Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!
11.1.2013 13:09
Mulla ei oo noi eg tulpat kestäny missään vehkeessä viikkoa pitempään, ex apikassakin kesti kaks ajokertaa. Suosittelen denson tulppia, tuntuu olevan kestävämpiä kuin ngk:t
11.1.2013 16:36
Mitenkäs sä siinä oot onnistunu?
Itellä hajonnu kaikista laitteista muut densot paitsi iridiumit...
Isossa ja pienemmässä detsissä ollu aina NGK:n BR9EG ja ei oo kertaakaan hajonnu.
11.1.2013 17:01
Jaa-a, mulla nyt viimeset varmaan 5 tulppaa ollu denson br9eg vastaavaa mallia ja on kestäny paljon pitempään kuin ngk
Mäxässä, hussessa ja detsissä ngk eg:t hajoillu nopeesti, mutta normi es tulpat on kyllä kestäny
18.1.2013 1:18
Dt 125 -96 hukkas kipinän. tulpan vaihto ei auta. cdi poksi kerran vaihdettu. mistä vois johtua? mitkä arvot staattorilla pitäis olla? voiko cdi ja puolaa mitata millään?
18.1.2013 16:36
Lataa se korjausopas ja kato sieltä niitä ohjearvoja ja mittausohjeita. Kannattaa myös tarkistaa ne johot, nimittäin itellä oli kipiä hukassa juurikin vanhan johtopatentin vuoksi.
28.1.2013 22:00
Jos täältä joku asuu nokialla, niin saa halutessaan ilmaiseksi paketissa olevat jarrupalat. Muistaakseni taakse, mutta on pari vuotta ostosta aikaa, niin ei varmasti muista.
Käyn tampereella töissä että sieltäkin voi tulla hakemaan mikäli asuu sielläpäin. Kaupan päälle vielä jotain mikuni/dellorto/mitä lie muutama suutin, nuo on tosin pv:n kaasariin.
1.2.2013 23:22
Kuinka pitkää porukkaa dt-kuskit yleensä on? Oon menossa huomenna kattomaan detsiä ja mahd. ostamaan jos on hyvä, onko liian iso vekotin 168cm tyypille? (Joo tiedän, huomennahan sen näkee, mut ois kiva kuulla kokemuksia
E: ja minkäslaista sisäänajoa porukat on ajanu detsillä? Riittääkö esim. 500km rauhallista ajoa välttäen pitkiä täyskaasujaksoja ja suuria kierroksia? Ja entä säädöt? Kannattaako säätää rikkaammalle?
1.2.2013 23:35
Mä oon sua n. 10cm pitempi ja enska malli(RE) 95mm koiranluilla tekee jo vähäsen tiukkaa yltää molemmilla jaloilla maahan. Mutta vakio korkusena ainakin onnistuu ajaminen varmasti hyvin ja esim. valoihin pysähtyessä riittää hyvin että toinen jalka yltää maahan
4.2.2013 9:59
Noniin, tulipahan ostetua detsi kotiin, ihan hyvin yltää jalat maahan, vaikka koiran luut onkin, molemmat jalat yltää niin että kantapää vähän ilmassa.
Ei taida kellään Suomessa olla vielä Big One teharia detsiin? Britanniasta saa tilattua 130e+ postit ja krominen 160e+ postit, ilman änkkää. Taitaa lähteä moinen tilaukseen kunhan nyt ensin vastaisivat sähköpostiin.
Kysymys kaksi, kuuluuko Detsissä palaa öljyvalo vapaalla? Ajaessa ei pala ja öljyä on varmasti tarpeeksi.
4.2.2013 10:33
Juu eipä ihan kovin montaa ole näkynyt detseissä noita Big onen putkiloita.
Kyllä kuuluu palaa, on "tarkistus", että polttimo palaa. Eli jos öljyvalo EI pala vapaalla niin sitten välittömästi tarkistat polttimon ja vaihdat sen uuteen jos palanut.
4.2.2013 13:02
Jees, se öljyvalo kyllä toimii, kun palaa vapaalla. Detsissä ei taida olla ainakaan r-mallissa bensavaloa?
Ja onko jollakin kokemuksia tosta Big One putkilosta?
4.2.2013 13:24
Ei ole bensavaloa, hanassa on se varatankki kohta.
6.2.2013 12:23
Käyköhän mun Detsi liian laihalla talvikeleille, kun konetta joutuu lämmittämään pitkään ennenkuin vastaa kaasuun ilman ryyppyä booaamatta? Kiinni tällä hetkellä edellisen omistajan laittamat talvisäädöt. Ryyppy päällä käynnistyy n. +3 asteisesta tallista parilla polkasulla ja booaa aluksi ryyppy päällä. Myös tyhjäkäynti on kylmänä aluksi n. 2500 kierroksessa, mistä se laskee n. puolen minuutin käymisen jälkeen normaalille tasolle.
Myös koneen ollessa lämmin, niin kun lyö kaasun nopeasti auki tyhjäkäynniltä niin booaa aivan vähän ja sitten nostaa kierrokset.
6.2.2013 12:32
Heitä ensten neulaa ylemmäs.
13.2.2013 20:24
Mikäs teiän mielest ois paras putki detsiin? Itelle mieleen ois semmonen jossa tehokäyrä ois melko tasanen. Vakioputkessa tulee hirvee lasku tehokäyrässä about 6k rpm
.