Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!

Alueen säännöt

Ei tekniikkaan liittyvää keskustelua tälle alueelle!

Tekniikalle on oma alueensa.

Re: Honda CRM

3.5.2013 20:40

Pitäisi vaihtaa stefat cermin keulaan, mutta heikosti tuntuu löytyvän tietoa mitä öljyä ja kuinka paljon sinne pitäisi laittaa? Eniten kiinnostaa tuo määrä.
Jos joku tietää ja kertoo niin kiitoksia etukäteen. 8)

Re: Honda CRM

3.5.2013 23:51

Ihan Hondan sivuilta olen ite tulostanu listan, mitkä on cermin tilavuudet. 4,7 desiä kumpaakin.

Re: Honda CRM

16.5.2013 15:12

Morohei. Mikäs vois olla vikana ku nyt temppuilu cermi. Ajelee jonkuse aikaa ja sit alkaa sammuu ja ei lähe käyntiin... Esim eilen ajelin ja just tulin himaan ja sammu pihalle. Ei lähtenyt käyntiin, joten en jaksanut värkätä. Ja nyt ollu tallissa ja taas lähti ensimmäisellä polkasulla käyntiin. Oisko jotain vikaa jäähdytyksessä?

Edit 1: Jooh, kylmänäkin sylkee vettä paisuntasäiliöstä. Semmonen pieni nakutus kuuluu.

Re: Honda CRM

27.5.2013 16:21

Ilmotelkaa jos jollain ois crm:än ylimääräinen kilvellinen runko ;)

Re: Honda CRM

4.6.2013 23:11

Onkos tuo crm hyvä? Meinaan varmaan ostaa, joten olisi mukava tietää pari juttua. Paljon kulutus suurinpiirtein, eli paljon pääsee tankillisella tt:nä? Onko tässä ja näsärissä sama kone? Miten hyvä ajaa, entä onko luotettava? Mikäs huoltoväli näissä suunnilleen on?

Re: Honda CRM

21.7.2013 0:46

riksu26 kirjoitti:Onkos tuo crm hyvä? Meinaan varmaan ostaa, joten olisi mukava tietää pari juttua. Paljon kulutus suurinpiirtein, eli paljon pääsee tankillisella tt:nä? Onko tässä ja näsärissä sama kone? Miten hyvä ajaa, entä onko luotettava? Mikäs huoltoväli näissä suunnilleen on?


joo onhan se ihan hyvä,mulla 180cc malossi 28mm dellorto,165suuttimella ,pipercrossilla ja tyhjällä putkella pääsin 6l/satasella kun ajoin tampereelta lahteen, itselle on vaihdettu näsärin kone ja muuten on aika samanlainen muutakun että vaihteet toimii väärinpän, huoltovälistä en osaa sanoa

Re: Honda CRM

21.7.2013 0:57

nyt fiksummilta infoa kun itellä alkaa jo loppuu tieto ja taito kesken.
eli pistin paikkoja vähän kuntoon ja huomasin että oli imukaulan yksi pultti mennyt poikki, no imukaulan ja läppärungon välissä oli pieni rako joten imuvuotoa arvatenkin ilmeni. imuvuoto ei oireillut mitenkään eli toimi ihan normaalisti, mutta kun paikkasin sen niin meni pyörä ihan sekaisin, eli kun laitoin käyntiin niin alkoi huutamaan tajuttomasti eikä sammunut samantien virtojen poiskytkennän jälkeen vaan jatkoi huutamista joku 3 sek sen jälkeen, no oletin että imuvuotoa on edelleen jossain ja tiivistin imukaulan uudestaan, ei ollut mitään vaikutusta, no oletin että kun kierrokset jää leijailemaan niin käy laihalla ja kävin ostamassa 165 suuttimen tilalle 175, ei mitään vaikutusta.
no neulaa säätelemällä sain pyörän toimimaan niin että 6000 rpm asti toimii hyvin mutta kun painaa enemmän kaasua niin kierrokset nousee punarajallle ja laskee vain sammuttamalla koneen tai jarruttamalla moottoria vaikka vaihteella.
mikä tän aiheuttaa kun imuvuotoa ei enään ole, tarkistin suihkuttelemalla jarrucleaneriä ympäri imukaulaa. ja alkoi sen jälkeen kun paikkasin imuvuodon.. nyt apuja kiireesti

Re: Honda CRM

30.7.2013 22:19

Oisko kellään myyä Honda CRM125 alakertaa/vasenmanpuolen lohkoa? oma pyörä -94 mutta lienee joka vm käynee?

Re: Honda CRM

6.8.2013 1:16

Moro, tuli ostettua tuollainen cermi projekti ja pari kysymystä olisi
Tällä hetkellä kiinni oleva kone on näsäristä+180cc malossi, elikkäs ongelmat :D
Käykö tuohon nsr koneeseen cermin koneen kytkinkoppa+käynnistyspolkimen hilppeet?
Ja pakoaukonsäätimen käpälien boorit on molemmat pilalla, pitäisikö ottaa käpälät kokonaan pois ja jättää sinne akseli ja stefa? eikö vastaa samaa jos olisi normaalisti lukittu säädin ylös?

Re: Honda CRM

1.9.2013 19:57

Tos tallis olis nsr alakerta + startti myynnissä. rempattu 6tkm sitten. tarjota saa :)

Re: Honda CRM

2.9.2013 13:46

EetuR kirjoitti:Moro, tuli ostettua tuollainen cermi projekti ja pari kysymystä olisi
Tällä hetkellä kiinni oleva kone on näsäristä+180cc malossi, elikkäs ongelmat :D
Käykö tuohon nsr koneeseen cermin koneen kytkinkoppa+käynnistyspolkimen hilppeet?
Ja pakoaukonsäätimen käpälien boorit on molemmat pilalla, pitäisikö ottaa käpälät kokonaan pois ja jättää sinne akseli ja stefa? eikö vastaa samaa jos olisi normaalisti lukittu säädin ylös?

itellä ei myöskään pakoaukonsäädintä ollenkaan kiinni ja hyvin tykittää tolla 180cc pytyllä, lähdössä ei lähe niin hyvin kun pitäis, eli suunnilleen samanlailla menee ku ku joku 125 husse tms.. mut väännöt on sitten mukavat, ei hyydy mäkiin eikä tarvi raiskata, oishan se aina tietenkin parempi jos sen säätimen sais sinne sisään

Re: Honda CRM

3.9.2013 3:13

Joo alaväännöt ei mitkään parhammait mutta iha mukavasti potkii.. Mutta mitenkä on meneekö tuohon Nsr koneeseen crm:än koneestä käynnistyspoljin hilppeineen? Talvitulossa pian ja ei huvita työnnellä enempää :D

Myynnissä myös servo ja alakerta osina!

Re: Honda CRM

8.9.2013 19:41

Moi! Mulla taitaa olla CRM:ssä nsr kone kun yksi koneen kiinnike ei sovi runkoon (sähköstartti ja kiksi löytyy?) Ja sitte itse kysymys: Toimiiko nsr pakoaukonsäädin crm servolla? Nyt ei ole luultavasti mitään sisällä ja aika perseestä' ajaa ku kiekuu vaan ylähäältä.. Ja onko crm ja nsr pako aukonsäätimillä eroja? käykö päittäin ? Pitää vain tietää kumman hilut ostan :) JOS JOLLAIN ON CRM PENKKIÄ MYYNNISSÄ (päällisellä ei väliä , pehmuste ,penkin runko ja kiinnikkeet saisi olla ehjiä!) HEITTÄKÄÄ YV:LLÄ!!!

Re: Honda CRM

10.9.2013 22:31

Tässä tullut mietittyä useampi päivä mikä on vikana omassa crm:ssä vuosimallia -98.
Kone räkii, pätkii ja paukkuu tyhjäkäynnillä todella paljon. Booaaminen alkaa vähänkin kahvaa kääntäessä. Vikaa etsitty puolasta, tulpanhatusta, johdoista ja itse tulpasta. Myös kannentiiviste vaihdettu, kun oli ilmeisesti korkannut/huonosti kiristetty kansi ja työnsi runsaasti paksua vaaleaa savua putkesta. Kaasari putsattu ja kokeiltu useammalla erikokoisella suuttimella samalla lopputuloksella.
Mahdollinen vika cdi-boksissa? Nyt alkaa olemaan jo sormi suussa tämän laitoksen kanssa ja epätoivo iskee.

Video jossa pieni pätkä ongelmasta jos selventää sekavaa tekstiä:
http://www.youtube.com/watch?v=nrW_1x54Q3E

Re: Honda CRM

10.9.2013 22:34

Kyllä tuo jo hieman CDI ongelmalta kuulostaisi.