Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!

Alueen säännöt

Ei tekniikkaan liittyvää keskustelua tälle alueelle!

Tekniikalle on oma alueensa.

19.8.2007 20:42

-
Viimeksi muokannut Tunturikuski päivämäärä 16.10.2007 0:23, muokattu yhteensä 1 kerran

20.8.2007 17:48

Siihen käy joku Honda Monkeyn hana... Mistäs muuten sais noit kaasarinkorjaussarjoja?

20.8.2007 22:19

-
Viimeksi muokannut Tunturikuski päivämäärä 16.10.2007 0:18, muokattu yhteensä 1 kerran

21.8.2007 22:19

Tuossa pari vuotta sitten haettiin faijan vanha honda CB125T taloon ajo harjoittelupyöräksi ja nyt se alkaa olla rekisteröinti kunnossa, vielä uudet nakit alle. Dynometriin aika ensi viikolla ja samalla kuristus.

Mietin vain kun moottorin tyyppilaatassa luki CB125TE, olen kuullut TDE:stä mutten koskaan TE:stä? Jokin erikois malli?

Nykyäänhän nämä hondan CB-pyörät pitää kuristaa että saa laillisesti tieliikenne piiriin, joten millä menetelmillä CB:n omistajienpyörät on kuristettu? Paitsi jos ovat olleet aina tähän päivään asti rekisterissä. Olisi kiva tietää ja miten huomattava ero kuristetussa ja kuristamattomassa pyörässä on? En kyllä usko että ne kuristukset monen montaa viikkoa siinä pyörässä ovat.

22.8.2007 8:54

Soliferpoika kirjoitti:Nykyäänhän nämä hondan CB-pyörät pitää kuristaa että saa laillisesti tieliikenne piiriin, joten millä menetelmillä CB:n omistajienpyörät on kuristettu? Paitsi jos ovat olleet aina tähän päivään asti rekisterissä. Olisi kiva tietää ja miten huomattava ero kuristetussa ja kuristamattomassa pyörässä on? En kyllä usko että ne kuristukset monen montaa viikkoa siinä pyörässä ovat.


Helpompaa tapaa kuristaa en tiedä, kun laittaa kaasarien luistien päälle niiden nousua rajoittavat holkit. Eli luistin ja luistinkansien väliin holkit, joilla rajoitetaan kaasun avautumista. Ainakin ne on todella helppo poistaa, eikä niitten kanssa tarvi tehdä mitään säätömuutoksia...

22.8.2007 18:47

Mullakin tais olla konees CB125TE... Mikäs vuosmalli sul on, Soliferpoika?

Niin, saahan kuristamattomalla CB:llä ajaa. Ei vaan a1-kortilla. Joku oli Wikipediaan kirjottanu kuristetust CB:stä:

"Oman pyöräni käytin IP-Dynotestissä Maaningalla kuristettavana, koska papereissa oli ilmoitettu kuristamaton teho 13kW. Pyörä kuristettiin kaasukahvan liikettä rajoittamalla, jolloin teho tippui 10,5kW:hen.

Kuristettuna CB todella tuntuu kuristetulta, olkoonkin että vain 2 kW puuttuu. Kiihtyvyys on paljon laiskempaa kuin ennen, eikä nopeutta kerry niin paljoa kuin vakiotehoissa. Silti A1-tehoisenkin kanssa elää, sillä luonne ei kovin radikaalisti muutu, vähän laiskemmaksi vain."

24.8.2007 21:33

Pyörä on vuosimallia -77. Niin kyllähän sitä saa täystehoisena ajaa muttakun ei ikä vielä riitä. Taisin lukea tuon wikipediasta jonkun aikaa sitten.

24.8.2007 22:54

Kertokaahan kokeneet CB kuskit. Luin jostain että CB pitäisi lämmittää hyvin ennen kuin lähtee ajamaan. Jopa 10 min pitäisi käyttää konetta. Kuinka paljon lämmittelette pyörää ennen ajamaan lähtöä? Itselläni on -76 vuosimallin CB mutta en ole vielä päässyt ajamaan sillä.

24.8.2007 23:49

TunHon kirjoitti:Kertokaahan kokeneet CB kuskit. Luin jostain että CB pitäisi lämmittää hyvin ennen kuin lähtee ajamaan. Jopa 10 min pitäisi käyttää konetta. Kuinka paljon lämmittelette pyörää ennen ajamaan lähtöä? Itselläni on -76 vuosimallin CB mutta en ole vielä päässyt ajamaan sillä.


Riittää ihan korkeintaan parin minuutin paikallaan lämmittely, ei missään tapauksessa enempää. Mutta ainakin se 10min on hyvä ajella ilman korkeiden kierrosten käyttöä, eli käytännössä alle 6000rpm.

26.8.2007 13:55

Tietääkös kukaan, et käykö Honda CA:n (Rebel) nokka CB125T:hen? Muistaakseni Rebelin kone on sama mitä on näis uudemmissa TD:eis. Ihan vaan et jos sattuis semmonen ylläri et on nokas jotain vikaa.

26.8.2007 14:16

teeemuu kirjoitti:Tietääkös kukaan, et käykö Honda CA:n (Rebel) nokka CB125T:hen? Muistaakseni Rebelin kone on sama mitä on näis uudemmissa TD:eis. Ihan vaan et jos sattuis semmonen ylläri et on nokas jotain vikaa.

Jos on, mikä syö kilowatteja pois`verraten td:hen?

26.8.2007 14:59

Niinhän se tais ollakin et, CB:s on "vakiona virinokka". Äärimmäisessä hädässä kuitenkin käy...

26.8.2007 16:38

Karpov kirjoitti:
teeemuu kirjoitti:Tietääkös kukaan, et käykö Honda CA:n (Rebel) nokka CB125T:hen? Muistaakseni Rebelin kone on sama mitä on näis uudemmissa TD:eis. Ihan vaan et jos sattuis semmonen ylläri et on nokas jotain vikaa.

Jos on, mikä syö kilowatteja pois`verraten td:hen?

Muistelisin että Rebelissä on vain yksi kaasutin, kun TD:ssä (ja muissakin CB:issä) kaksi. Korjatkaa jos olen väärässä..

26.8.2007 17:43

-
Viimeksi muokannut Tunturikuski päivämäärä 16.10.2007 0:19, muokattu yhteensä 1 kerran

27.8.2007 16:20

Joo. Sain testattua vasemman kaasarin. Pistin mopoon kiinni ja hyvin toimi. Vähän liian iso, ei tahtonu alakierroksilla toimia. Mut muute ihan ok. :D

Aattelin tänään avata koneen. Raportoin myöhemmin et onks siel mitään ylläreitä.