Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!

Alueen säännöt

Ei tekniikkaan liittyvää keskustelua tälle alueelle!

Tekniikalle on oma alueensa.

Re: Yamaha DT125RE/DT125X

19.4.2013 15:39

Eikös tuohon toimintaan oo joku ohje? Se YPVS:n tarkistusääni kuuluu ainakin, pitää avata tuo systeemin kansi ja tarkastella. Vaijerit löysällä vai mitä meinasit?

Re: Yamaha DT125RE/DT125X

19.4.2013 15:44

Kolmetoista kirjoitti:Kuinka paljon muilla DT menee mittariin?...

Mulla menee siihen 115-120 paikkeille, pyörä täysin vakio johtokikkaa lukuunottamatta.

Re: Yamaha DT125RE/DT125X

19.4.2013 15:47

On tossa mun omas sitte jotain häikkää :| Kiertää kyllä tosi hyvin, ei booa tai röpötä yhtään ja seokset tuntuu olevan just hyvät.

Re: Yamaha DT125RE/DT125X

19.4.2013 15:54

Millä tavalla se sitten tyssää siihen 115 paikkeille? Tuntuuko vaan ettei enää jaksa?

Re: Yamaha DT125RE/DT125X

19.4.2013 16:00

Yamaha WR:n tyylisesti vaan lakkaa kulkemasta, varaa olis kyllä mun mielestä kiertää vaikka kuinka. Välitkään ei lopu kesken vaikka niin aluksi luulin, vakiovälit kun kerta on. Pitää tässä piakkoin pestä tuo pärrä ja käydä vaikka kypäräkameran kanssa ajamassa tuossa tiellä huippuja jos video auttaisi jotain?

Re: Yamaha DT125RE/DT125X

19.4.2013 16:02

Löytyykö sulta puristusmittaria? Tekeekö ypvs sen tarkastusäänen ja toimiiko kiekkoja antaessa oikein?

Re: Yamaha DT125RE/DT125X

19.4.2013 16:05

Puristusmittaria ei oo mutta jos tarvetta on niin yheltä tutulta saisin sellaisen ensiviikolla lainalle. Tarkistusäänen kyllä tekee mutta miten tuon "kiekkoja antaessa" toiminnan pystyy toteamaan?

Re: Yamaha DT125RE/DT125X

19.4.2013 16:10

Otat sen läpyskän irti minkä sisällä on keikko mihin vaiherit menee. Sitten katot miten se liikkuu, youtbest löytyy muistaakseni tzr ypvs tai dt ypvs hakusanalla semmonen video mistä näkyy mitä sen pitäs tehä. Ja mittaa ne puristukset, jos ypvs näyttäs toimiva oikein ;)

Re: Yamaha DT125RE/DT125X

19.4.2013 16:50

Tässä on pikainen video huonolla laadulla siitä: http://www.youtube.com/watch?v=TiPcb5-R0JU. Eikös noita vaijereita saa säädettyä?

E: Videon alussa pistin kahteen kertaan virrat päälle jolloin tuo ääni kuului

Re: Yamaha DT125RE/DT125X

19.4.2013 18:16

Kolmetoista kirjoitti:Tässä on pikainen video huonolla laadulla siitä: http://www.youtube.com/watch?v=TiPcb5-R0JU. Eikös noita vaijereita saa säädettyä?

E: Videon alussa pistin kahteen kertaan virrat päälle jolloin tuo ääni kuului



Saa säädettyä. Ota ensitöikses putki irti. Sit pistät virrat päälle että tekee sen liikkeen ja testaat sormella onko pakoaukon sisäpinta tasanen vai onko siinä pieni porras. Elikkä sen pitäs olla portaaton, että pakoaukko aukeaa kokonaan : ) Säädät tarvittaessa niitä vaijereita.

Re: Yamaha DT125RE/DT125X

19.4.2013 20:03

Kiitoksia neuvoista! :) Pari kaveria meinas että vois olla putki tukossa, DEPin oma änkkä lyhennettynä ja silti äänet monta kertaa hiljaisemmat kuin esim. HVA SM vakioputkella ja vakioänkällä missä uudet villat.. :roll: Kansi on päältä aivan musta eli olisko mahdollista, että ois joskus vanhalla omistajalla ollu liian rikkaalle säädetty ja siks putki tukossa? Tuota mustaa öljypaskaa kannen päällä en ymmärrä, eikai tuolta tulpanreiästä mitään pitäis tulla?

Kysymyksiä taas riittää mutta huomenna otan putken irti ja poltan karstat sieltä veks ja samalla säädän (lue; koitan säätää) noita vaijereita :D

Re: Yamaha DT125RE/DT125X

19.4.2013 21:40

Mulla detsissä kohtuullisen hämärä vika ton kulkupuolen kanssa aina ollut. Eli välillä kulkee ja välillä ei. Nyt menee vaan 110mittariin eikä jaksa vääntää, syksyllä rempan jälkeen meni mittarin tappiin ja pitkillä väleillä nelosella keula ylös jne. Ensin luulin että vakioputkessa katti meni välillä huonosti mutta sama meno jatkuu arrowilla :o ypvs toimii niinkun kuuluukin eikä säädöissä pitäs mitään olla. ..sylinterinkorotus tehty ja jätin huomioimatta toisen alatiivisteen eli purstuksia on suht vähän mutta syksyllä kulki niin perkeleesti vähän aikaa :D ei pitäis olla väljäkään vai voiskohan tuo tehojen uupuminen johtua pienistä puristuksista ja nyt kun on muutama tuhat ajeltu uudella kokoonpanolla ja mäntä hioutunut... silti ratkasua ei ole siihen että välillä kulkee ripeemmin ja välillä saa piiskata että kerkee kouluun.

Re: Yamaha DT125RE/DT125X

20.4.2013 0:15

Missä dt.ssä on starttirele, ja minkä näkönen se on?

Re: Yamaha DT125RE/DT125X

20.4.2013 0:42

Muistaako kukaan koiranluiden reikien halkaisijaa? Ja 5mm raudasta niitä on väsäilty?

Re: Yamaha DT125RE/DT125X

20.4.2013 1:26

yz_85 kirjoitti:Missä dt.ssä on starttirele, ja minkä näkönen se on?

Jos nyt olen käsittänyt oikein lukemani jutut netistä, niin solenoidi ja starttirele (engl. Starter relay) ovat ainakin DTssä sama asia ja sijaitsee starttimoottorin päällä. Näin kerrottiin englanninkielisillä foorumeilla.

Tuosta voi olla jotain apua startin vian ettimisessä, vaikka onkin autolle tarkoitettu: http://www.ehow.com/how_5708155_tell-starter-solenoid-working_.html#page=7
Ja myös tämä voi auttaa havainnollistamaan startin toimintaa ja löytämään vian:
http://www.ehow.com/about_5431512_bad-starter-relay-symptoms.html#page=0

Itselläni ollut kahdessa aikaisemmassa pyörässä myös samaa naksahdusongelmaa. Toisessa johtui siitä että startin virtajohto oli hinkannut pohjapanssariin ja johtoon tullut viilto, aina kun nosti johtoa irti pohjapanssarista niin startti pyöri.
Toisessa taas oli startin bendixin laakeri aivan loppuunkulunut. Silloin lähti aina välillä kun koputteli aina kantapäällä/kumivasaralla. Yleisin vika kuitenkin käsittääkseni on se starttirele/solenoidi.

Kerro jos saat korjattua, säästät monelta päänvaivaa kun tulee sama ongelma. Olisivat Yamahalla suunnitteluvaiheessa voineet laittaa sen kiksinkin paikoilleen, eikä vaan v**tuillakseen jättää tyhjää reikää. :D
Rahastusta, kuten kaikki nykyään :roll: