Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!

Alueen säännöt

Ei tekniikkaan liittyvää keskustelua tälle alueelle!

Tekniikalle on oma alueensa.

6.10.2008 20:30

Moi!
Välikysymyksenä heittäisin tälläisen:
Onko teillä ollut vaikeuksia ketjujen kireällä pysymisen kanssa?Meidän apikassa ketjut löystyy aika äkkiä,ja eteenpäin työntäessä huomaa,että ne ovat välillä kireämmät,välillä löysemmät :s
Kesällä on vaihdettu takapyörän laakerit,ketjut ja rattaat,joten omituista sinänsä.Takapyörää on kyllä joutunut kiristämään useamman kerran,tuntuu että laakerit ovat hakeneet paikkaansa.Nyt on kuitenkin kiristysvara loppu,ja pyörä tuntuu silti hieman "klappaavan" :itku: Räjäytyskuva takapyörästä ois kova sana,näkis jos tuolta onkin puuttunut jotain :roll:

6.10.2008 20:32

JGGA kirjoitti:
juxo kirjoitti:alko taas kiinnostamaan tuo faitteri nii sanokaas jotain ideoita mitä talven aikana siihen toteuttais? :)


no eiköhän nuo perus muokkaukset kaikki tiedä, stonga, perä, maski ja alakate.. mut kannatanee rakennella silleen että on mukava vielä ajella.. monet faitterit sellasia jotta munat solmussa 5km ajon jälkeen ku penkki kallistettu samaan kulmaan perän kanssa :S af muuten ihan täyd. piikki faitteri projekti paitsi vanteet ei voi mielyttää ketään 100%!! : D

no niin ajattelinki tohon vielä ainaki alakatteen tehä ja vosi ehkä hitusen perää laskee ku vähä ilkee jarruttaa :lol:

6.10.2008 21:11

Moro!
ostin tuos juuri aprilia futura -91 "speed fighter" räpellyksen (kuvia galleriassa) enkä ole pyörään ennen perehtyny sen koommin joten te tietäväisemät voisitte kertoa mitä kannattaa tarkistaa, säätää, vaihtaa yms. kiitoksia vastanneille ;) ja saa käydä kommentoimassa myös :)
Edit. ja jos joku tietävä kertoo onko tuo putki vakio vai joku tehari? änäri siihen ainakin on vaihettu mutta se on joku autoon tarkotettu pönttö.

7.10.2008 0:23

simonen ( . ) ( . ) kirjoitti:Moro!
ostin tuos juuri aprilia futura -91 "speed fighter" räpellyksen (kuvia galleriassa) enkä ole pyörään ennen perehtyny sen koommin joten te tietäväisemät voisitte kertoa mitä kannattaa tarkistaa, säätää, vaihtaa yms. kiitoksia vastanneille ;) ja saa käydä kommentoimassa myös :)
Edit. ja jos joku tietävä kertoo onko tuo putki vakio vai joku tehari? änäri siihen ainakin on vaihettu mutta se on joku autoon tarkotettu pönttö.


ohhoh, jokupa on jättänyt aika kesken projektin :D Suosittelen purkamaan Pi--un päreiksi koko aparaatin ja vaihtamaan kaikki huonot osat :D
simppeli ohje eikö? :)

btw: Nyt näkee oman afin vaimentimesta vaikka meikata, vielä runko edessä! :seko:

7.10.2008 6:42

niin se sitten pitää tehdä ja ennen purkua pestä painepesurilla ja tehokkaalla liuottimella.

7.10.2008 15:31

juu se kannattaa... alota ny vaikka kaikista vee-mäisimmästä eli sähköistä.. sit kaikki pyöränlaakerit,haarukan laakerit,pumppujen stefat..
Konetta taitaa olla turha aukoa ennenku runko on kunnossa (jos edes tarvitsee).
Listaa on kyllä :D

7.10.2008 16:06

mistä saan kytkinvaijerin? on rispautunu paskaksi ja mihin hintaan? pitää tilata täydellinen tiiviste sarja tuohon koneeseen kun kusee öljyä aika paljon. ja mistä etu iskarien stefat saa? tosi köyhät valikoimat suomen liikkeissä tähän pyörään kun ei mitään oikein löydy. meneekö 04vm räsän kone miten tähän runkoon kun saisin ostettua sellasen halvalla ja huippukuntoisen.
edit: heittäkää linkkiä mistä saa kyseiseen pyörään hyvin varaosia yms tarpeellista.
edit2: ja olisko kellään sähkökaaviota/ mistä sen saa? sähköt on kun tietokoneessa eikä noista saa mitään selvää. paras varmaan vetää kokonaan uusiks.
Kiitos

7.10.2008 19:07

simonen ( . ) ( . ) kirjoitti:mistä saan kytkinvaijerin? on rispautunu paskaksi ja mihin hintaan? pitää tilata täydellinen tiiviste sarja tuohon koneeseen kun kusee öljyä aika paljon. ja mistä etu iskarien stefat saa? tosi köyhät valikoimat suomen liikkeissä tähän pyörään kun ei mitään oikein löydy. meneekö 04vm räsän kone miten tähän runkoon kun saisin ostettua sellasen halvalla ja huippukuntoisen.
edit: heittäkää linkkiä mistä saa kyseiseen pyörään hyvin varaosia yms tarpeellista.
edit2: ja olisko kellään sähkökaaviota/ mistä sen saa? sähköt on kun tietokoneessa eikä noista saa mitään selvää. paras varmaan vetää kokonaan uusiks.
Kiitos


Nakkilan pyörä ja mopo on aprilian maahantuoja->sieltä kaikki osat. mulla on vanhan rs käyttöohje kirja sisältäen sähköt, voin heittää mailiin.. Kyl koneen vaihdon yhteydes aina tulee jotain pientä fiilailemista mutta miksei menis?

7.10.2008 20:16

mut mopostas tulee laiska :-(
123 rox ^^,

7.10.2008 21:16

vílì_ kirjoitti:mut mopostas tulee laiska :-(
123 rox ^^,
miten niin laiska :O?? tuossa uudessa koneessahan on enemmän potkua kun tässä vanhemmassa rotaxissa

7.10.2008 22:23

eipäs? ainakin mun käsittääkseni 123 on tehokkaampi kuin 122.

7.10.2008 22:33

Nimen omaan paranneltu rotax 123, eli sport pro malli. Taitaa tää perus 123'nenki olla tehokkaampi?

8.10.2008 9:58

JerQQ kirjoitti:Nimen omaan paranneltu rotax 123, eli sport pro malli. Taitaa tää perus 123'nenki olla tehokkaampi?
selvä ;) no mä nyt sunnuntaina kumminkin ostan semmosen 04:sesta sähköjen ja jyyhdyttimen kans ja tuodaan vielä pihaan saakka eikä ole ajettu kun 21000km ja mäntä juuri vaihdettu.

8.10.2008 14:24

Ei taida 04:sen koneella samallalailla sitte repiä :D

8.10.2008 14:33

Ansta kirjoitti:Ei taida 04:sen koneella samallalailla sitte repiä :D

Niin pienet noi tehoerot että epäilen että eroa ei huomaa muussa kuin koneen käyttäytymisessä, ei tehoissa.