Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!

Alueen säännöt

Ei tekniikkaan liittyvää keskustelua tälle alueelle!

Tekniikalle on oma alueensa.

27.8.2007 21:17

Sain koneen auki...

Ei ollu yllätyksiä kauheesti... Nokka oli hyvässä kunnossa, pytty oli porattu jossain vaiheessa eli ei kilometritkään kauheesti paina.

Ongelmiakin oli. Joku neronleimaus on ollu kasata se ristipäisil pulteilla. Tietenki joku vanhoista omistajista oli ruuvaillu kaikki päät rikki, kytkinkoppaa en siis saannu auki... Magneetto kyl lähti. Ja kannessa oli joku ihme lovi nokka-akselin kohdalla. Täytyy huomen kattoo.

27.8.2007 21:25

mistä räräytyskuvia k5 malliin?, alakerta auki yhen osan paikka pitäs löytää :D

27.8.2007 21:33

Mäki kaipaisin just noita K5-mallin räjäytyskuvia, etenkin moottorista, mutta myös kaasareista, rungosta ym. olisi kiva saada..

Tuntuu vain että ei mistään löydy. Oon joka paikan kollannut netissäkin niin ei löydy.. :/

27.8.2007 21:37

maahantuoja? vois soitella sinne huomenna.

27.8.2007 21:38

teeemuu kirjoitti:Tietenki joku vanhoista omistajista oli ruuvaillu kaikki päät rikki, kytkinkoppaa en siis saannu auki... Magneetto kyl lähti. Ja kannessa oli joku ihme lovi nokka-akselin kohdalla. Täytyy huomen kattoo.


Ei ne ristipäät olis ongelma muuten, muttakun yleensä joku "fiksu" on mennyt vääränkokoisella ruuvarilla sorvaamaan päät pyöreeksi. Oletko jo kokeillut napauttaa vasaralla ruuvarin päähän ja kääntää sitten? Jos ei sillä konstilla lähe niin iskumeisseli on kova sana. Se on ihan ehdoton työkalu noitten vanhojen pelien koppien ja lohkojen aukasuun.

27.8.2007 21:41

S-moto kirjoitti:maahantuoja? vois soitella sinne huomenna.

Ilmotteles sitten tänne topicinki suuntaan, mitä ne sanoi sielä. :)
Ensi talven aikana oma K5 puhkee kukkaansa, ehkä. :D

27.8.2007 22:23

Ei ruuvarilla ois saannu varmaan yhtäkään. Sain lainaks Bahcon työkalusarjan mis oli jotain aika hyviä päitä ja kaikkia hauskoja pikku vipuja millä sai aika hyvin niitä auki. Onneks oli kaveri jeesaas ni saatiin jotain aikaseks. Tosiaan, se magneeton puoli lähti just ja just auki mut kytkinkoppaa ei saatu auki.

Iskumeisseli? Oliskohan Robinhuudis? Samal vois ettiä uusia pultteja ja leluja.

28.8.2007 16:58

Tunturikuski kirjoitti:Muuten olet oikeassa mutta myöhemmissä (ei enää tuotu suomeen) cb malleissa oli myös yksi kaasutin. Rebelin nokka on käsittääkseni laimeampi cb:n nokkaan verrattuna, itselläkin hakusessa uusi nokka-akseli, nykyinen kuitenkin onneksi toimii edes jotenkin. Kulunut silti.


Juu taitaa olla repelissä aika lailla lievempi nokka, ainakin pirun nuhaselta tuntuu/ kuulostaa koko vehje. Kone ihan samannäkönen päältäpäin, mut sit ku lyö käymään niin ei pakolla uskois et sama kone, sen verran kiukkusemmalta ceebee kuulostaa ja onkin... :D

29.8.2007 20:17

Sain kannen vietyä koneistamoon. Oli aika hurja reissu, ajeltiin jotain 70km pienessä sateessa. Kaverin City oli timmis kunnos, kulkee hikisee jotain 30km/h. Käytiin paris eri paikas ennen ku löyty joku joka voi hoonata KTM:n pytyn ja irrottaa kanteen sulaneen tulpan ku neki oli tarttunu mukaan siin reissul.

Sain ainakin selville et Crossipyörä ottaa aika kovia hintoja, 40¤ olis ollu. Siel Kymi Dieselis, minne saatiin osat, ottaa 10¤ Helicoilien laittamisesta.

Mulla oli pytty mukana, mut en jättäny sitä sinne hoonattavaks, kun olis kannattanu vaihtaa männänrenkaat samal, mut aattelin sit tehä perusteellisemman remontin myöhemmin, kunhan sais nyt Sepon ensin ajoon.

1.9.2007 14:46

Paljonkos tossa honda cb 125 k5/124 vm.-72 on kilowatteja ja heppoja?

1.9.2007 14:49

Timppa20 kirjoitti:Paljonkos tossa honda cb 125 k5/124 vm.-72 on kilowatteja ja heppoja?


11 kilowattia, mikä meinaa n.15 heposta.

1.9.2007 20:41

Tume34 kirjoitti:
Timppa20 kirjoitti:Paljonkos tossa honda cb 125 k5/124 vm.-72 on kilowatteja ja heppoja?


11 kilowattia, mikä meinaa n.15 heposta.

juu kiitti

3.9.2007 19:47

Etsin ja etsin mutta en löytänyt, mikä on CB:n vakiovälityssuhde?

Kun oma CBni käväisi dynometrissä se dynotti 8.6KW/12000 7.9Nm/8000, huipuiksi saivat vähän päälle 100km/h vitosvaihteella. Outoa sinänsä kun itse sain siskon auton(testattu mittaustauluun) rinnalla lukemaksi ~120km/h nelosvaihteella, tästä päätellen välit ovat liian tiukat, nykyiset välit ovat 15/38, mitkä välit mahtaisivat olla sopivat jotta jaksaisi vetää tehoalueelle vitosvaihttellakin?

3.9.2007 22:13

Soliferpoika kirjoitti:Etsin ja etsin mutta en löytänyt, mikä on CB:n vakiovälityssuhde?

Kun oma CBni käväisi dynometrissä se dynotti 8.6KW/12000 7.9Nm/8000, huipuiksi saivat vähän päälle 100km/h vitosvaihteella. Outoa sinänsä kun itse sain siskon auton(testattu mittaustauluun) rinnalla lukemaksi ~120km/h nelosvaihteella, tästä päätellen välit ovat liian tiukat, nykyiset välit ovat 15/38, mitkä välit mahtaisivat olla sopivat jotta jaksaisi vetää tehoalueelle vitosvaihttellakin?


Omasta CB:stä irtosi 13kW/11 500rpm, kun penkissä käväsi aikanaan. Vääntöä n.13Nm/9000rpm.

4.9.2007 22:55

Nyt ois mahtava visio mielessä. Maalaan _koko_ pyörän mustaks... Tietty jotaa kromia vois jättää kiiltää pikkusen.

Mulla on vielä kone sen verran kasassa, et siin se vaihteisto-osa yhtenä pakettina, muuten on kaikki pytyt ja kannet ja posket irti. Aattelin et jos sen vaihteisto-osan suihkis itte jollain Mastonin kuumakestol, mut sitte nää muut osat kävis maalauttamas ihan jossain maalaamos... Samalla ku tankin, lokarit ja katteet.

Mietin vain, et pitääkö ne alumiiniosat eka lasikuulapuhalluttaa? Ja kannattaako kone ottaa ihan kokonaan osiin ja maalais kunnolla kokonaan ja samal uusis vaikka laakereit...? Ja onko järkeä "turmella" jossain kunnossa oleva alkuperäinen maali? Maalipinnoista puuttuu pieniä maksimissaan pikkurillin kynnen kokosia paloja yhteensä ehkä jotain 10.