Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!
27.11.2012 2:02
Joo, mutta niiden tsekkaaminen ei maksa mitään. Jos olet pyörän iham vasta ostanut niin ei muutako ex. omistajaan yhteyttä ja selvität siltä että missä vika on, kun kerran se on sen rempannutkin. Mun mielestä se on edelleen vastuussa entisestä pyörästään jos tollasta tapahtuu, joten ei muutako sen kanssa sovitte että miten vika korjataan/kuka korjaa/kuka maksaa.
27.11.2012 8:53
Pytyn korottaminen kyllä tuo hyötyä. Mäntä jää pari milliä huuhtelukanavien tielle AKK:ssa ilman koroa. Jos laittaa pari milliä lisää tavaraa alle, täytyy muistaa ottaa pari milliä pois ylhäältä että pysyy puristukset.
27.11.2012 16:12
Onko sulla ihan omakohtaista kokemusta siitä että mäntä peittää kanavia, vai onko tuo vain tätä netissä liikkunutta juttua? Itse en alkais tommosia muokkailuja tekemään sokkona, enkä uskois kaikkea netissä lukenutta, vaan ottaisin suosiolla sen putken irti ja katsoisin valolla pakoaukosta osviittaa että aukeaako ne kanavat vai ei. Jos tuon vertaa ei kehtaa tehdä, niin silloin kannattaa unohtaa koko homma. Ja siis joo saattaahan jokaisessa detsissä olla pytty 2mm liian matalalla, tai sitten ei. Sitten kun mulle on 100 detsiä näytetty joissa on mäntä peittäny kanavia niin uskon tuon jutun enempiä kyselemättä, sitä ennen (siis nyt ja tulevaisuudessa) suosittelen lämpimästi maalaisjärjen käyttöä ja omaa tutkimustyötä ennen sen isompien (mahdollisesti turhien) operaatioiden tekemistä.
27.11.2012 22:23
Omassa henkilökohtaisessa DT:ssäni jää mäntä (alkuperäinen 57mm ja proxin 58mm) kanavien eteen juurikin sen 2mm. Tehtiin juuri yläpään remontti jossa kävi pytty irti ja porautuksessa. Siitä ilman kantta oli hyvä näkymä kanaviin. Päätinpä siinä samalla putsata viilan kanssa valupaskat pois kanavista ja hieman tasoittaa pakoaukkoa.
Semmoisenkin asian tulin huomanneeksi, että 58mm koon mäntä ja ohuempi kannentiiviste (Stormin täystiivistesarjasta) aiheuttaa männän ottamaan kiinni kanteen, joten jouduin lisäämään noin 1mm paksun lisätiivisteen pytyn alle. Alustavien ajojen (pihassa pyörittely sisäänajamattomalla laitteella) perusteella voisin sanoa että kyseinen operaatio lisää alavääntöjä selvästi, ainakin kunnolla säädetyn YPVSän kanssa (joka sekin vaatin viilan käyttöä)
27.11.2012 23:12
kone on kireällä ja avasin kytkin kopan oikealla on kiertokangen päässä pikkurattaan (joka pyörittää kytkinkruunua) takana oleva ratas kuuluuko sen pyöriä tyhjää ? paikoillaan aksilan päällä. se ratas ottaa kiinni vasemmalla puolella olevaan rattaaseen ( tasapainoitusaksila?) niissä rattaissa on sellaiset pallot kyljessä ja ne meni kyllä vastatusten . oikean puolen rattaiden mutteri oli ehkä vähän löysä kiristin sitä loppu paikoillaan pyöriminen kasasin ja alkoi taas täryytttää hetken käyttämisen jälkeen / saako se ratas pyöriä paikoillaan. eli kiertokangen toinen pää missä on kaksi ratasta saako toinen (isompi pyöriä paikoillaan aksilan päällä kuuluuisko rattaan alla ja aksilassa olla kiila?
