Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!

Alueen säännöt

Ei tekniikkaan liittyvää keskustelua tälle alueelle!

Tekniikalle on oma alueensa.

14.9.2008 17:23

JerQQ kirjoitti:Onko rave2? Jos on niin aukeaa ihan liian myöhään. Luulisin ainakin. Toinen vika voi olla seoksessa.


Kyseessä on sähköinen rave, eli varmaan juuri tämä rave2?

14.9.2008 19:12

AFFER1 kirjoitti:
JerQQ kirjoitti:Onko rave2? Jos on niin aukeaa ihan liian myöhään. Luulisin ainakin. Toinen vika voi olla seoksessa.


Kyseessä on sähköinen rave, eli varmaan juuri tämä rave2?
Rave2 on pakopaineella toimiva ja rave on se sähkönen....

15.9.2008 16:52

Eli melko varmasti kaasarin säädöistä kiinni.

15.9.2008 20:41

Onko ketään teistä ottanut tota vauhtipyörää irti? onko samanllainen sydeemi kuin mulla vai pitääkö sille vaan eka näyttää ulosvedintä ja sitten vasta pultti jostain kumman syystä?

16.9.2008 1:01

JerQQ kirjoitti:Eli melko varmasti kaasarin säädöistä kiinni.


Selvä.. Entä olisiko vielä antaa jotain vinkkiä mihin suuntaan kannattaisi lähteä tuota säätämään? Kiitos paljon! :D

16.9.2008 16:49

Kohta alkais olee tuo "fighter aprilia" myynnissä joten saa ottaa yhteyttä jos kiinnostus herää!
<---- kuvia galleriassa!

18.9.2008 19:48

Miten teillä jaksaa mennä vakioväleillä tällänen ku omassa tuntuu jopa huippuja testatessa kutonen ylisuurelta vaihteelta.. ei jaksa kiertää kun johonkin 9 tonniin?

auttasko pienempi eturatas asiaa vai?

jos en väärin muista mulla on 15/35 välit siinä tällä hetkellä?
Mitkä on vakio välitykset tälläsessä?

18.9.2008 21:59

16/35 on vakiot. Onko sulla TT vai a1 tehonen? Itellä 34mm kaasaria vaille TT ja kiertää kutos vaihteella noilla 15/35 väleillä loppuun asti, eli johonkin 12k asti. Hankala sanoa tarkaks ku kiekkamittari ei toimi.

a1-tehosena ei taas vakioväleillä kiertäny vitosella ku 10k kierrosta.

19.9.2008 12:55

Siis ihan tt on, samallalailla että ilman 34 kaasaria, kiihtyy hyvin mut ongelmana on että vitosella ei jaksa vetää 9k enempää ja kutosella ei kiihdy yhtää enempää.

EDIT: tänään selvis tarkemmat tiedot eli huiput siinä 130 paikkeilla...

ei jaksa kiertää yli 9 tonnia kutosella vaikka 15/35 välit.. kellään mitään ideoita? :idea:

mitä oireita tälläne antaa jos mäntä alkaa olee finiitto

20.9.2008 11:49

Voipi olla joo et mäntä alkaa vähän olee heikossa hapessa niin ei jaksa mennä. Pitäs nimittäin mennä helposti kutosella vielä yli 11k.

20.9.2008 12:11

Kokeilin ilman ravea siis ihan ilman laippaa ni kävi paljon puhtaammin, ei röpöttänyt, ja kulki helvetisti paremmin...

Mikähän ravessa siis vikana?

ei silti kierrä ajossa kun tasan punarajalle?

oon lukenu että "ilman laippaa ihan hirveä ajaa" jos mun ois pitäny valita toine etten ois tienny kummas rave ni oisin ottanu ilman, enne kiihty pintakaasulla sellai helvetisti nykien ja röpötteli eikä käyny puhtaasti, ilman ravea kun laskee kaasu pohjassa eron huomaa työntää ihan helvetisti paremmin eteenpäin.

20.9.2008 23:33

Kumpi rave sulla on?

E: Näyttäs et sulla on moottorikelkan rave? Oliskohan siinä syy miksei toimi niinku pitää? Kuinka liukkaasti laippaa liikkuu siinä "pesässä" mihin se tulee? Itellä ainakin liikkuu erittäin herkästi.

21.9.2008 0:19

Ei oo kelkan rave ja kakkone on

Hyvin liukuu laippa pesässä

mikäs vittu on...

tuntuu vähän oudolle jo toi systeemi kun TT:nä 130 huiput ja ilman ravea toimii paremmin.

mun mielestä suurta "vääntöhävikkiä" ei tullut, käy ja ottaa kierroksia tasasemmin vaan ja vetää paljon paremmin? Tietty ei siinä keskikierroksilla oikein vedä mutta ei mua ainakaan häiritse kun se ei käy röpöttelemään tai nykimään, raven kanssa kun kiihytti pintakaasulla se rupes aivan nykimään kun ajais autolla liian isolla vaihteella :s Nyt kiertää ihan puhtaasti ja nappaa aika kovan piikinkin

niin pitikin kysyä et mitä pääsuuttimia teillä on 28mm kaasareilla? ku mulla on 125 oli ennen 120 ku epäilin että ei saa tarpeeks bensaa. Kokeilin 130 ni savutti perkeleesti ja ei ottanu kunnolla kierroksia

Jospa saakin liikaa bensaa ja tämän takia ei kierrä niin pitkälle? Mut tuntus että 125 ei liian iso viel olis ku lukenu että täällä löytyy ihan 135 suuttimilla näitä... Pitäsköhän se pokkana kokeilla ihan vakiosuuttimella :eek:

nyt on selvitetty rave saattoi olla yksi syy mahdolliseen tehottomuuteen (vapaalla 12tuhatta mutta vähän rupeaa kakertelemaan, ajossa ei mennä punarajalle asti edes, vaan mittari pysähtyy tasan punarajan kohdalle)

Jäljelle jäävät siis seos, ja moottorin yläkerta, josta viimesimpään en kyllä itse usko kun korkeintaan 3000km ajettu mäntä siellä on...

Unohin kertoa että tossa on "35hp" gilardoni 1 eli uudemman mallinen pytty jossa pitäs olla enemmän ruutia kuin näissä vanhemmissa...Ja silti ei tunnu kiertävän :lol:

21.9.2008 1:08

Itellä on 120 suutin ja pelaa mainiosti. Mutta vian pitäisi olla Ravessa, koska jos ilman ravea toimi kunnolla, ja ravehan antaa saman vaikutuksen kun ilman, kun kiekat nousee tietyn pisteen yli.

21.9.2008 9:57

pitääkin paiskata sinne se 120 ja kokeilla sillä.. vanha omistaja tainnut osata säätää :seko: