Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!
27.6.2012 12:09
Ei oo vittu mitään hyötyä mistään pipereistä muuten vakiossa Derbissä.
27.6.2012 12:22
Niin ja Rajiksen pyörässä on jo änkkäkin vaihdettu, joten ainoa paikka mikä enää ahdistaa on ilmanputsari...
27.6.2012 13:48
xD Ette voi olla tosissanne.
27.6.2012 13:57
Niin mutta pointtihan tässä oli se, että kun kerran muuten hengittää kone vapaasti niin kannattaa samalla vaihtaa sitten ilmanputsari. Vai luuletko todella, että niin epätoivoisia ollaan, että koitetaan saada pyörä näin kulkemaan enemmän täyzii?
27.6.2012 14:14
Miksi kannattaa vaihtaa ilmanputsari jos änkkä vaihdettu?
Edit: Ei tartte vastata, en jaksa enää jauhaa tästä enempää, kun että oma mielipide asiaan on, että piperistä tässä tapauksessa enemmän haittaa kuin hyötyä verrattuna pyörään suunnitellulla putsarilla, joka toimii aivan mainiosti.
27.6.2012 19:05
Ihan vaan siksi, että paperiputsarissa on vaahtomuovista huonompi suodatuskyky ja se hieman ahdistaakin se paperinen, mutta piper ei välttämättä ole paras vaihtoehto esim. 2-kerros vaahtomuovista tehty unifilter voi suodattaa paremmin.
27.6.2012 22:14
Tänään tuli sitten purettua derbi pillunpäreiks, että sain kaasarin irti. Tein muutman huomion:
-pääsuutin oli kokoa 125 (!)
-ilmanputsaria ei vissiin voi vaihtaa koska A. alkuperänen putsarikotelo ei mahdu pois mistään välistä(kaikki kolot ja keinot koitettu) ja B. sieltä menee kanteen joku huohotusletku, jota tuskin kannattaa tukkia(tai jättää irralleen että kaikki paska menee siitä sisään)
-vaikka kaasu olis pohjassa, niin se ei ole pohjassa kiihdytyspumpun päästä(säädetty jo niin, että kaasu aukee kokonaan)
-ilmanputsarista menee letku sellaseen pakokaasujen kierrätys tsydeemiltä näyttävään härveliin ja siitä menee letku pytyn kylkeen pakoaukon viereen
Sitten kysymyksiä:
-kannattaako ostaa piperi?
-vai kannataisiko tehdä sellasesta kakskerros putsarilevystä elementti tuon paperiputsarin tilalle?
-minkä kokosta suutintä lähen nyt sitten koittamaan(olisko 100, 105, 110?)
27.6.2012 22:24
Kuulostaa siltä, että helpompi tehdä vaan suodatinlevystä uusi suodatin ja jättää piper kauppaan.
27.6.2012 22:27
Eikös se perjaatteessa oo virtaavuuksien suhteen ihan sama laitanko piperin vai teenkö levystä uuden?
Ton verran muuten sain purkaa, että kaasari mahtu jostain kolosta ulos
Niin ja sitä kantta varmaan pikkasen avartaa kun nyt se imu reikä on sellanen 20cm pitkä 1x1cm paksunen jötikkä
27.6.2012 22:32
Joo, suunnilleen samat virtaavuudet pitäs olla jos sitä kantta avartaa vähäsen.
27.6.2012 23:10
Jeps, sitte vaa ettimää sellasta jostai!
28.6.2012 10:44
Ohhoh, totahan saa purkaa yhtä paljon ku mopoDT:tä!
Omassa Derbissä PALJON helpompi ottaa kaasari irti: Mahtuu tulemaan pois ilmaan minkäänlaista purkamista
28.6.2012 12:21
Jep
Joutuu ottaa kaasaristaki sähköryypyn irti ja ei meinaa siltikää mahtuu tosta iskarin vierestä pois
Ja nyt alko tietenki sataa, ettei voi lähtee suuttimia hakee -.-
28.6.2012 13:11
Rajis- kirjoitti:-ilmanputsaria ei vissiin voi vaihtaa koska A. alkuperänen putsarikotelo ei mahdu pois mistään välistä(kaikki kolot ja keinot koitettu)
Miten luulet et se on kasattu jos ei sitä saa pois
28.6.2012 13:20
Sitä tossa eilen ihmeteltiiki ku purettii että miten helvetissä se on sinne saatu ku ei mahu mistään välistä pois