28.11.2012 16:21
http://www.oemmotorparts.com/oem5.asp?M=Yamaha&T=DT%20R%20%20125&Y=1999&L=YA-DT-R-125&O=CRANKSHAFT%20PISTON&F=YA-DT-R-125_ab&L2=YA-DT-R-125_ab Numero 18 on kiila jonka pitäs pitää paikallaan ratas 19 ja
tuo numero 11, kiila siis yltää molemmille rattaille. Jos puhutaan eri paikasta, niin katoppa
tuolta se ratas mistä puhuit.
28.11.2012 18:21
saako toi 19 numeroinen ratas pyöriä erikseen kampuran päällä? se ainakin pyöri kun mutteri oli ihan millin kaks löysällä. kiristin sitä mutteria pikkuisen vain räikällä ja lakkasi paikoillaan pyöriminen ja kasasin mutta tuskin tollanen kiristys vaikuttaa mitää ja jos seilä on kiila niin eihän se saisi pyöriä erikseen. onkohan siinä vika? että kiila olis mennyt? vaiko?
29.11.2012 13:27
minkälainen homma ois vaihtaa sm hussen keula detsiin ?
29.11.2012 13:57
No ei todellakaan saa pyöriä edes ilman sitä mutteria, älä aja metriäkään tuolla vehkeellä ennenko korjaat sen. Jos sieltä puuttuu todellakin se kiila niin soita sille pyörän myyjälle ja pyydä sitä kertomaan kaikki muutkin pommit tuosta vehkeestä, sovi myös samalla että se saa maksaa osat.
29.11.2012 15:08
Nyt tuli äkillinen tarve toiselle kokonaiselle detsonin moottorille.. mieluusti ajokunnossa ! eikä mitään pommeja kiitos ... talven yli pitäisi ajella !! , eli jos jollain on moottori kaupattavaksi ottaa yv yhteyttä !
29.11.2012 16:49
paljonkahan tollanen kiila sitte maksaa ja mistä saa ostettua/ tilattua?
29.11.2012 16:59
Sinuna soittasin edelliselle omistajalle ny ennenkuin rupeet sille mitään tekemään. Kyselet siltä nuo muutkin viat kuten rieska jo mainitsi. Jos ei suostu maksamaan korjauksia, niin sanot tekeväs rikosilmotuksen petoksesta. Vaikka siitä ei mitään tuliskaan, niin jääpähän ainakin myyjän papereihin jotain merkkejä. Yleensä kyllä suostuvat yhteistyöhön, kun alkaa puhumaan poliisista
E: ja tuskin muualta kuin yammucentteriltä saa(ellei tilaa tuolta linkin paikasta, tai muualta ulkomailta)
29.11.2012 23:09
Joo lopeta nyt tuo vitun pelleily pyörän kanssa ja soita sille edelliselle omistajalle ja kerro tilanne ja laita se maksamaan tuo lysti. Jos tuollanen kiila on jätetty pois/tuhottu niin voi vaan kauhulla odotella mitä sieltä seuraavaksi löysää (en menis takuuseen edes siitä millon kone on rempattu). Ihan tuonkin takia nyt äkkiä hoidat tämän homman eteenpäin, exomistaja kuuluu maksumieheksi et sinä. Itse melkein ehdottaisin kaupan perumista, ellet sitten pyörää ostanut todella halvalla.
30.11.2012 0:54
Ajokuntoisen koneen lisäksi mulle voi yrittää tyrkyttää ala t-palaa ohjausakselin kanssa!
Yv:llä tietenkin !
30.11.2012 1:45
Jaksaisko kukaan tsekata paljon t-palojen reikien kohdalta on se halkaisija? Näihinhän menee YZtan usdi suoraan, joten mietin jos tuohon mopoversioonkin menisi
Saisi tuolta ebaysta aika halvalla pelkät YZ putket ilman t-paloja, siksi kyselen