Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!

Alueen säännöt

Ei tekniikkaan liittyvää keskustelua tälle alueelle!

Tekniikalle on oma alueensa.

9.5.2009 11:43

-Tuksu- kirjoitti:nyt kun nuo osat saapu ja katsastin laskua niin ei se imuventtiili ollutkaan kun 22,69€ tasan pakov vois olla sit vrm 20e vai tarviitko sentilleen tarkan hinnan? :) :)

Joo laittovat jo hinnat.. :) 21€ tais olla pakoventtiili jne. :D Nyt riepaa hakee :)

Edit: Kuvaa galleriassa :)

Edit2: Tuksu sanoppa jos ei käy ne venttiilit, kun tuo yks huoltomies sano että joku oli tilanna yamahan venttiilit ja ei ollu käyny..

9.5.2009 16:48

no minkä merkin ja mallin oot antanu sille huoltomiehellä kun itse tilitin kaikki pyörämerkit ja mallit että uskalsi tilata sellaisen mikä varmasti käy eli: Yamaha XT, YBR CH-Racing wsm + se enskamalli riejut smx mrx jne jne se oikea venttiili sitten uskallettiin tilata jostain Yamaha XT:n 08 mallista ja nyt kun ne saapu ja kokeilin niin kyllä se oikea on

9.5.2009 20:47

-Tuksu- kirjoitti:no minkä merkin ja mallin oot antanu sille huoltomiehellä kun itse tilitin kaikki pyörämerkit ja mallit että uskalsi tilata sellaisen mikä varmasti käy eli: Yamaha XT, YBR CH-Racing wsm + se enskamalli riejut smx mrx jne jne se oikea venttiili sitten uskallettiin tilata jostain Yamaha XT:n 08 mallista ja nyt kun ne saapu ja kokeilin niin kyllä se oikea on

Ka en tota tiiä kun se vaan sano ton kun sanoin että mä tilaan ne venttiilit jne kun saa netistä halvemmalla (Kun sen kautta ois maksana 78€ kipale) :D

Edit: Millanen homma on avartaa pako ja imuaukkoja? Ja mistä sais isomppee kaasaria tilattua?

10.5.2009 13:58

Kuinkas paljon pitää tätä modata et saa 200cc skyteamin koneen kiinni?

10.5.2009 18:59

Miten tuo nopeusantura tulee kiinni kun tossa eijoo reikää sille anturan kiinnitykselle vai onko tuo jonkun muun vehkeen jarru? :S

Edit: Eikun näyttää tulevan tosta isosta reijästä.. :D Mutmut mistä ton pitäs ottaa sen nopeuden?

13.5.2009 21:58

Ottaa nopeuden taka jarrulevystä.

18.5.2009 23:51

Muuten meneekö tän jammun nelari koneen tilalle suoraan motorpowerin isompi mylly?

19.5.2009 13:08

sanoisimpa +90% varmuudella että ei mene!

19.5.2009 21:06

Kiinnikkeet ainakin menee samoihin paikkoihin. Ainakin mitä kattoo noita derbejä niin niihin vaan heittäneet kiinni ne. :D Tiiä sitten miten sähköt menee pitää kysyy yheltä. Saiskohan ulkomailta halvemmalla tota 200cc tai 250cc konetta?

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/200CC-LI ... ccessories

Himottasko? :D Mut tota eivät taija lähettää Ameriikan ulkopuolelle? :S

Edit: Motopowerin koneet käy suoraan, joutuu vain pieniä liitin vaihtoja sähköissä tekee. :)

21.5.2009 18:49

Mulla viellä pari viikkoa kortin saamiseen, mutta tallista löytyy tuliterä 07 mallinen MRX. Ongelmana on ollut se, että kun sitä on käynyt tallissa hieman kiillotamassa ja käynnistänyt, niin se ei millään meinaa pysyä käynnissä. Koko ajan pitää aluksi antaa ryyppyä, ja hetken päästä kaasua että pysyy käynnissä. Mistäs tälläinen vois johtua?

22.5.2009 17:22

LeLaTe kirjoitti:Mulla viellä pari viikkoa kortin saamiseen, mutta tallista löytyy tuliterä 07 mallinen MRX. Ongelmana on ollut se, että kun sitä on käynyt tallissa hieman kiillotamassa ja käynnistänyt, niin se ei millään meinaa pysyä käynnissä. Koko ajan pitää aluksi antaa ryyppyä, ja hetken päästä kaasua että pysyy käynnissä. Mistäs tälläinen vois johtua?

Säädä tyhjäkäyntiä..

23.5.2009 14:54

Itsellä ainakin oli uutena juuri tuollainen, kunhan oot sisäänajon ajanu nii toimii normaalisti. Voi toki sisäänajon ajaksi laittaa suuremman tyhjäkäynnin

Rieju MRX 125 4T

23.5.2009 21:16

Donppa kirjoitti:Itsellä ainakin oli uutena juuri tuollainen, kunhan oot sisäänajon ajanu nii toimii normaalisti. Voi toki sisäänajon ajaksi laittaa suuremman tyhjäkäynnin


Öh, itse kun olen aika toope moottoripyörien tekniikan kanssa, niin mitenkäs tämä käytännössä tapahtuisi? Onneksi sentään mutsin miesystävä näistä jotain ymmärtää.
Niin ja sitten viellä, kuinka usein tuota pitäisi käydä tankkaamassa, kerta ei sitä bensamittaria löydy?

24.5.2009 21:35

LeLaTe kirjoitti:
Donppa kirjoitti:Itsellä ainakin oli uutena juuri tuollainen, kunhan oot sisäänajon ajanu nii toimii normaalisti. Voi toki sisäänajon ajaksi laittaa suuremman tyhjäkäynnin


Öh, itse kun olen aika toope moottoripyörien tekniikan kanssa, niin mitenkäs tämä käytännössä tapahtuisi? Onneksi sentään mutsin miesystävä näistä jotain ymmärtää.
Niin ja sitten viellä, kuinka usein tuota pitäisi käydä tankkaamassa, kerta ei sitä bensamittaria löydy?

Aja normaalilla tankilla ja kun jouvut laittaa varatankin niin käy tankilla?

24.5.2009 22:36

SukkaBomber kirjoitti:
LeLaTe kirjoitti:
Donppa kirjoitti:Itsellä ainakin oli uutena juuri tuollainen, kunhan oot sisäänajon ajanu nii toimii normaalisti. Voi toki sisäänajon ajaksi laittaa suuremman tyhjäkäynnin


Öh, itse kun olen aika toope moottoripyörien tekniikan kanssa, niin mitenkäs tämä käytännössä tapahtuisi? Onneksi sentään mutsin miesystävä näistä jotain ymmärtää.
Niin ja sitten viellä, kuinka usein tuota pitäisi käydä tankkaamassa, kerta ei sitä bensamittaria löydy?

Aja normaalilla tankilla ja kun jouvut laittaa varatankin niin käy tankilla?


Käyhän se tietty näinkin, on vaan sen verran huonossa paikassa se hanan kytkin, ettei keskellä tietä viittisi välttämättä alkaa vaihtamaan. Nojoo, kaipa sitä oppii vaihtamaan sen ilman, että näppinsä polttaa pakoputkeen.