Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!
25.4.2011 2:51
Jep oli minullakin vittumainen saaha hgs kiinni, meni kyllä pienen suunnittelun jälkeen. Itellä 38 vhsb ps 200, tk b48 ja neulan sokka ylimmässä.
26.4.2011 12:50
Kenelläkään minkäänlaista tietoa että onko aikapommi?? Rempattu ja huollettu niinkuin pitää. Liekkö mitenkä suuria eroja uudempiin tm:iin? tarkoitan 90 luvun vehkeisiin. Ja jos on kokemusta niin valaiskaa minua tämmöisestä antiikkisesta kaunokaisesta
26.4.2011 13:27
Kyl noi ton ikäset aika hyvinkin saattaa olla aikapommeja. Pitäs saada TOSI halvalla, koska sit kun tohon joutuu alakertarenpan tekeen niin onkin rahaa mennyt laitteeseen jo niin paljon että ois saanu 10v uudemman samaan rahaan. Toki uusiakin joutuu remontoimaan välillä mutta onhan noissa esim iskarit ja alusta muutenkin ihan eri luokkaa ku uudemmissa.
26.4.2011 19:29
Ostakaas joku multa hyvä temmi pois
26.4.2011 20:44
Osaisiko kukaan neuvoa minua noitten temmin sähköjen kanssa? Yrittänyt rämpätä niitä kuntoon tässä vähän aikaa ja alkaa keinot pikku hiljaa loppua. Tilasin uudet sähköt Daytonalta, jännitteensäädin vaihdettu, vilkkurelekkin vaihdettu ja en vaan saa millään toimimaan.Onko tässä nyt joku kytkentävirhe vai mikä siinä on? Valot kun laitan päälle niin etuvalo ja takavalo alkaa vilkkua jos vilkkurele on kiinni. Takavalolla on sellainen ongelma myös, että joko takavalo ei toimi tai jarruvalo ei toimi, riippuu kumminpäin johdot on kytketty (eli en saa toimimaan yhtäaikaa). Daytonalta kerrottiin että maadotuksessa on vika, mutta johtosarja on maadoitettu ihan kunnolla runkoon joten en usko että siinä on vikana. Vähän jos jotain joku osaisi auttaa edes.
26.4.2011 20:55
Retox kirjoitti:Kenelläkään minkäänlaista tietoa että onko aikapommi?? Rempattu ja huollettu niinkuin pitää. Liekkö mitenkä suuria eroja uudempiin tm:iin? tarkoitan 90 luvun vehkeisiin. Ja jos on kokemusta niin valaiskaa minua tämmöisestä antiikkisesta kaunokaisesta
Meikällä löytyy -92 temeli. Alkuvaikutelma oli kyllä melko pommi, vaikka rempattu pyörä onkin. Kuitit on hyvä olla tallessa jos meinaat tuommosen vanhemman pelin ostaa, ja ongelmiin kannattaa varautua. Mitä ite kyselin ennen pyörän ostoa täällä niin mototin suhtautuminen vanhempiin kisapeleihin on aika negatiivinen, varmasti aiheestakin. Kyllähän tuo oma kampe nyt tommonen vajaa 5 tuntia on kestäny ilman ongelmia mikä on sinänsä jo yllätys minkä kuvan sain näistä, ja potkuahan kyllä löytyy. Ei kai siinä kun katot että kuitit/muu todiste remonteista on tallessa, pyörä kaikinpuolin kunnossa, säädät sitä pyörääs, huollat ajallaan ja ajat oikein niin kyllä luulis kestävän. Suurella varauksella jokatapauksessa kannattaa suhtautua.
27.4.2011 13:22
Kiitos informaatiosta. Tänään tulee pihaan, pitänee tutkia läpikotasin ennen ku lähtee ajelemmaan. ja kannattanee tilata sieltä puromotolta muutama purkki varmaan sitä öljyä ku niin kovasti kehuvat sitä. Onko mitään erikoista kohtaa jonka takia tykkäävät levitä?
