Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!
8.10.2012 22:25
Ei oo vaikee asentaa, mutta onhan näissäkin rattilukko, eli sen käyttö tekee jo pöllimisestä vaikeaa. Ja pelkkä kytkin tappokatkasijan johdoista vedettynä piiloon estää käynnistämisen, hyvinkin pitkälti. Toki tappokatkasijan johdoista se virtalukkoki vedetään, mankin lukko aika yleinen, halvan hinnan takia..
8.10.2012 22:25
Levyjarrulukko + mankin virtalukko kiinni tappokatkasijan johtoihin (tosi helppo asentaa), niin hyvin pysyy satunnaisilta idiooteilta turvassa, mutta pakuvarkaita ei estä mikään ne vaan nappaa pyörän mukaansa jos niin aikovat.
E: Ja vitut sillä rattilukolla mitään tee kun on jälkiasennusmallia jonka rikkoo hennompikin rykäsy.
8.10.2012 22:31
Gogge kirjoitti:Ei oo vaikee asentaa, mutta onhan näissäkin rattilukko, eli sen käyttö tekee jo pöllimisestä vaikeaa. Ja pelkkä kytkin tappokatkasijan johdoista vedettynä piiloon estää käynnistämisen, hyvinkin pitkälti. Toki tappokatkasijan johdoista se virtalukkoki vedetään, mankin lukko aika yleinen, halvan hinnan takia..
kiitos sain vihdoinkin mielenrauhan. mutta mikä on mankin lukko ja oon vähän alottelija viel et älkää tuomitko kysymysten perusteella.
8.10.2012 22:38
Mankin lukko = Honda monkey:n tai kiinalaisen monkey kopion virtalukko, maksaa parikymppiä eikä tosiaan ole paha asentaa.
8.10.2012 22:43
Prätkä jätkä kirjoitti:Mankin lukko = Honda monkey:n tai kiinalaisen monkey kopion virtalukko, maksaa parikymppiä eikä tosiaan ole paha asentaa.
aa nyt tajusin no asennusta en osaa mut pitää ettii ohjeita kun tulee talvella hommattuu se kotka. kiitos avusta
8.10.2012 22:47
Niin siis legenda Honda Monkey:hin "tarkoitettu" virtalukko, hintaa muistaakseni n. 40€, ei varma tieto, mutta sitä luokkaa.
Ja ihan miten tykkää, mutta jos se vaan on rattilukossa niin harvemmin se sillon varastetaan. Tolla ajattelutavalla virtalukkokin on turha, koska sen pystyy ohittamaan niin helposti. Ne satunnaiset räpläjät kuitenkin lienevät torjunnan kohteena. Jos sen oikeesti joku haluaa viedä niin saa vetää oikeesti järeellä ketjulla kiinni johku kunnon rautatolppaan/painoon, ettei saa millään pihdeillä poikki, eikä tämäkään ole 100% varma. Ne jonnet lienee estetään jo virtalukolla, ja juuri totesit, ettei se estä ammattivarkailta.
Jos aletaan hifistelemään ja oikeesti pelottaa pyörän kohtalo, niin niitä kinukki hälyttimiä saa parilla kympilä, 120db lienee saa ohikulkijoiden kiinnostuksen heräämään. Käyttäjä _Sylin_teri_ ainakin joskus myi. Kauko-ohjaimella siis on/off, ja ite hälytin toimii parostoilla, ja reagoi kaikkiin pieniinkin tärähdyksiin. Käytännössä samankaltainen toimintaperiaate kun autojenkin vastaavissa.
8.10.2012 22:57
Niin, lähinnä mä meinasin et ainakin kaverin kotkan rattilukko oli niin surkea et hajos tosiaan ihan pikkurykäsystä, jolloinka voi helposti taluttaa jonnekki pusikkoon ja ropailla käymään, levyjarrulukko taas estää rengasta liikkumasta.
Itse suosittelen tämmöstä settiä: mankin virtalukko, rattilukko + levylukko hälyttimellä tai ilman niin suurin osa mulkeroista ja piripäistä pysyy erossa.
8.10.2012 23:09
Joo mutta arvaappa jaksaako niitä levyjarrulukkoja aina olla asentamassa sinne takaseen
Hyvähän se on, ei sillä.
Yllätyin, onko tuo makin lukko noin halpa?? Huhhuh
Muistelin siis aika paljon yläkanttiin..
Jos nyt multa kysyttäs helppokäyttöisyyden ja turvallisuuden mukaista yhdistelmää, niin mankin virtalukko+varashälytin ja tuo vakio rattilukko. Puhutaan nyt n. 35-40€ hinnoista yhteensä. Nuo levyjarrulukot kummiskin suht kalliita (hälyttimellä)+epäkäytännöllisiä, IMO.
Sent from my TITAN X310e using Board Express
8.10.2012 23:23
mitenköhän sais vanteen leveyden selville ku siinä ei lue mitään??
8.10.2012 23:39
Gogge kirjoitti:Nuo levyjarrulukot kummiskin suht kalliita (hälyttimellä)+epäkäytännöllisiä, IMO.
Kaverilla on tollanen hälyttimellä varustettu levyjarrulukko, ja sille riittää kyllä ihan pieni tökkäsy että se lähtee soimaan. Omasta mielestä aika käytännöllinen.
Mutta kaikista tärkeinhän on se varkausvakuutus
9.10.2012 0:50
bömbeer_ kirjoitti:mitenköhän sais vanteen leveyden selville ku siinä ei lue mitään??
Käväset amiksen autopuolella, heiltä löytyy tai ainakin pitäisi löytyä mitta jolla näkee vanteen leveyden, rengasta ei tartte prätkän tapauksessa irrottaa pyörästä taikka vanteelta vaan ihan paikallaan voi mitata, tuo mitta on semmonen jota usein käytetään, koska taspainotuskoneeseen pitää ilmoittaa vanteen leveys eli löytyy myös kaikista rengasliikkeistä.
9.10.2012 1:04
Mistäköhän sais tosi halvalla takakumin smoto et pystyis ajelee siihe asti ennenku lumet tulee koska nyt on kankaat näkyvis takanakist keskelt nii en tiiä kauan sil ajaa
Saiskohan jostai jtn käytettyi et on jonkin verran pintaa?
9.10.2012 7:23
Toho virtalukkoasiaan vielä, ihan varma en oo mut muistelisin et halvoissa mankin lukoissa, käy avaimet ristiin, moottoripyörä puolella joku puhu laittaneensa/laittavansa exc usa mallin virtalukon 450/525 topicissa ni kannattaa sieltä kysellä.
9.10.2012 11:22
jukepox kirjoitti:Mistäköhän sais tosi halvalla takakumin smoto et pystyis ajelee siihe asti ennenku lumet tulee koska nyt on kankaat näkyvis takanakist keskelt nii en tiiä kauan sil ajaa
Saiskohan jostai jtn käytettyi et on jonkin verran pintaa?
Haet jostain rengasliikkeestä? Meilläpäin ainakin löytyy ihan uudenveroisiakin munkkeja halvalla, ihmiset käy jostainsyystä vaihtamassa pois vaikka pintaa on vaikka kuinka