Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!

Alueen säännöt

Ei tekniikkaan liittyvää keskustelua tälle alueelle!

Tekniikalle on oma alueensa.

27.9.2008 13:49

Meneekö 150 kuinka helposti?

28.9.2008 16:14

150mm menee heittämällä...

28.9.2008 20:38

Jos ajelee ilman laippaa onko väliä onko siellä se laippa katkastuna vai ei laippaa ollenkaan?

Et vaikuttaako se tehoihin jos laippaa ei ole ollenkaan edes katkaistuna siellä, et alkako pakokaasu jotenkin kiertämään siellä raven kanavassa tai jotain?

28.9.2008 21:10

Eihän kannata ostaa AF1 Europaa, jolla on ajettu 70.000km? Ei ole tehty alakertaa koskevaa koneremonttia. Itse joutuisi luultavasi lähes heti tekemään koneremontin ja luultavasti tämän jälkeen pettää jokin muu osa. Eniten harmittaa se, että myyntiarvoa ei tämän jälkeen olisi. Mielipiteitä?

28.9.2008 21:23

Riskitön elämä on perseestä...

Hinnasta riippuen ja ulkoisesta kunnosta. Jos on siisti ja hieno, eikä hinta kovin suuri niin kannattaa. Ja avata kone heti ja vaihtaa vaihtoa vaativat osat. Ei kannata ajaa sen takia, koska jos jokin hajoaa niin voi tulla hyvinkin kallis remontti. Laakereiden vaihto saattaa riittää kun heti tekee.

29.9.2008 18:58

alluz kirjoitti:Eihän kannata ostaa AF1 Europaa, jolla on ajettu 70.000km? Ei ole tehty alakertaa koskevaa koneremonttia. Itse joutuisi luultavasi lähes heti tekemään koneremontin ja luultavasti tämän jälkeen pettää jokin muu osa. Eniten harmittaa se, että myyntiarvoa ei tämän jälkeen olisi. Mielipiteitä?


Ja useinmiten näin vanhoilla pyörillä ei enää ole niin merkitystä kuinka paljon on ajettu (rempoista riippuen tietty) mut jos jollain miltein 20v vanhalla pyörällä on ajettu "30 000km" niin kukahan tuon uskoo... ? mittarit vaihdeltu 10 kertaa ym ym.. paras kun katsoo yleisesti siistissä kunnossa olevan pyörän ja tinkii hinnan vikojen myötä..

1.10.2008 17:46

Hitto iski taas kauhee rakentelu inspiraatio, tuli vaimennin laitettua n,10cm lähemmäs paisaria ja tulossa kiiltäväks, myös runkoon tulee kiillotettu "alue" sitten vielä tankinkorkki kiiltäväks, awot! ;)
talven aikana vois vielä maalata uusiks etulokarin,alakatteen ja "takaloksun", tulee jollekkin hieno af ens kevääks ;)

1.10.2008 18:20

JGGA kirjoitti:Hitto iski taas kauhee rakentelu inspiraatio, tuli vaimennin laitettua n,10cm lähemmäs paisaria ja tulossa kiiltäväks, myös runkoon tulee kiillotettu "alue" sitten vielä tankinkorkki kiiltäväks, awot! ;)
talven aikana vois vielä maalata uusiks etulokarin,alakatteen ja "takaloksun", tulee jollekkin hieno af ens kevääks ;)

Vedä putki penkin alle ;) . ja jotain muuta kivaa..

1.10.2008 18:25

stage666 kirjoitti:
JGGA kirjoitti:Hitto iski taas kauhee rakentelu inspiraatio, tuli vaimennin laitettua n,10cm lähemmäs paisaria ja tulossa kiiltäväks, myös runkoon tulee kiillotettu "alue" sitten vielä tankinkorkki kiiltäväks, awot! ;)
talven aikana vois vielä maalata uusiks etulokarin,alakatteen ja "takaloksun", tulee jollekkin hieno af ens kevääks ;)

Vedä putki penkin alle ;) . ja jotain muuta kivaa..

ei mee tossa perässä.. muutoin ehkä voiskin : ) jotain mitä tulis mieleen olis seat coveri mutta on niin tuska homma kyl tehä et ei välttämättä jaksa :D

4.10.2008 16:16

Nyt kyllä rupeaa keinot loppumaan aprilian kanssa...

Oon nyt tapellu ton rave2:n kanssa viimeset puol vuotta, otin yhdessä vaiheessa irti, ja huomasin pyörän vetävän aivan saatanasti paremmin korkeilla kierroksilla ja ampui lähdöissä ihan eri tavalla...
Ilman ravea pyörästä katosi kuitenkin alle 7 tuhannessa kierroksessa vääntö, no tämä ei nyt niin haitannut, mutta bensankulutus kasvoi aivan hirmuisesti. Jäin monta kertaa tien varteen ja kerran sain työntää pari kilometriä kun asemaa ei ollut lähellä... Veikkaisin jotain 15l/100km..

Nyt laitoin taas raven takaisin, ja pettymys oli suuri. Pyörä tuntui ihan vakiotehoiselle, ei jaksanut kiertää kutoselta vitoselle heittäessä yli 9 tuhatta, ja oli aivan lapanen. Vääntöä tuli kuitenkin lisää ja pyörä oli "miellyttävämpi" ajaa.

Isäukko kysyi joltain tutulta ni hän kertoi tämän kaverillaan olevan af1, ja siinä oli rave2:n kanssa aivan samoja ongelmia... Hän oli saanut pari mäntääkin paskaksi kun oli sitä yrittänyt ite viritellä...

Kaasarin säädöt on kunnossa, pääsuutin 120 neula kolmas lovi, ilmaruuvi puolitoista kierrosta..

Ilman ravea ei viittis ajella kun vie paljon bensaa, mutta raven kanssa taas ei viiti ajaa kun ei mene minnekkään :paha:

4.10.2008 16:25

Pura se Rave ja kasaa uusiks. Jos jotain on huonosti kiinni siellä sisällä. Onko laippa varmasti kunnolla kiinni ravessa? Kannattaa myös puhistaa se et ei oo mitään kökkösiä siellä. Sit vielä et onko se reikä varmasti oikeessa kohassa?

4.10.2008 23:45

Kohta kun loppuu lopullisesti tämä ajokausi niin lähtee pärrä purkuun ja uutta osaa tilalle.

Uus takahäkki ja takakate ainakin. Molemmat teen itse.
Uus maski tulee melko varmasti.
Muokatut etukatteet ehkäpä.
läskitanko ehkä.
Uus väri.

5.10.2008 14:03

JerQQ kirjoitti:Kohta kun loppuu lopullisesti tämä ajokausi niin lähtee pärrä purkuun ja uutta osaa tilalle.

Uus takahäkki ja takakate ainakin. Molemmat teen itse.
Uus maski tulee melko varmasti.
Muokatut etukatteet ehkäpä.
läskitanko ehkä.
Uus väri.


mulla olis uudemman afin katteet ylimääräsenä, häkit perät ym... ;)

5.10.2008 19:36

alko taas kiinnostamaan tuo faitteri nii sanokaas jotain ideoita mitä talven aikana siihen toteuttais? :)

6.10.2008 15:59

juxo kirjoitti:alko taas kiinnostamaan tuo faitteri nii sanokaas jotain ideoita mitä talven aikana siihen toteuttais? :)


no eiköhän nuo perus muokkaukset kaikki tiedä, stonga, perä, maski ja alakate.. mut kannatanee rakennella silleen että on mukava vielä ajella.. monet faitterit sellasia jotta munat solmussa 5km ajon jälkeen ku penkki kallistettu samaan kulmaan perän kanssa :S af muuten ihan täyd. piikki faitteri projekti paitsi vanteet ei voi mielyttää ketään 100%!! : D