Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!

Alueen säännöt

Ei tekniikkaan liittyvää keskustelua tälle alueelle!

Tekniikalle on oma alueensa.

Re: Yamaha WR125X/R

3.3.2013 12:09

Race-stylestä 46,52€ uus musta tai valkoinen takalippa, joten sun pitäis kyllä melkeen erikoistua niillä väreillä ja toivoa vielä, että ihmiset haluu niitä värikkäinä.

Re: Yamaha WR125X/R

3.3.2013 13:08

AceFin kirjoitti:Race-stylestä 46,52€ uus musta tai valkoinen takalippa, joten sun pitäis kyllä melkeen erikoistua niillä väreillä ja toivoa vielä, että ihmiset haluu niitä värikkäinä.

Joo mutta tuolta on postit n.15e. tilaa sitte mistä kaupasta tahansa nii aina tulee se 60e hintaa lipalle.

Re: Yamaha WR125X/R

3.3.2013 14:02

46,52€ takalippa ja 6.95€ postit... Halvempaa ku suomesta tilaaminen ja tulee kotiovelle!

Re: Yamaha WR125X/R

3.3.2013 14:22

Sitten täytyy halventaa hintaa, varmaa joku 30-35e ois passeli. Tekee sit vaikka useemman kerralla. Mut kahtoo nyt, vois tehä alkuun pari, mallia tarjoa ja kattoo miten kysyntää.
En muuten tiennykkää et alle 60e saa ulkomailtakaan, luulin et postit viimeistään pistää hinnan kuuteen kymppiin ja sen perusteella pohdin hintaa.

Re: Yamaha WR125X/R

3.3.2013 23:11

Riejutherocket kirjoitti:että millä putkella tulee eniten tehoa ja millo laitetaa pc
paljo maksaa
missä voin laittaa
voinko itte laittaa
miten toi kilventeline tonne survotaan
voisko joku laittaa kuvaa
ja sitte että meneekö kovempaa 13 piikkisellä eturattaalla
errä kiertääkö loppuun asti
vai miten olis 55 piikkine taakke?
ja vielä sitä jos että riittääkö noi vakio ketjut vielä sitten noille uusille rattaille
että miten on
ett, miten on
ee
ainiin ja
sekin vielä että
mites meneekö fatbarr kiinni kivasti?
ei kiristä eikä purista

Putkella ei sillensä väliä jos haluut suoran (ilman katalysaattoria) niin merkillä ei väliä
Jos vaihdat katalysaattorittoman putken on suositeltavaa laittaa pc tai potikka. Pc:llä tietenkin saa paremmin säädettyä ja voit laittaa ite tai viedä säädätettäväksi, jos viet niin saa tietenkin paremmin säädettyä, mutta löytyy niitä valmiitakin karttoja siihen
PC tais maksaa vähä yli 300e + säädätys JOS haluaa käyttää säädätettävänä
Tuosta kuva siitä kilventelineestä, mutta ilman polttamista ;) http://www.motot.net/galleria/kuva168798/ (kuva otettu alexir:in galleriasta)
Kiihtyy ja kulkee vähän paremmin 13 pikkiisellä eturattaalla, mutta kuluttaa ketjulaaharia ja joudut viilaamaa lukitus rengasta vähän.
Ite en vielä saanu rajottimelle kun olin vaihtanut 13 piikkisen eturattaan.
Ei varmaan riitä vakio ketjut noille välelille 13-55
Juu ja fättis menee mukavasti eikä purista/kiristä mistään.

E:Vähä korjailin :lol:
Viimeksi muokannut lazziix päivämäärä 3.3.2013 23:54, muokattu yhteensä 2 kertaa

Re: Yamaha WR125X/R

3.3.2013 23:17

en mä mikää kirjailia ole että iha täydellistä tekstiä alan lurittelemaan johonkin netin mopofoorumille. en tiennytkään että täällä on vastassa jonkinsortin äidinkielen koe ennen kun saa vastauksia

no eikai nuo kysymykset nyt niiiin epäselvät ole eihän?

eli:
millä putkella eniten tehoa?
millä väleillä kulkee eniten'?
onko pc:stä suuri hyöty ja mikä se tarkkaanottaen on?
onko dicen kilventelinettä vaikia laittaa? kellää kuvaa?
ja riittääkö kaikki piuhat sun muut vaijerit jos laittaa fättiksen?

Re: Yamaha WR125X/R

3.3.2013 23:18

ai vastaukset tulikin jo, suur kiitos lazziixelle!

Re: Yamaha WR125X/R

3.3.2013 23:42

Dicen, jos laitat niin liittimet on erilaiset. Liitännät menee näin: musta-vihreä, ruskea-keltainen ja keltavihreä-sininen.
Powercommanderin voit laittaa itse ja ajaa valmiilla kartoilla, mutta hyödyttää eniten, kun säädätät ammattilaisella.

Ps: ei tää mikään äikän koe oo, mut muitten mukavampi vastata, kun kysymys asiallisesti kirjotettu. Myös tuplapostit vois jättää pois. ;)

Re: Yamaha WR125X/R

3.3.2013 23:50

lazziix kirjoitti:Putkella ei sillensä väliä jos haluut suoran (ilman katalysaattoria) niin merkillä ei väliä
Jos vaihdat katalysaattorittoman putken joudut laittamaan pc:n tai potikan. Pc:llä tietenkin saa paremmin säädettyä ja voit laittaa ite tai viedä säädätettäväksi,

Joudut laittamaan? :roll: Murto-osassa näistä pyöristä on potikka tai PC vaikka olisikin kokoputkisto kiinni eli katalysaattoriton alkukäyrä. Potikka tai PC kannattaa laittaa, muttei ole pakollista niinkuin tekstisi antaa ymmärtää.

Perseestä kyllä että katalysaattori pitää WR:ssä olla alkukäyrässä eikä änkässä niinkui esim. Hussessa ja Fanticissa joissa on jo vakiona hyvin virtaava alkukäyrä.

Re: Yamaha WR125X/R

3.3.2013 23:58

Joo sori eihän sitä pakko ole :nolo: mutta suositeltavaahan se on laittaa pc tai potikka.
Sehän se siinä, että pysyy kone parempana pitempään kun on seokset kohdallaan.
Mutta kyllähän se ilmankin menee.

Re: Yamaha WR125X/R

4.3.2013 17:33

Kui te ootte laitellu noita kilventelineitä kun vaihoin weeraa oisko dicen perus kilventelinee ja se kilpi on semmosessa kulmassa että lentokoneesta nähtävillä nytten. Uskaltaako tota taivutella jotenki eka lämmittämällä?

Re: Yamaha WR125X/R

4.3.2013 17:40

Vähä kuumailma puhaltimella lämmität sitä kohtaa siitä valon alta ja taitat
Voi olla hyvä jos ottaa kilven ja valon pois oon ei sulattele niitä vahongossa?

Re: Yamaha WR125X/R

4.3.2013 17:52

Ite ainaki hussesta otin valon pois, kilpi tuskin menee miksikään, mutta hyvähän sekin on ottaa pois.

Re: Yamaha WR125X/R

4.3.2013 23:06

Onko sillä mitään väliä että monenko watin vastus se potikka on?
Ja sitten viela että kulkeeko weera paremmin paripiikkiä isommalla takarattaalla (siis tarkoitan lähinnä kovemaa, kun olen saanut sellaisen käsityksen)?

Re: Yamaha WR125X/R

4.3.2013 23:14

Mulla 57p ratas ja huiput, sekä kiihtyvyys paranivat vert. Vakio