Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!

Alueen säännöt

Ei tekniikkaan liittyvää keskustelua tälle alueelle!

Tekniikalle on oma alueensa.

Re: KTM EXC 125

4.8.2013 1:05

juhm97 kirjoitti:
torstaattori kirjoitti:oisko menny ne rattaat ns. ristiin sen laipan kanssa?

Ei pitäis olla pa-säätimessä mitään vikaa, oon myös tarkistanu siitä tarkistusreiästä että se toimii.

edit. vika löytyi

< missä oli vika kun itsellä tekee samanlaista?

Re: KTM EXC 125

4.8.2013 11:53

Alko vähän mietityttää kun oli 35km matkalla menny puolet tankista normaaliajossa niin tarkistin kaasuttimen. Ryyppyvaijeri oli jääny jumiin silleen että sitä ei huomannu siitä ryyppykahvasta niin kävi ihan helvetin rikkaalla :D

Re: KTM EXC 125

4.8.2013 19:40

Mistä löytyis halvalla uus kytkinnapa tähä -08 kotarii ku en löytäny mistää? :eek:

Re: KTM EXC 125

4.8.2013 22:00

onko mitään koti konsteja millä saisi pieniä lommoja pois paisarista? olen kullut että vedellä kun täyttää ja jäädyttää niin saisi joitain lommoja pois vai uskaltaako sitä edes koittaa kun jotkut huhuavat että koko putki voi mennä hajalle jäädyttäessä.

Re: KTM EXC 125

5.8.2013 1:55

Vepavaa kirjoitti:Mistä löytyis halvalla uus kytkinnapa tähä -08 kotarii ku en löytäny mistää? :eek:

siis ihan uudenko tarviit? multa löytys käytettynä.

Re: KTM EXC 125

5.8.2013 1:59

Moro

Tartteeko kytkinrempan yhteydessä uusia muuta kuin väli- ja massalevyt, sekä jouset? Missä tunneissa porukka on tehny kyseistä remppaa? :)

Re: KTM EXC 125

5.8.2013 2:14

ei tarvi ja yleensä tuommoset rempataan sitten kun ei enää toimi, riippuu ajosta yms, että kuinka nopeesti se kuluu. ei voi sanoa kestääkö 50h vai 300h.

Re: KTM EXC 125

5.8.2013 3:22

torstaattori kirjoitti:ei tarvi ja yleensä tuommoset rempataan sitten kun ei enää toimi, riippuu ajosta yms, että kuinka nopeesti se kuluu. ei voi sanoa kestääkö 50h vai 300h.

Kiitos! :)

Re: KTM EXC 125

5.8.2013 18:12

osteriossi96 kirjoitti:
Vepavaa kirjoitti:Mistä löytyis halvalla uus kytkinnapa tähä -08 kotarii ku en löytäny mistää? :eek:

siis ihan uudenko tarviit? multa löytys käytettynä.

En uutta, kunhan on toimiva ja ehjä :) yv->

Re: KTM EXC 125

6.8.2013 0:11

Minkä koon mäntää sais lyödä sisään 276h ajettuun -10 kotariin?
Mäntä vaihdettu viimeksi 50h sitten edellisen omistajan toimesta.
Ja onko alkup. ( Vertexin, ainakin näin oli 85cc?) mäntä paras vai ?

Re: KTM EXC 125

6.8.2013 0:15

Tuli kotarissa tunnit täyteen ja pitäs mäntä vaihtaa. No otin sylkän irti ja sieltä paaljastu melkonen yllätys. 85h ajettu mäntä, 8 lämpöarvon tulpalla. Männän laen reunat sulaneet? Ihan kuin ruuvarilla ois hakattu pieniä koloja..? Samanlaiset jäljet palotilassa. Edellisellä viikolla tuli laitettua neulaa pykälän laihemmalle kun röpötti 1-3 vaihteilla. Sen jälkeen pelas hyvin ja tulpan kärki oli harmaa mutta toiselta alasivulta hieman valkoinen..Mutta nyt tämä? Liian kylmä tulppa? Liian laiha seos? Tulpan kärki avaamis hetkellä musta. Ja mitähän kannelle olisi tehtävissä?

Re: KTM EXC 125

6.8.2013 1:50

villexp kirjoitti:Minkä koon mäntää sais lyödä sisään 276h ajettuun -10 kotariin?
Mäntä vaihdettu viimeksi 50h sitten edellisen omistajan toimesta.
Ja onko alkup. ( Vertexin, ainakin näin oli 85cc?) mäntä paras vai ?

Kannattaa käydä mittaamassa sylinteri jossain koneistamolla niin ei tarvi ruveta arpomaan männänkokoa. Alkuperäismäntä on tosiaan Vertexin ja omassa kotarissa aina ollut sellainen ja hyvin on pelannut.

Re: KTM EXC 125

6.8.2013 6:50

morjens. Minulle on asennettu 2013 vuosimallin kotariin niin virtalukko liikkeessä niin nyt minulla katkesi viiminen avain siihen niin miten saan otettuu sen pois ja onko sielä maskin takana joku liitin esim ku vedetty sähköteipillä että voin esim laittaa uuden jonkun tarvike lukon kiinni tai sitten miten otan kokonaan pois ?

Re: KTM EXC 125

6.8.2013 11:21

Mikähän vois kotarissa olla vikana ku lähtee liikkeelle nii välillä se vaa sammuu ku päästää kytkimen irti? Sitte ku isommilta kierroksilta antaa laskee jonkunverran nii yhtäkkii vaa sammuu ja löhtee sillä käyntii ainaku päästää vaa kytkimen irti? Viikkositte mökkireissulla kotari sammu 3 kertaa normaaliajossa ja hetken polkemisen jälkeen lähti taas käyntiin. Staattori vaihettu n. 30h sitten ja mäntä 10h sitten, muuten pyörällä rullattu 535h.

Re: KTM EXC 125

6.8.2013 12:47

Petezyy kirjoitti:Tuli kotarissa tunnit täyteen ja pitäs mäntä vaihtaa. No otin sylkän irti ja sieltä paaljastu melkonen yllätys. 85h ajettu mäntä, 8 lämpöarvon tulpalla. Männän laen reunat sulaneet? Ihan kuin ruuvarilla ois hakattu pieniä koloja..? Samanlaiset jäljet palotilassa. Edellisellä viikolla tuli laitettua neulaa pykälän laihemmalle kun röpötti 1-3 vaihteilla. Sen jälkeen pelas hyvin ja tulpan kärki oli harmaa mutta toiselta alasivulta hieman valkoinen..Mutta nyt tämä? Liian kylmä tulppa? Liian laiha seos? Tulpan kärki avaamis hetkellä musta. Ja mitähän kannelle olisi tehtävissä?


Siis 8 tulppahan on kuumempi kun vakio 9. Käyny laihalla , vielä jos oot laihemmalle tökänny ja tulppakin harmaa / valkonen ollu..
Käytä lähimmällä korjaamolla katottavana, mäntä setti ainakin uus , ehkä kansi (miten pahat jälet?) ja tuliko pyttyyn sit mitä..

E: itelläkin oli kyllä viime kesän 8 tulppa ja pelas sillä ihan nätisti.. säädöt tosin oli ilmeisen kohillaan ja tulppa perus maitokahvi