Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!
2.9.2012 11:38
Kuka/mikä on sanonut että 125 dukessa olisi sisäänajokartta? Suositus olisi, että sisäänajon ajaksi vaihtamisen valo laitettaisi syttymään jo 7500rpm kohdalla 10000rpm sijaan.sen tekemiseen löytyy ohjeet suomeksi mukana toimitetusta manuaalista. sisäänajovaiheen jälkeen valo tulisi vaihtaa takaisin 10000rpm.
Moottorin sisäänajo
–
Sisäänajovaiheessa ei ilmoitettua moottorikierroslukua saa ylittää.
Ohjearvo
Maksimaalinen moottorinkierrosluku
Ensimmäiset: 1 000 km
7 500 kierr./min
Vihje
Sisäänajovaiheessa vaihtamisen merkkivalo on asetettava ilmoitetulle moottorin kierrosluvulle.
–
Vaihtamiskierrosluku RPM 1 asetetaan.
–
Vaihtamiskierrosluku RPM 2 asetetaan.
–
Täydellä kaasulla ajamistä vältettävä!
2.9.2012 12:12
Kuule, jos sisäänajon jälkeisen huollon kuitissa lukee, että ruiskukartta uusittu niin, kyllä se sillon vaan uusitaan ja kysyinkin vielä et mitä se tarkottaa ku kuittia luin, ja sanovat vaan et sisäänajokartta vaihdettiin normaaliin.
Eikä tossa lue, että tarttis vaihtovaloa takasin vaihtaa, sen saa sisäänajon jälkeen asettaa just siihen mihkä tykkää.
2.9.2012 12:53
Sisäänajo kartotusta ei ole kaikissa. Riippuu mistä maasta pyörä on tuotu ja onko sitä erikseen siihe asennettu, jos on ns suomi malli nii sellaista kartoitusta ei ole eikä sitä voi muuttaa!
2.9.2012 13:25
Kun 125 Duke tuotanto alkoi oli mallisarjassa vain 80 (DE) ja 100 (EU) km/h variantit. Suuresta kysynnästä johtuen on (100 km/h) variantti tyypitys muutettu 115 km/h variantiksi alkaen Kesäkuun 1 - 2011. Ajoneuvot jotka on toimitettu tämän päivämäärän jälkeen ovat jo 115 km/h versioita eli nopeutta ei ole rajoitettu.
Aikaisemmin toimitetut ajoneuvot voidaan muuttaa ruiskun uudelleenohjelmoinnilla 115km/h versioiksi.
2.9.2012 18:56
Vaikka ei nopeuden rajotinta olis nii, ei se mun mielestä kyllä tarkota ettei sisään ajokarttaa ole. Nehän ovat kuitenki 2 eri asiaa. Ainakin oma dukeni kulki 1000km huollon jälkeen hiukan paremmin kuin ennen sitä. Vaikka papereissa oli koko ajan 115km/h malli. Meni siis yli 100 jo ennen huoltoa. Saattaa toki johtua muustakin kuin kartasta, mutta ainakin motopalvelun äijjä sillon sano että se sisäänajokartan vaihtaminen auttaa vähän.
Jos jollai ois muute innostusta ostaa tota mun dukee nii laittakaa YV
3.9.2012 17:27
Näin OT:na, tehtaiden suosittelema sisäänajo ei ole välttämättä paras, oli siinä sitten mikä softa tahansa.
3.9.2012 17:37
Ei, mutta ei ne myöskään uskalla ottaa vastuuta jos pyörä leikkaa, kun on crossimiesten teho-sisäänajot ajettu, eli lämä tiskiin heti alusta saakka.
4.9.2012 9:41
jalkapyörä kirjoitti:oliko venttiilien säädöt tehtaalta peräisin vai onko jälkeepäin säädetty kotona tai liikkees?
Kotona ei ole koskettu, huollossa tehdyistä jutuista ennen meille tuloa ei ole tietoa.
5.9.2012 22:24
Totaa oliskos kellää tietoa paljo maksais uus vakiokilventeline jos alkaisin silppuamaan nykystä lyhyemmäks ja paljon maksaa se ns "powerparts" kilventeline? Eli tässä
http://shop.ktm.com/int_en/powerparts/r2r-parts-street/special-parts/numberplate-holder-kit-1.html olis siihe powerparts kilventelineeseen linkki ja paljo siis se vakio kiitorata maksaa?
5.9.2012 22:42
Paljon. R&G tekee dukeen kilventelinettä joka maksaa noin satkun+postit. Voi olla sijoituksen arvoinen jos ei halua leikellä vakio-osia.
5.9.2012 22:54
Vakio kilventeline on noin 40e. Ei ole kallis.
5.9.2012 23:03
Toi kilventeine maksaa vähä päälle 200e, minkä linkkasit tohon.
5.9.2012 23:04
Jep 36€ vakioteline motokeitaalla, oli mun mielestä kyllä viimevuonna vain 20€, mutta voin muistaa väärinkin, rg teline noin 100 puntaa posteineen eli semmonen noin 130€ nykykurssilla, ja powerparts-teline 214€.
E:
Vakioteline:
http://www.motokeidas.com/shop/tuotteet ... 0108015000Powerparts-teline:
http://www.motokeidas.com/shop/tuotteet ... 0108915044R&G-teline:
http://www.rg-racing.com/browseBike/KTM ... 108BK.aspx
5.9.2012 23:36
Sugee kirjoitti:Vakio kilventeline on noin 40e. Ei ole kallis.
Oho!
6.9.2012 19:10
Itsekin tutkin juuri tuota vakiokilventelineen silpomista... Huomasin joskus, että se loppuosa koostuu kahdesta päällekkäin olevasta osasta. Toinen osa on jo linkitettynä ja oli sen 36€. Toinen osa on 45€
http://www.motokeidas.com/shop/tuotteet/ktm-varaosat-ktm-varaosat/rear-end-lower-part-90108015010 Motokeitaan hinnoilla.
Tämä siis oma näkemykseni asiasta kun tutkiskelin alapuolelta katsoen.
Näkyi siis aivan telineen lopusta, kilven kohdalta.