27.4.2011 15:18
Volcomi kirjoitti:Osaisiko kukaan neuvoa minua noitten temmin sähköjen kanssa? Yrittänyt rämpätä niitä kuntoon tässä vähän aikaa ja alkaa keinot pikku hiljaa loppua. Tilasin uudet sähköt Daytonalta, jännitteensäädin vaihdettu, vilkkurelekkin vaihdettu ja en vaan saa millään toimimaan.Onko tässä nyt joku kytkentävirhe vai mikä siinä on? Valot kun laitan päälle niin etuvalo ja takavalo alkaa vilkkua jos vilkkurele on kiinni. Takavalolla on sellainen ongelma myös, että joko takavalo ei toimi tai jarruvalo ei toimi, riippuu kumminpäin johdot on kytketty (eli en saa toimimaan yhtäaikaa). Daytonalta kerrottiin että maadotuksessa on vika, mutta johtosarja on maadoitettu ihan kunnolla runkoon joten en usko että siinä on vikana. Vähän jos jotain joku osaisi auttaa edes.
No itse rakensin sähköt alusta asti uudelleen koska johdot oli mitensattuu ja poikki jostainkohtia. Jännitteensäädin maadoittaa rungon ja säätimen reunimmaisesta liittimestä tulee virtaa. siitä sitten johto katkaisijalle ja siitä vilkuille ja etu ja takavalolle ja vilkkujen ja valojen toinen johto runkoon ja esim etuvalossa niin yksi on rungossa ja kaksi menee katkaisijalle joista valitaan pitkä ja lyhyt. Helpointa tehdä siten että ottaa akun ja pistää toisen navan runkoon ja toisen siihen mihin tulisi johtosarjan liitin jännitteensäätimelle niin ei tarvi käynnistellä pyörää. Onko sulla jonkin näköinen johto sarja vai vedätkö kaikki uusiksi?
27.4.2011 15:28
Niin ja ei kenelläkään olisi kromista blingbling
paisaria josta haluisi luopua rahaa tai tm osia vastaan. Vaihdossa voin antaa hgs tai messicon paisarin ja on paljon muuta tm osaa rahaakin voin toki antaa?
29.4.2011 10:10
Elikkä tuli ostettua tuommonen Tm Vrx 125 vm.88. Kisasähköillä tuntuu olevan, hyvin on toiminu. Kilvissä on, onko näissä vakiona jolly moton putki?
29.4.2011 16:15
Suosittelen huolellista pyörän läpikäyntiä heti alkuunsa ettei tule ylläreitä, kun noinkin vanha kapistus kyseessä.
Mielestäni kautta aikain on ollu HGS:n tekeleet vakiona kiinni. Ensimmäinen kerta kun kuulen että jolly temmissä, onko varmasti koko putki? Ettei vaan vaimennin, tai tarra vaimentimessa?
Ps. mitkä on kisasähköt? Toimivat?
29.4.2011 17:08
Hgs ja messico näissä vakiona on ollut veikkaan että tuonikäisessä on ollut messico. Mitä kaikkia putkia temmiin saa hgs, messico, procircuit, doma noita on minusta ainakin temmiin saanut. muita putkia?
30.4.2011 12:30
Emperor kirjoitti:Suosittelen huolellista pyörän läpikäyntiä heti alkuunsa ettei tule ylläreitä, kun noinkin vanha kapistus kyseessä.
Mielestäni kautta aikain on ollu HGS:n tekeleet vakiona kiinni. Ensimmäinen kerta kun kuulen että jolly temmissä, onko varmasti koko putki? Ettei vaan vaimennin, tai tarra vaimentimessa?
Ps. mitkä on kisasähköt? Toimivat?
alakerrasta tullee 2 johtoa jotka menevät puolalle suoraan. paisarissa lukee jollymoto. putkea on hitsailtu alusta melko reilusti ja päin vittua muutenkin.. Tulppa menossa vaihtoon ja ilmanpuhdistin huoltoon, vauhtipyörä on nyrkinkokoinen. uudemman mallin takakatteita saa tarjota ja hyväkuntoista putkea kanssa!
1.5.2011 20:02
heh heh.. tuolla oli puhuttu tuosta vrx vm.88 jonkun verran, käynyt jo muutamilla omistajilla, hyvin pelittää mitä ny kytkin vähä vittuillee, tutkintaa joutaa. mut ei ole ollut niitä teidän "tuhansien" eurojen remppoja.
1.5.2011 21:58
Eihän sitä voikkaan varmaks sanoo, että se paritonnia saa uppomaan siihen, mut kannattaa varautuu siihen et sitä rahaa menee sinne kulutusosien mahdollisiin uusimisiin.