Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!

Alueen säännöt

Ei tekniikkaan liittyvää keskustelua tälle alueelle!

Tekniikalle on oma alueensa.

Re: Kawasaki KDX 125

23.2.2015 10:41

Mulla on mutta siinä on vähän lommoja

Re: Kawasaki KDX 125

25.2.2015 21:32

Multa löytyy myös tankki :)

Re: Kawasaki KDX 125

1.3.2015 0:34

Tankin tarve meni ohitse, kun sain nykyisen pitämään.

Re: Kawasaki KDX 125

1.3.2015 0:58

morjens :) ei kellään sattus tommosta kodexii olee ylimääräsenä voisin vaikka sellaisen ostaa ;) ja näissä kawoissa taitaa kestää nuo pa säätimet kun säännöllisesti puhistelee :s ?

Re: Kawasaki KDX 125

2.3.2015 23:57

Täältä on tulossa n. kuukauden sisään juuri laiteltu kawa myyntiin.. about 3000€ hintalapulla kylläkin :lol:
Pa-säädin on näissä oikein idiootin varma. Ei tarvi oikeastaa puhdisteluakaan ihmeemmin. männänvaihdon yhdeydessä kuitenkin suositeltavaa.

Re: Kawasaki KDX 125

3.3.2015 14:54

juu itselle kyllä taitaa olla liian suolainen tuo hinta :D ja hyvä että kestää, katselin itsekkin niin mekaanisestihan nuo taitaa siellä toimia :) halusin vielä varmistaa kun tessun kanssa vähän huonoja kokemuksia :roll:

Re: Kawasaki KDX 125

6.3.2015 20:43

Jollain olis teharia tai muuta putkea myydä mikä sopisi ilman muokkalilua kodexiin?

Re: Kawasaki KDX 125

8.3.2015 17:04

Putkihomma menikin ohi kun katselin esim rinon paisarin hintaa uutena jne.. Sitten rupesinkin muokkaamaan sittenkin lx putkea kodexiin.

Mutta asiaan. Minkä kokoisia suuttimia tai muutenkin säätöjä olette käyttäneet tuossa vakiokeihinissä teharilla/tyhjällä putkella?

Re: Kawasaki KDX 125

8.3.2015 19:59

Mattuu mulla on ollu 115 ja välillä 120 suutin siinä ja ne on toiminu hyvin vaikka onkin Rinon tehari. :D

Tosiaan jos sattuu jollakin olemaan 90-91 KX sylinteriä niin olisin valmis ostamaan, USA:sta ei meinaa löytyä mitään :roll:

Re: Kawasaki KDX 125

8.3.2015 20:08

Mattuu- kirjoitti: Sitten rupesinkin muokkaamaan sittenkin lx putkea kodexiin.

Voisin sanoa että (oletan) Kx putki ei ole kannattava, sillä sain kokeiltua tutun putkea tuossa vakiosylinterissä ja putki yrittää mennä ainakin itsellä korkeemmalle mihin vakiosylinteri riittää :(

Re: Kawasaki KDX 125

8.3.2015 20:17

Tarvii varmaan sellanen 120 kokonen suutin käydä hakemassa valmiiksi sitten, luulisi löytyvän Nakkilan Ryöstöstä ja Rahastuksesta... Jännittää vaan mitä kone sanoo "teharilla", kun on tuo sisäänajo vähän kesken. Kilometrejä kertynyt vasta n. 50... Nooh kai se siitä kun rauhallisesti ajelee.

Uskon että tuo putki menee hyvin kodexin koneellakin. Putken edellinen omistaja kehui, että tehoalue on n. 8000-12000rpm suzuki ts mallisessa pyörässä ollut. Putken muokkauksen takia alkukäyrä saa hieman lisää pituutta, joten tehoalue saattaa siirtyä hieman alemmas. Kyseessähän ei ole mikään uuden KX:n putki, koska putki muistuttaa lähinnä Kawasaki KMX:n vakioputkea :lol:

Re: Kawasaki KDX 125

8.3.2015 20:20

@Jermulis - Laita kuvaa KDX sylinteristä.
Silleen, että näkee pakoaukon, huuhteluaukot ja huuhtelukanavat.

KDX:ssä on sama iskusuhde, kuin KX:ssä ('03 vuoteen asti).

Periaatteessa tosta KDX sylinteristä saa KX sylinteriä vastaavan.. mut ihan mielenkiinnosta haluaisin vertailla vähän.

2000-luvulla muuttui melko paljon 2-tahtisten sylinterit ja palotilat.
Vertaile ihan huvikseen esim. '90 KX125:sen ja '03 KX125:sen sylintereitä ja palotiloja. ;)

Sen ainakin tiedän, että KDX:n pyttyä ja palotilaa muokkaamalla voi saada yli 30hv takarenkaalta tehoa.
Mut tietenkin, jos ei tiedä mitä tekee, tehot voi pudota alle 20 heppaan. :D

Re: Kawasaki KDX 125

8.3.2015 21:00

Hmm. Jos sittenkin jokin 125 tai 130 kokoinen suutin?
Wikin mukaan vakiosuutin 120 kokoinen
http://www.motot.net/wiki/Kawasaki_kdx

Mielenkiintoista olisi myös vakiopyttyä, tai edes kantta muokata ja lyödä sisään 89 kx mäntä. Saisi varmaan kivasti takapallolta tehoja irti.

Re: Kawasaki KDX 125

8.3.2015 21:15

Wössnerin sivuilta löytyy oleelliset mitat ja tiedot esim. männistä.

Ns. puristuskorkeus on KX125 '89 männässä 29.5mm.
Eli männäntapin keskeltä männän laelle mitattu korkeus.

Miun käsityksen mukaan KX:n ja KDX:n männissä ei juurikaan eroa ole.. ehkä m-renkaiden määrässä.

Tietenkin KX:n männillä on parempi (laajempi) saatavuus.

Jos joku innokas nyt viitsisi laittaa kuvia KDX:n sylinteristä ja palotilasta, niin voisin vaikka jotain vinkkiä heittää.. ;)

Re: Kawasaki KDX 125

8.3.2015 21:23

Itsellä pytty noin 100km päässä tällä hetkellä, joten kuvia en pääse ottamaan :| Mutta jos täältä rupee tulemaan tämmöstä tietoa niin itse pystyn luultavasti kokeilemaan, koska kotoa löytyy metallisorvit yms. :D