Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!

Alueen säännöt

Ei tekniikkaan liittyvää keskustelua tälle alueelle!

Tekniikalle on oma alueensa.

Re: TM 125cc

2.5.2011 10:31

EGo0s kirjoitti:Eihän sitä voikkaan varmaks sanoo, että se paritonnia saa uppomaan siihen, mut kannattaa varautuu siihen et sitä rahaa menee sinne kulutusosien mahdollisiin uusimisiin.



Sehän on päivänselvää, sellaista vehettä ei ole mikä ei kulu.

Re: TM 125cc

4.5.2011 13:44

Olisi mahdollisesti tarkotus kohtapuolin laittaa 11 tm smr tilaukseen. Onko teillä jotain sanottavaa pyörästä kun verrataan vaikka husseen (kisa) ja kotariin? Paljonko tuohon jää työskentelytilaa moottorin ympärille? Eli voiko männän vaihtaa suht pienellä purkamisella? Mites tuo palkkirunko joka löytyy uusista temmeistä, onko siinä jotain hyvää / huonoa kun verrataan perinteiseen putkirunkoon? Kuinka vaikea temmi on saada kaupaksi? Olisi siis tarkoitus 2v pitää pyörää.
Kiitän mikäli joku jaksaa vastata!

Re: TM 125cc

4.5.2011 14:23

Palkkirunko on kestävämpi kuin putkirunko, tilasta en tiedä, mutta eiköhän se mäntä vaihdu etukatteiden ja tankin poiston jälkeen. Kaupaksi kyllä luulisi menevän, kun ei kovin paljoa ole käytettynä myynnissä. Anna mennä vaan, tuskin tulet pettymään. ;)

Re: TM 125cc

4.5.2011 16:55

Retox kirjoitti:
EGo0s kirjoitti:Eihän sitä voikkaan varmaks sanoo, että se paritonnia saa uppomaan siihen, mut kannattaa varautuu siihen et sitä rahaa menee sinne kulutusosien mahdollisiin uusimisiin.



Sehän on päivänselvää, sellaista vehettä ei ole mikä ei kulu.

Eli mikä sun pointtis oli?

Re: TM 125cc

4.5.2011 18:17

tuomol kirjoitti:Olisi mahdollisesti tarkotus kohtapuolin laittaa 11 tm smr tilaukseen. Onko teillä jotain sanottavaa pyörästä kun verrataan vaikka husseen (kisa) ja kotariin? Paljonko tuohon jää työskentelytilaa moottorin ympärille? Eli voiko männän vaihtaa suht pienellä purkamisella? Mites tuo palkkirunko joka löytyy uusista temmeistä, onko siinä jotain hyvää / huonoa kun verrataan perinteiseen putkirunkoon? Kuinka vaikea temmi on saada kaupaksi? Olisi siis tarkoitus 2v pitää pyörää.
Kiitän mikäli joku jaksaa vastata!


On kyllä totta puhuen hieman jopa ahtaan puoleinen, tulpan vaihto vaatii jo pikkusen temppuilua (ei tosiaankaan mitään hirveää, ehkä vähän liioiteltu ilmaisu...). Tai ainakin kaverin HM:ään verrattuna ahtaan puoleinen. Sähköjen määrä hieman yllätti... vilkkurele napsuu skootterityyliin ja akkukin löytyy :lol: Kureja on A1-putki, kaasukahvan kuri ja systeemi joka antaa lisäilmaa imukaulaan. Lisäksi vielä että on aika matala pyörä... luultavasti kisapyöristä matalin (ei sillä että olisi jotain väliä, ihan vain lisähuomiona). Lisää infoa saa kysymällä ;)

Myynnistä vielä, uskoisin että hyväkuntoisen temmin saa myytyä melko helposti, ainakin kun on riittävästi todisteita huolloista yms. Vähänkin epämääräinen pyörä jää helposti myyjälle... kuten on voinut nettimotosta huomata.

Re: TM 125cc

4.5.2011 21:05

Kisapyörässä akku? 8o Nojoo, oletin että melkolailla samanlainen ois tiloiltaan ku Hm, kun sitä oon ite rassaillu (kisa motoa siis, en tätä uutta rotaxia) ja palkkirunkohan siitäkin löytyy.

Laitas kuvia Temmistä, himottais nähä miltä tuommonen näyttää muuallakin ku liikeen myyntikuvissa. :D

Re: TM 125cc

4.5.2011 22:07

0Pi kirjoitti:
tuomol kirjoitti:Olisi mahdollisesti tarkotus kohtapuolin laittaa 11 tm smr tilaukseen. Onko teillä jotain sanottavaa pyörästä kun verrataan vaikka husseen (kisa) ja kotariin? Paljonko tuohon jää työskentelytilaa moottorin ympärille? Eli voiko männän vaihtaa suht pienellä purkamisella? Mites tuo palkkirunko joka löytyy uusista temmeistä, onko siinä jotain hyvää / huonoa kun verrataan perinteiseen putkirunkoon? Kuinka vaikea temmi on saada kaupaksi? Olisi siis tarkoitus 2v pitää pyörää.
Kiitän mikäli joku jaksaa vastata!


