Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!
20.8.2012 18:45
Niinpä, pienempää takasta kyllä sais reilustikin pienempänä, mutta isompaa ei löydy, 13 piikkinen mpt:ltä jos pakko vaihtaa, itse tyydyn vakioihin kun kulkee tarpeeksi eikä rasita konetta turhaan.
21.8.2012 20:40
Keväällä tuli hommattua pojalle käytetty (8000km) vuoden 2011 duke 125:nen.
Heti keväästä asti on aamu käynnistyvyys ollut ongelma, joka toinen päivä käynnistyy ja joka toinen päivä ei. Jos on alle 10 astetta lämmintä, niin ei mitään toivoa saada käyntiin. Ja niinä aamuina kun sattuu lähteen käymään, niin pitää kaasu vetää startatessa täysille (vaikka ohjekirja kieltää tätä tekemästä), sillä ei ole mitään toivoa käyntiin lähdöstä tyhjäkaasulla. Loppuu täyteen ladattu akku noina käynnistymättömyys aamuina ennen heräämistä. Nyt vaihdettiin jo sytystystulppa ja bensatkin, kun oli pohjalla piipisti vettä. Mut eipä auttanut.
Tuo ongelma siis aamuisin, kun tarttis kouluun lähteä. Kun ilma lämpenee lähtee suht kiltisti käymään päivänä kuin päivänä. Oli Ylöjärvellä jo kerran tutkittavana ja uudelleen ohjelmoitavana, mutta ei auttanut.
Alkaa ottaan päähän tuo rakkine, sillä samaan aikaan toinen poika ottaa 4 vuotta vanhan 125 cebarin ja lähtee ilman stressiä kouluun.
Kuka osaa päteä ja kertoa missä vika?
21.8.2012 20:51
Dukeissahan on sähköryyppy? Ettei vika ihan siinä olisi. Selittäisi hyvin tuon kun kylmällä ei lähde millään, mutta lämpimällä kylläkin. Kylmällä kone tarvitsee enemmän sitä ryypyn apua kuin lämpimällä.
21.8.2012 21:13
Ryyppy vikaa mäki veikkaisin.
Onko muute 95 vai 98 tankissa?
Viimeksi muokannut Sugee päivämäärä 21.8.2012 21:16, muokattu yhteensä 2 kertaa
21.8.2012 21:13
Kumma kun ei huolto kuitenkaan osanut korjata
. Ehkä kannattaa viedä uudestaan huoltoon ja mainita sähköryypystä? Takuutahan pitäisi olla
?
21.8.2012 21:18
No ei näissä varsinaisesti ryyppyä ole kun on ruiskukone, mutta tietokone osaa kumminkin rikastaa seosta ilmojen mukaan ja kylmällä koneella on erilainen kartta käytössä (huomaa kun nykii jos vedättää kunnolla kylmää konetta ja röpöttää tietyllä kierrosalueella aivan kuin hakkaisi rajotinta vasten), eli semmonen imuilman-anturi löytyy ja se voipi olla rikki.
Ja myös uutta akkua tai puolan vaihtoa voisi kokeilla, se on muutamalla tuo puola hajonnu ja aiheuttanut ongelmia, taikka sitten kerran kaasunkääntö auttaa niin kaasuvaijerin säätöäkin voisi tarkistaa, mutta minäkin suosittelen huoltoon viemään etkä huoli takasin ennenkuin on korjattu.
E: Ja bensa asiaan ni ehdottamasti vain 98:a, näin ohjeisti minun käyttämä huoltoliike vaikka ohjekirja toista sanookin.
21.8.2012 21:31
Prätkä jätkä kirjoitti:No ei näissä varsinaisesti ryyppyä ole kun on ruiskukone, mutta tietokone osaa kumminkin rikastaa seosta ilmojen mukaan ja kylmällä koneella on erilainen kartta käytössä (huomaa kun nykii jos vedättää kunnolla kylmää konetta ja röpöttää tietyllä kierrosalueella aivan kuin hakkaisi rajotinta vasten), eli semmonen imuilman-anturi löytyy ja se voipi olla rikki.
Ja myös uutta akkua tai puolan vaihtoa voisi kokeilla, se on muutamalla tuo puola hajonnu ja aiheuttanut ongelmia, taikka sitten kerran kaasunkääntö auttaa niin kaasuvaijerin säätöäkin voisi tarkistaa, mutta minäkin suosittelen huoltoon viemään etkä huoli takasin ennenkuin on korjattu.
E: Ja bensa asiaan ni ehdottamasti vain 98:a, näin ohjeisti minun käyttämä huoltoliike vaikka ohjekirja toista sanookin.
98 on tankissa, meillä ei käytetä tota 95 missään koneessa.
Toi ryyppyominaisuus tuntuu puuttuvan meidän koneesta tai siis ohjelmakartasta ainakin. Kaasuvaijerin kanssa on leikitty useampaan kertaan. Ja kun lopulta saa käymään, niin toi lähtee käyntiin, niin ei ole tuota "röpötystä".
Aamulla puhelin kuumaksi ja yhteyttä otan huoltoon, lisäksi tulen vaatimaan sijaiskoneen (ei Ktm) huollon ajaksi. Sillä konetta on käytetty tuolla jo 3 kertaa, eikä apua ole löytynyt ja meiltä on sentään 70 km suuntaansa huollolle.
21.8.2012 21:43
Ei nyt liity edellisiin viesteihin suoraan, mutta itelläki tullu nyt näinä vähän viileempinä päivinä toi röpötys viime keväältä takasin. Mut pikkusen ku viitsii lämmittää aamulla ja ei anna sille kunnolla kenkää nii toimii vallanmainiosti
21.8.2012 21:55
Juu, eise vika olekaan vaan nimenomaan ruiskukoneen "ryyppy" eli rikastettu ruiskukartta jota kylmällä koneella käytetään, eli rikastaa seosta aivan kuten ryyppy kaasarikoneessa.
22.8.2012 7:48
Äsken HINKASIN Duken käymään, eikä siinä kyllä mitään ryyppyominaisuutta ollut eli joku anturi taitaa olla poissa pelistä. Eikä kone käynnistyttyään meinannut "tukehtua"/röpöttänyt, kun kaasua antoi. Ensimmäisen minuutin tarttee pitää käsikaasu 3 000 kiekkaa, jos päästää kaasusta kone sammuu kuin saunalyhty.
22.8.2012 9:05
Onko kellään ollut dukessa 160/60 takakumia?
22.8.2012 13:50
elluwiuu kirjoitti:Onko kellään ollut dukessa 160/60 takakumia?
Voi olla vähä liian iso :/ 150/60 luulis kyl menevän?
E: siinä onki vakiona 150/60 eli luulis sen 160/60 sittenki menevän
22.8.2012 14:09
Ketjulinjaa muistaakseni tarvis muuttaa pari millii 160nakille
23.8.2012 13:41
Itsellä oli dukessa 160 leveä, eikä tarvinnut säätää ketjulinjaa.
23.8.2012 15:02
eilen tuli käytyä vaihattamassa dukeen 160/60 ja hyvä on