Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!
5.9.2007 20:45
-
Viimeksi muokannut Tunturikuski päivämäärä 16.10.2007 0:16, muokattu yhteensä 3 kertaa
6.9.2007 7:47
Kävin Kotka Coatingsilla kyselees vähän lasikuulapuhalluksesta. Siin menis joku vähä alle satanen et ne puhaltais osat... Lasikuulapuhallettu pinta on kuitenkin huomattavasti vaativampi pitää siistinä kuin maalattu... Ja jos aattelin maalata moottorin ne suositteli mieluummin hiekkapuhallusta.
Tankin, lokarien ja katteiden maalauksen vois kyllä jättää myöhemmäksikin. Vaik sitte kun sais sen toimimaan eka.
6.9.2007 9:24
Älä mene tekemään sitä virhettä, musta ei vaan ole cb:lle sopiva väri.
9.9.2007 21:26
-
Viimeksi muokannut Tunturikuski päivämäärä 16.10.2007 0:17, muokattu yhteensä 1 kerran
11.9.2007 22:07
Sinulla taitaa olla kylläkin pahasti häikkää sähköissä. Sillä kun haettiin cb:ni mummilasta siinä ei ollut minkäänlaista akkua, jotenka työnsimme vehkeen käyntiin ja iloisesti pörräsi mutta vain toisella sylinterillä. Sitten aikaansa rämplättyäni toinenkin sylinteri käynnistyi kuin itsestään. Pyörässä toimi muistaakseni valotkin ilman akkua.
Mutta tietääkö joku mikä on cb:n vakiovälityssuhde?
12.9.2007 23:53
Rattaitako meinaat? Verkkokaupoissa (MC-Scatter, Wemoto.com, David Silver Spares) on ainakin CB:n vakioratassettejä. Jos katselisit niiden tietoja...
Mullakin on ollu oma pärrä ilman akkua jonkun edellisen omistajan jäljiltä... Ilmeisesti jätetty pois samalla kun vaihdettu virtalukko, jos sitä nyt on ylipäätänsä vaihdettu. Ainakaan avain ei mielestäni ole alkuperäinen.
Oli hieman huono hetki harjoitella hitsaamaan. Koitin aluksi itse hitsata jotain paikkaa toiseen pakoputkeen mut sehän meni ihan pieleen. Tuli vaan reikiä, kun oli niin ohueks hapertunu putki jostain kohtia. Onneks siihen tuli joku vähän kokeneempi jeesaamaan, ni saatiin jonkinlaiset rähinäputket. Villat ja muut sisuskalut oli tippunu jo kauan sitten jonnekin ja vedin lentävällä päädyt leveimmästä kohtaa poikki.
Nyt pitäis tilata sitten osia Wemotosta, et pääsis jatkamaan. Alkuun ajattelin et tilaan vaan tiivisteet ja männät Crossipyörän kautta, ja sit myöhemmin vähän isompi tilaus mis tulis uudet putket ja jotain jarrupaloja jne. mut Crossipyörältä ne ei saa tilattu enää CB:n osia... Joten se on pakko tilata Wemotosta tiivisteet ja männätki.
13.9.2007 21:41
Etenä 15-piikkinen, takana 39.
16.9.2007 1:08
Kiitän, olin jo aika varma että se oli se edessä 15 ja takana 39. Mutta parissa paikassa sekoitti vähän kuin oli paketteja vakio nimellä tyyliin 14/35.
16.9.2007 10:35
teeemuu kirjoitti:Etenä 15-piikkinen, takana 39.
CB125TD:ssä etenä 14-takana 40-piikkinen.
19.9.2007 21:23
Eroaako TD:n T mallista muutakuin pakoputken väliputkien muodostaman 1kw:n lisän lisäksi? Huippunopeutta 10km/h enempi td:lle, vaikka painoakin 12kg enemmän. Selityksiä.
20.9.2007 18:00
Karpov kirjoitti:Eroaako TD:n T mallista muutakuin pakoputken väliputkien muodostaman 1kw:n lisän lisäksi? Huippunopeutta 10km/h enempi td:lle, vaikka painoakin 12kg enemmän. Selityksiä.
Kevyemmät välitykset, jaksaa kiertää loppuunasti. Ja siis koko TD-mallinahan on täydellisesti erilainen verrattuna T:hen.
20.9.2007 19:21
Tume34 kirjoitti:Tume34 kirjoitti:Kevyemmät välitykset, jaksaa kiertää loppuunasti. Ja siis koko TD-mallinahan on täydellisesti erilainen verrattuna T:hen.
Niin toki malli, mutta koneessa siis vaihteisto välitetty erilailla, muuten 1kw:n lisäksi sama?
Korjaantuukohan ketjuvälitystä muuttamalla?
24.9.2007 16:46
-
Viimeksi muokannut Tunturikuski päivämäärä 16.10.2007 0:31, muokattu yhteensä 1 kerran
26.9.2007 19:06
Onko CB:t muuten tehty Japanissa alusta loppuun vai myytiinkö Piikkisten sielu vallan Italiaan?
26.9.2007 22:13
nyt on k5 koneen räjäytyskuvat