On kyllä totta puhuen hieman jopa ahtaan puoleinen, tulpan vaihto vaatii jo pikkusen temppuilua (ei tosiaankaan mitään hirveää, ehkä vähän liioiteltu ilmaisu...). Tai ainakin kaverin HM:ään verrattuna ahtaan puoleinen. Sähköjen määrä hieman yllätti... vilkkurele napsuu skootterityyliin ja akkukin löytyy :lol: Kureja on A1-putki, kaasukahvan kuri ja systeemi joka antaa lisäilmaa imukaulaan. Lisäksi vielä että on aika matala pyörä... luultavasti kisapyöristä matalin (ei sillä että olisi jotain väliä, ihan vain lisähuomiona). Lisää infoa saa kysymällä ;)

Myynnistä vielä, uskoisin että hyväkuntoisen temmin saa myytyä melko helposti, ainakin kun on riittävästi todisteita huolloista yms. Vähänkin epämääräinen pyörä jää helposti myyjälle... kuten on voinut nettimotosta huomata.


Tuohan on helkkarin hyvä jutska et löytyy akku suoraa niin saa tosi helposti xenonit laitettuu! Ei kyllä paha homma laittaa vanhempiinkin temmeihin, koska valopää on sen verran hyvä. Kuin matala se muka on sitten? ( takaiskaria säätämällä saa varmasti korkeamalle! ) Voisin uskoo, että suoraan enska mallissa ei varmaan ole akkua, eikö näin?

Re: TM 125cc

4.5.2011 22:39

0Pi kirjoitti:
tuomol kirjoitti:Olisi mahdollisesti tarkotus kohtapuolin laittaa 11 tm smr tilaukseen. Onko teillä jotain sanottavaa pyörästä kun verrataan vaikka husseen (kisa) ja kotariin? Paljonko tuohon jää työskentelytilaa moottorin ympärille? Eli voiko männän vaihtaa suht pienellä purkamisella? Mites tuo palkkirunko joka löytyy uusista temmeistä, onko siinä jotain hyvää / huonoa kun verrataan perinteiseen putkirunkoon? Kuinka vaikea temmi on saada kaupaksi? Olisi siis tarkoitus 2v pitää pyörää.
Kiitän mikäli joku jaksaa vastata!


On kyllä totta puhuen hieman jopa ahtaan puoleinen, tulpan vaihto vaatii jo pikkusen temppuilua (ei tosiaankaan mitään hirveää, ehkä vähän liioiteltu ilmaisu...). Tai ainakin kaverin HM:ään verrattuna ahtaan puoleinen. Sähköjen määrä hieman yllätti... vilkkurele napsuu skootterityyliin ja akkukin löytyy :lol: Kureja on A1-putki, kaasukahvan kuri ja systeemi joka antaa lisäilmaa imukaulaan. Lisäksi vielä että on aika matala pyörä... luultavasti kisapyöristä matalin (ei sillä että olisi jotain väliä, ihan vain lisähuomiona). Lisää infoa saa kysymällä ;)

Myynnistä vielä, uskoisin että hyväkuntoisen temmin saa myytyä melko helposti, ainakin kun on riittävästi todisteita huolloista yms. Vähänkin epämääräinen pyörä jää helposti myyjälle... kuten on voinut nettimotosta huomata.


Mullakin muuten drd pro vaihtumassa temmiin :DD Mitä kaasarin puolelta joutuu vaihtamaan kun laitetaan pyörä täysitehoiseksi? Mitä tuolle imukaulassa olevalle systeemille pitää tehdä kun laitan pyörän täystehoiseksi? Onko tuo kaasukahvan kuri helppo ottaa veks? Oletko vielä vaihtanut mäntää temmiisi? Tulipa lista kysymyksiä kiitän mikäli jaksat vastailla, näistä temmeistä kun löytyy kovin vähän tietoa uudemmista varsinkin!

Re: TM 125cc

5.5.2011 10:02

tuomol kirjoitti:
0Pi kirjoitti:
tuomol kirjoitti:Olisi mahdollisesti tarkotus kohtapuolin laittaa 11 tm smr tilaukseen. Onko teillä jotain sanottavaa pyörästä kun verrataan vaikka husseen (kisa) ja kotariin? Paljonko tuohon jää työskentelytilaa moottorin ympärille? Eli voiko männän vaihtaa suht pienellä purkamisella? Mites tuo palkkirunko joka löytyy uusista temmeistä, onko siinä jotain hyvää / huonoa kun verrataan perinteiseen putkirunkoon? Kuinka vaikea temmi on saada kaupaksi? Olisi siis tarkoitus 2v pitää pyörää.
Kiitän mikäli joku jaksaa vastata!


On kyllä totta puhuen hieman jopa ahtaan puoleinen, tulpan vaihto vaatii jo pikkusen temppuilua (ei tosiaankaan mitään hirveää, ehkä vähän liioiteltu ilmaisu...). Tai ainakin kaverin HM:ään verrattuna ahtaan puoleinen. Sähköjen määrä hieman yllätti... vilkkurele napsuu skootterityyliin ja akkukin löytyy :lol: Kureja on A1-putki, kaasukahvan kuri ja systeemi joka antaa lisäilmaa imukaulaan. Lisäksi vielä että on aika matala pyörä... luultavasti kisapyöristä matalin (ei sillä että olisi jotain väliä, ihan vain lisähuomiona). Lisää infoa saa kysymällä ;)

Myynnistä vielä, uskoisin että hyväkuntoisen temmin saa myytyä melko helposti, ainakin kun on riittävästi todisteita huolloista yms. Vähänkin epämääräinen pyörä jää helposti myyjälle... kuten on voinut nettimotosta huomata.


Mullakin muuten drd pro vaihtumassa temmiin :DD Mitä kaasarin puolelta joutuu vaihtamaan kun laitetaan pyörä täysitehoiseksi? Mitä tuolle imukaulassa olevalle systeemille pitää tehdä kun laitan pyörän täystehoiseksi? Onko tuo kaasukahvan kuri helppo ottaa veks? Oletko vielä vaihtanut mäntää temmiisi? Tulipa lista kysymyksiä kiitän mikäli jaksat vastailla, näistä temmeistä kun löytyy kovin vähän tietoa uudemmista varsinkin!



Kannattaa kysyä sieltä mistät ostat temmin että miten ne kurit lähtee veks yms. ; ) Varmasti kertoo sen! Periaatteessa mitäs nyt tarvis tietää kun se vaan että se on kisapiikki niin kertoo jo kaiken ; ))

Re: TM 125cc

5.5.2011 22:38

Huss_: juu kuvia on muutama, täytyy laitella kunhan ehtii/jaksaa/muistaa...

Seeimu: onhan tuo oikeastaan aika matala, mopojen luokkaa... Kaverin mopo-GG:n (enska) perä on korkeammalla, penkin kohdilta suunnilleen sama/GG ehkä hieman korkeampi. 2 päällä varsinainen lowrider :lol: Varmasti juu iskaria säätelemällä sais pysymään korkeampana kuormattunakin, mut eipä oo oikeastaan hirveästi häirinnyt... Enskamallin sähköistä ei tietoa.

Tuomol: kun on kerta aloittanut huipulta, turha sieltä on alas tulla ;) Kaasari ei oikeastaan vaadi mitään erikoista, ihan vain normaalia säätämistä, säädöt ei ehkä ole ihan kohdillaan heti valmiiksi. Imukaulasta otetaan sen letkun nippa pois, ja se reikä tukitaan mukana tulevalla pultilla. Kaasukahvan kurin poistamiseksi yksinkertaisesti avataan kaasukahva, siellä on semmonen metallinpala joka suunnilleen itsestään tipahtaa pois kun sen avaa. Nyt on n. 17h mittarissa, joten hetki menee vielä ilman "isompaa" huoltoa :P

Re: TM 125cc

5.5.2011 23:23

Haluamme kuvia!! En itsekkään nähnyt uusia temmejä kuin myynti kuvis.

Re: TM 125cc

6.5.2011 10:07

onko kenelläkään myyä putkea, kromista tai sitten mustaa hyvä kuntoista?? vastaukset yv:llä. myös takakatteita kaivataan.

Re: TM 125cc

6.5.2011 18:03

Ricede kirjoitti:Haluamme kuvia!! En itsekkään nähnyt uusia temmejä kuin myynti kuvis.


No jos nyt sitten viikonlopun mittaan laittais... :D

Re: TM 125cc

7.5.2011 0:40

2010 vuoden SMR125 omistaja ilmoittautuu täällä! Lauantaina voisin laittaa kuvia jos ihmisiä kiinnostaa, ja ehkä jopa GoPro videota huomisesta miitistä...

Mutta mites toi öljyn suhde bensaan, ohjekirjassa sanotaan 1:30, eli laittaisin täyteen tankkiin 3dl öljyä? Hiukan päälle 3% seokset ne olisi, vai kelpaako katukäyttöön hieman laihemmat 2-2,5%?

Re: TM 125cc

7.5.2011 13:04

Valmistajahan suosittelee 3,5%, mulla oli sisäänajossa 3% ja nyt laitellu 2,5%. Vähän kyllä räkii, mut se korjaantuisikin kaasukäden asentoa muuttamalla... :roll: