Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!
13.1.2013 13:32
Sivulla 37 oli juttua motovanteista, mutta tietääkö kukaan, mitkä enskavanteet menee -11 SMS4:ään?
13.1.2013 15:55
WRE:n ja TE:n enskat menee suoraan. Pienillä sovituksille menee kaikki maholliset enskat.
16.1.2013 20:10
Ei tuo koropala korottanukkaa nii paljoa mitä kuvitteli... tuntee vähän olonsa petetyksi hahah
tai sit johtuu siitä et kaveril oli husses joku 4,6cm koropala. Niin oli tottunu vähä isompaan korotukseen
mut nii oon laittanu ton iskarin esijännityksen melkeen kireimmälle mitä pystyy ja vieläkin tuntuu siltä että voisi kiristää vielä vähän lisää. Niin ootteko huomannu et toi iskari on vähän turhan veltto?
16.1.2013 22:19
Ite ostin suoraan öhlinsin ku halvalla sain, ja oon ollu kyllä tyytyväinen. Koropalaa en ottais vaikka maksettais, koska siitä tulee niin karmee ajettava. _imo_
16.1.2013 22:34
Mun mielestä toi ajoasento parani... No sekin on mielipide kysymys josta on turha lähteä väittelemään.
16.1.2013 23:54
m1k5u kirjoitti:Ite ostin suoraan öhlinsin ku halvalla sain, ja oon ollu kyllä tyytyväinen. Koropalaa en ottais vaikka maksettais, koska siitä tulee niin karmee ajettava. _imo_
Mistäs ostit iskarin ja millä hinnalla? Olitko sä se joka kyseli siitä purkaamon iskarista silloin joskus?
17.1.2013 9:15
Derbi1996 kirjoitti:Ei tuo koropala korottanukkaa nii paljoa mitä kuvitteli... tuntee vähän olonsa petetyksi hahah
tai sit johtuu siitä et kaveril oli husses joku 4,6cm koropala. Niin oli tottunu vähä isompaan korotukseen
mut nii oon laittanu ton iskarin esijännityksen melkeen kireimmälle mitä pystyy ja vieläkin tuntuu siltä että voisi kiristää vielä vähän lisää. Niin ootteko huomannu et toi iskari on vähän turhan veltto?
Lainasin tämän tuolta Yamaha WR puolelta, näitä voi ihan samalla tavalla soveltaa Husseen tai mihin tahansa pyörään. Noi on ihan perusjuttuja ja yksinkertaisia toteuttaa, tarkempi hienosäätö on sitten aktiivikuskien ja kisahemmojen touhua.
Koropaloilla yleensä tuhotaan pyörän ajo-ominaisuudet, perä korottuessa keulakulma jyrkkenee ja tämä tekee ohjauksesta haukkaavan ja epävakaan.
Murska Arska kirjoitti:Takajousen säätö ei vaikuta suoranaisesti jousen jäykkyyteen, ei se jousi jäykemmäksi muutu vaikka esijännistystä lisätään.
Nyrkkisääntönä on että takapää painuu ensin omalla painollaan pari senttiä ajas kun pyörä pudetaan pukilta alas. Kun kuski istuu pyörän päälle niin takapään pitää painua noin 1/3 koko jousituksen matkasta, WR:ssä taisi olla mallista riippuen 190-240mm joustomatka takana. Esimerkkinä 240mm joustolla pitää takapään painua kuskin painosta noin 80mm alaspäin, jos painuu enemmän niin esijännitystä lisätään, jos painuu vähemmän niin löysätään.
Tarkemminkin tämän voi, tai oikeastaan kuuluukin tehdä, ja silloin aletaan laskemaan jousivakioita ja vaihtelemaan jousia. Mutta noilla pääsee mainiosti alkuun ja saa perän toimimaan niin kun sen kuuluukin, oman iskarin ja jousen toimivuuden rajoissa.
Jos takapää on hyppykeppi tai liian löysän oloinen niin iskari alkaa olla kaputt, sille ei juurikaan voi tehdä mitään kun ei ole avattava iskari joten uutta keppiä alle.
Noihin perän korotuksiin ulkonäöllisistä syistä ja sen vaikutuksesta pyörän käytökseen, en jaksa enään ottaa kantaa
17.1.2013 12:00
AceFin kirjoitti:m1k5u kirjoitti:Ite ostin suoraan öhlinsin ku halvalla sain, ja oon ollu kyllä tyytyväinen. Koropalaa en ottais vaikka maksettais, koska siitä tulee niin karmee ajettava. _imo_
Mistäs ostit iskarin ja millä hinnalla? Olitko sä se joka kyseli siitä purkaamon iskarista silloin joskus?
Kaverilta 350€ juuri huollettuna, ja vakio takapomputtimella tein vaihtokauppaa huoltomiehen kanssa ja sain 250 WR hussen keulan, joka on myös juuri huollettu. Enkä ainakaan muista kyselleeni, kun kaveri tyrkkäs mulle heti tota öhlinssiä ku hussen sain.
18.1.2013 0:35
Mites onks tos hussen sms 4 mallis mtn kuristuksii? ku mietin täs et betas ja riejus on joku johtokikka mil rajotin pois ja ilmanputsaris joku kuri et husses mitää kurei?
18.1.2013 2:58
Ei ole. Kait tässä saa tyhjällä änkällä, vaahtomuovisuodattimella ja kaasarin säätämisellä vähän potkua lisää mutta ei paljoa.
18.1.2013 18:15
Onko täällä ketään yli 180 pitkiä hussen omistajia? Onko jalat miten koukussa tällä vai onko hyvä ajoasento? X-Race Derbin omistajana olen joutunut polvet koukussa ajelemaan aika lailla koska jalkatapit jotenkin niin ylhäällä tms. niin ajattelin että soveltuuko tämä melko pitkälle henkilölle kun jalatkin ovat pitkät?
18.1.2013 18:29
Itse 185cm ja omaan makuun tosi hyvä ajaa. Itsellänihän ei viimekesänä ollut edes koropalaa.
E:tää olikii nelaripuoli
mutta eikai näissä niinkään kokoeroja ole?
18.1.2013 18:55
Ite oon 195 cm ,ja on mielestäni hyvä ajaa , ei oo polvet suussa , ja pystyy ajaa pidempäänkin matkaa kevyesti ilman että alkaa koskemaan mihinkään, tai no ainut paikka mihin alkaa koskemaan pitkällä matkalla on takapuoli
eli etköhän säki pysty ihan kohtuu mukavasti ajelemaan hussella
18.1.2013 19:03
Tyhjä änkkä tuo keskialueen vääntöä (mahd. ylävääntöjen kustannuksella) Ite ainakin kun änkän tyhjäsin nii ei ollu enää ihan niin selvää "piikkiä" kun vakiona mutta ei kulkenu enää yhtä kovaa.
18.1.2013 21:02
Othil kirjoitti:Ite oon 195 cm ,ja on mielestäni hyvä ajaa , ei oo polvet suussa , ja pystyy ajaa pidempäänkin matkaa kevyesti ilman että alkaa koskemaan mihinkään, tai no ainut paikka mihin alkaa koskemaan pitkällä matkalla on takapuoli
eli etköhän säki pysty ihan kohtuu mukavasti ajelemaan hussella
Eli nimenomaan ilman koropalaa? Sellaista ei ole tarkoitus laittaa.