Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!

Alueen säännöt

Ei tekniikkaan liittyvää keskustelua tälle alueelle!

Tekniikalle on oma alueensa.

10.6.2008 18:13

Pipin kirjoitti:Mielestäni kannattaisi hankkia Thumpstarin(Terra moton) rippa ja siihen se lifanin 150 kone.http://www.motokonig.fi/cms/etusivu/tuotteet/thumpstar/mallisto.html?open=449
Minimoto Racingista saa lifanin 150 koneen 390¤.


Jekkuhan piilee siinä ettei siitä 150cc lifanista saa 12v sähköjä ulos valoille, koska koneessa on outer rotor kitti.

Kaasariakaan ei tule mukaan, tuo 150cc pannu voisi jo 28mm kaasarin imeäkkin.

Vähän väliä näykyy tuolla mototin ilmotuspuoella uusia 140cc lifaneita joista saa 12v sähköt ulos ja konepaketti on aikalailla täydellinen.

Tosin niistä konepakettien mukana tulevista tsingtsong kaasarista ei oikein iloa ole, kun suuttimet ym säätöosat on vähän kiven alla.

Käynnistys ja vaihdepolkimen saa varmaan orkkiskoneesta lainaan, koska sitäkään ei tule mukaan.

Itse ajattelin ostaa piikkikilvellisen skyteam monkeyn tossa intinlopussa ja talveksi sitten ostaa tuollaisen 140cc lifanin ja sitä sitten piristää pienellä kanavien siistimisellä ja nokan + kaasarin vaihdolla.

Jos jostain toisen magneeton löytäis niin siitä voisi käydä koneistamassa 100g veks, kierrosherkkyyden toivossa ;)

11.6.2008 23:45

Haluaisin tietää vastauksen tähän kumman ottaisitte Masain 125cc vaiko Sachsin Dirty Devil 125cc? Ja minkäslaisia eroja olis? huonot puolet jne?

12.6.2008 21:21

Jos/kun tuon Räsän saan myytyä, olis hakusessa joku näppärä "mopo" töissäkäymiseen ja yleiseen pärtsäilyyn. Työmatka on n. 25km/suunta, joten onkos syitä jättää ostamatta masaita niin "pitkään" matkaan? Tietty perse vois alussa vähän puutua. 80 rajoituksella on noin puolet matkasta. Jollain aavikkoväleillä sitä voisi jopa ajaakkin?

12.6.2008 21:54

Willeeeh kirjoitti:Jos/kun tuon Räsän saan myytyä, olis hakusessa joku näppärä "mopo" töissäkäymiseen ja yleiseen pärtsäilyyn. Työmatka on n. 25km/suunta, joten onkos syitä jättää ostamatta masaita niin "pitkään" matkaan? Tietty perse vois alussa vähän puutua. 80 rajoituksella on noin puolet matkasta. Jollain aavikkoväleillä sitä voisi jopa ajaakkin?
No oikeeta pääsee vakioväleillä sen ~90km/h kaasupohjassa, eikä kulutus ole kuin ~5l silloin.

12.6.2008 22:17

lohiS kirjoitti:
Willeeeh kirjoitti:Jos/kun tuon Räsän saan myytyä, olis hakusessa joku näppärä "mopo" töissäkäymiseen ja yleiseen pärtsäilyyn. Työmatka on n. 25km/suunta, joten onkos syitä jättää ostamatta masaita niin "pitkään" matkaan? Tietty perse vois alussa vähän puutua. 80 rajoituksella on noin puolet matkasta. Jollain aavikkoväleillä sitä voisi jopa ajaakkin?
No oikeeta pääsee vakioväleillä sen ~90km/h kaasupohjassa, eikä kulutus ole kuin ~5l silloin.


Eli 17/30 aavikkoväleillä ei tuossa 80 vauhdissa huuda paljoakaan :p Pistäkääs yv, jos sattuu räsä kiinnostamaan ;)

13.6.2008 13:13

Omena- kirjoitti:Haluaisin tietää vastauksen tähän kumman ottaisitte Masain 125cc vaiko Sachsin Dirty Devil 125cc? Ja minkäslaisia eroja olis? huonot puolet jne?


Ite olen samassa vaiheessa, mutta sachssin taidan käydä hakemaan, koska lähellä olis uus myynissä.

Masaissa on jialingin kone (parempi, saa enemmän osia). Sachssissa on joku ihme kone, eikä maahantuojakaan mitään ole vastannut, minkä valmistajan kone siinä on. Eli masaihin saa paljon halvemmalla osia koneeseen. Sachssiin käy honda crf:n katteet, joten nitä saa halvalla ja paljon erillaisia. Masaihin käy kawan katteet, jotka ovat vähän kalleemmat, ainakin suomessa. Sama maahantuoja kuitenkin on.

Eli jos meinaat pitää vakiona, niin periaatteessa ihan sama kumman ostat, jos meinaat virittää ja haluat päästä halvemmalla, niin osta masai.

13.6.2008 13:33

Tobezki kirjoitti:
Omena- kirjoitti:Haluaisin tietää vastauksen tähän kumman ottaisitte Masain 125cc vaiko Sachsin Dirty Devil 125cc? Ja minkäslaisia eroja olis? huonot puolet jne?


Ite olen samassa vaiheessa, mutta sachssin taidan käydä hakemaan, koska lähellä olis uus myynissä.

Masaissa on jialingin kone (parempi, saa enemmän osia). Sachssissa on joku ihme kone, eikä maahantuojakaan mitään ole vastannut, minkä valmistajan kone siinä on. Eli masaihin saa paljon halvemmalla osia koneeseen. Sachssiin käy honda crf:n katteet, joten nitä saa halvalla ja paljon erillaisia. Masaihin käy kawan katteet, jotka ovat vähän kalleemmat, ainakin suomessa. Sama maahantuoja kuitenkin on.

Eli jos meinaat pitää vakiona, niin periaatteessa ihan sama kumman ostat, jos meinaat virittää ja haluat päästä halvemmalla, niin osta masai.

Se riippuu mitä viriä laitat. Jos vaihat välejä vaan niinku monet on tehny niin yhtä kalliiks tulee. Ostetaa kaverinkaa sachsit ens keväänä. Jotenki laadukkaamman olonen.

13.6.2008 15:39

Tobezki kirjoitti:...Sachssissa on joku ihme kone, eikä maahantuojakaan mitään ole vastannut...


Lähetetty: 1.2.2007 16:36
Willeeeh kirjoitti:Kyselin tuosta Sachs:in Dirty Devilistä maahantuojalta, ja ilmoittivat koneeksi Fym merkkisen.
...


Tälläsen vastauksen mä oon näköjää saanu :P

13.6.2008 16:17

Sachs Dirty Deviliä itseasiassa myydään FYM merkkisenä ainakin Virossa.

14.6.2008 15:54

Tintento kirjoitti:Sachs Dirty Deviliä itseasiassa myydään FYM merkkisenä ainakin Virossa.


Hmm totta onkohan noi sachsit jtn viron mopoja jtn paskaa...

14.6.2008 19:43

Mut joo eiköhän nää Sachs Dirty Devil asiat kuulu tonne http://www.motot.net/forum/viewtopic.php?t=65351

16.6.2008 21:30

ainaki ulkoopäin on ihan samat mopot ku rupee kattelee ei mitää muuta eroo ku katteiden muodot.. eiköhän se oo iha sama minkä niistä aasianihmeistä ostaa. mulla ainaki sassi toiminu pirun hyvin enkä epäile tota masaitakaan yhtään. oisko kellään viriosaa myytävänä?

4.7.2008 19:18

Apu olis poikaa!

Kone puskee öljyä pihalle koneen takaosasta/päälipuolelta lähtevästä letkusta, kun antaa jenkaa. Mikä vikana?

6.7.2008 14:17

Öljynpaineet?

6.7.2008 21:00

Liikaa öljyä, vaikka öljy olisikin juuri tikun ylärajassa niin saattaa heittää siitä letkusta öljyä, aja vaan ja tarkkaile öljyjä, ettei mene alle alarajan, se öljyntulo kyllä loppuu, kun ei ole aivan täysi.