Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!
21.12.2012 20:00
itellä oli sama vika startissa. no otin irti ja avasin nii sieltä tippui puolet osista palasina ulos:D no onhan se jo 13 vuotta vanha starttikin...Hiilet katoin iha piruuttani eikä niitä oikeastaan ollu siel. ostin vuoden vanhan käytetyn ja kiinni heitän kun ehdin. alkuperäiset starti alkaa ilmeisesti n.10 vuoden käytön jälkeen vähän kulua:DD niitä ei kuitenkään pyöritetäkkään kuin ehkä mijoona kertaa elinikänsä aikana
avaa startti ja jos sieltä jotain syliin tippuu nii osta suosiolla jostain uusi.
22.12.2012 1:25
Joo aukaise startti, mulla oli yhessä startissa se akseli poikki. Ton "lukkomutterin" saa auki vaikka sopivasta hylsystä sahaamalla vähän palaa pois
22.12.2012 13:45
Pyörä: NSR -03 TT
Oire: Tässä syksyllä alkoi ilmetä semmosta, että kiihdyttäessä mooaa ja toimii vain pienillä kierroksilla oikein (alle 3000 rpm). Omituista tässä on se, että jos se alkoi mooata kun käänsi kaasua ja veti kytkimen pohjaan, niin kiekui oikein iloisesti. Kun taas kytki vedon päälle, hyytyi.
Näsäri teki tätä muutaman kerran syksyllä pian ajoonlähdön jälkeen. Moottorin lämpötilalla ei juuri ollut vaikutusta asiaan, taisi kerran tai kahdesti hyytyä lämpimäksi ajetulla koneella ja muutoin kylmänä.
Ideoita?
22.12.2012 16:53
Vilkase ainakin aluksi ilmanputsari, kato että kaasarissa ei ole mitään ylimääräistä (läpät kannattaa kanssa vilkasta), tulppa tietenkin kannattaa vaihtaa ja jos ei vieläkään toimi, niin vilkaise pakoaukkoon näkyiskö merkkejä leikkaamisesta.
22.12.2012 17:52
Mites voisko suutin vaikuttaa? Jos ajelet siis vielä kesäsäädöillä?
23.12.2012 0:23
Ilmanputsari ja kaasari ok, tulpan vaihto ei auttanut. Pitänee sitten läpät tarkistaa ja kurkkia pakoaukosta sisään. Ja teki tätä tosiaan syksyllä, en ole viimeiseen pariin kuukauteen ajanut. Ei vaan koskaan ole minkään värkin kanssa samanlaista vikaa ollut, enkä nyt keksinyt että mikä siellä mättää kun ajokelien loputtua aloin asiaa tutkimaan.
Kiitti vinkeistä!
25.12.2012 19:38
Nyt ois näsärin kone laitettu mikroautoon ja itse tehdyt sähköt, elikkäs mikä on vikana kun ajovalo palaa tyhjäkäynnillä kirkkaasti mutta kun painaa kaasua niin himmenee?
25.12.2012 23:10
Pitäis saada startti irti, mutta irrotettuani magneetonkopan pultit, ei koppa lähtenyt irti. Pitääkö se iso kuusiokolopulttikin (on aika kireellä) irrottaa jotta mg-kopan saa irti?
http://www.lingshondaparts.com/honda_motorcycle_parts_selection_pfk.php?block_01=13KBSWEA&block_02=E__0600&block_03=3433 osa numero 15
26.12.2012 0:59
Ei tarvitse irrottaa sitä kuusiokolopulttia. Ne kohdistusholkit tai mitkä nyt onkaan (osa 23) jumittavat luultavasti. Itelläkin oli aika tiukassa kiinni koppa. Koita vaikka kuminuijalla naputella sitä koppaa. Ja jos saat raotettua sitä toiselta puolelta, niin laita sinne väliin puutikut ja lyö sille puolelle, niin jumittunut puoli nousee. Jos tajusit mitä tarkotan.
Ja varmista, että ne eturattaansuojan pultit on myös auki.
leyland kirjoitti:Nyt ois näsärin kone laitettu mikroautoon ja itse tehdyt sähköt, elikkäs mikä on vikana kun ajovalo palaa tyhjäkäynnillä kirkkaasti mutta kun painaa kaasua niin himmenee?
Oliskohan jännitteensäädin sökö.
26.12.2012 2:05
Joo tajusin
kiitti neuvosta. Eturattaansuojan pultit olivat auki silloin kun yritin avata koppaa. Nooo eiköhän se noilla konsteilla kohta aukee
26.12.2012 15:30
Niin ja tuo magneetto toki vetää vähän koppaa puoleensa, varovasti voi vaikka ruuvimeisselillä vääntää auki sitä koppaa. Älä jätä sormia väliin jos saat sen irti mutta magneetto vetäseekin kopan takaisin, sattuu
30.12.2012 14:07
Se koppa aukesikin sitten lopulta melko helposti kun vaan ruuvimeisselillä auttoi
No nyt on ongelmana se kun startti ei lähde irti vaikka irrotinkin ne 2 pulttia jotka sitä pitävät kiinni, mitä neuvoksi?
30.12.2012 14:20
Kumivasaralla tai normivasaralla + joku puupalikka väliin, napauttelet varovasti siihen bendixrattaan kuoreen niin luulis lähtevän. Ei se ainakaan millään enää ole kiinni ole lohkossa
30.12.2012 22:25
joo sehän lähti ihan kätevästi kun laitoin siihen väliin jääkiekon ja naputtelin sitä sorkkaraudalla (en löytäny vasaraa)
Viimeksi muokannut HeneH96 päivämäärä 1.1.2013 21:39, muokattu yhteensä 1 kerran
31.12.2012 11:29
mikähän on kun meinaa pätkiä yläkiekoilla tankissa on 3% seos ja tulppa on vasta vaihdettu. ja kaasutin putsattu??