Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!
29.5.2015 17:32
skopojätkä kirjoitti:Jaa-a, miten ilmavuoto on helpoin etsiä? yleensä toimii normaalisti, joskus harvoin jää tyhjäkäynti korkealle, eikö sen tyhjäkäynnin pitäisi jäädä aina leijjumaan jos vetäisi ilmaa jostakin?
Nyt sain kunnolla kokeiltua huiput, suoran kumpaakin suuntaan tyynellä mittarin mukaan 105-110 eli oikeaa nopeutta noin 100~105 (Huom! nopeudet siis normaali ajoasennossa, EI kyyryssä)
(ps. Kyseessä on ruiskumallin cbr)
Kumma juttu, nyt huippunopeus on noussut itsestään.
Eikai 5-10 asteen lämpötilaero voi vaikuttaa huippunopeuteen noin 3~5 kmh verran?
Nopeus kasvoi siis yhtäkkiä, aamulla kun lähdin kouluun, pyörä kulki 3-5kmh nopeampaa.
29.5.2015 22:29
No ei perjaatteessa kai pitäisi hirveämmin vaikuttaa jos kerta ruisku on, kun eikös näissä cebareissa ole lambda(??), jolloin moottori käy "automaattisesti" rikkaammalla tai laihemmalla kelin mukaan.
30.5.2015 3:32
skopojätkä kirjoitti:Kumma juttu, nyt huippunopeus on noussut itsestään.
"It is... POSESSED!!!"
Ei vaineskaan. Huippunopeus on tasapainotilanne teho=vastukset, eli ihan mitättömätkin jutut kuten tuskin havaittava myötätuulen vire antaa jo 3-5km/t lisää. Lämpötila voi vaikuttaa kans eri tavoin, siis vaik lämpimämpi ketju rullaa vetreämmin (ketju ON yks kaikkein tärkeimmistä tekijöistä tekniikan puolella)... äh, tekijöitä on liikaa listattavaks. Joidenki mielestä jo bensalaadun vaihtaminen perus-95:stä superbensoihin (vaik V-Poweriin) antais jopa 5-10km/t lisää... kunhan usko on tarpeeks vahva
Kone tulikuumana CBR kuuluu kelanneen motarilla peräti vähä yli 140km/t mittariin (varmaankin jo lähes rajoitinta vasten), ja myös mun Varjo tai mikä tahansa muu nelari tekee samaa... kakstahtiset kans, mut ikävä kyllä muutamaa sekuntia myöhemmin kone leipoo.
30.5.2015 12:51
Mittasin nopeuden siis kumpaankin suuntaan, eli ei tuulesta pitäs olla kiinni
Pyörän oman mittarin mukaan menee selvästi nopeampaa.
Ja mitään sen kummempia muutoksia en oo tehny, onkohan joku osa mennyt rikki vai, ilmavuoto tms. korjaantunut itsestään?
Kiinostais vaan tietää että mikähän pyörässä oli vikana silloin kun huiput oli normaalia matalammat
30.5.2015 21:06
No ei se imuvuoto kyllä itsestään yleensä korjaannu..
Vaikea mennä sanomaan tästä mitään, varsinkin kun voi johtua niin monesta eri asiasta.
6.6.2015 0:14
Pitääkö ruiskuu säätää jos vaihan cebarii uuden änkän (esim. Arrow yms)? Auttakaa tietämätöntä
6.6.2015 9:32
Ei taida tarvita kun ruisku cebarissa on se lambada anturi joka säätää seoksen itse kohdilleen
29.6.2015 23:37
Meneekö porukalla hyvin vaihteet alaspäin? Jos mä haluan vaihtaa esim. 4vaihteelta 1 vaihteelle, niin menee pari pykälää alaspäin ja sitten täytyy nostaa kytkintä, että saa menemään. Oisko öljyjenvaihto edessä? Mitä öljyä tuonne pitäisi laittaa?
3.7.2015 16:20
Samanlain mullakin on tehny aina, ei se öljyistä taida olla kiinni. Castrolin moottoripyöräöljyt on varmasti laadukkaita ,on niitä muitakin.
5.7.2015 18:48
Pörinäputkea tässä olen haeskellut separiin, mutta hinnat ovat pöyristyttävän kalliita.(Esim arrow änkkä 270€)
Mikä olisi halvin mahdollinen suoraan vakioputkeen menevä änkkä, tai kokoputkisto?
Ebayssa on halpoja putkia, uskaltaako tilata, mietin vaan että voiko huonosti suunnitellut putket laskea jopa tehoa?
23.8.2015 12:22
Mitä kaikkea tuossa uudessa (2011 ->) mallissa on uusitta vanhaan nähden?
Runko ilmeisesti sama, mutta haarukat on leveämmät, jolloin saatu myös leveämmät vanteet tuohon?
Entäs tekniikan puolesta? Moottoriin mitään muutoksia? Kulkupuolen olettaisin olevan aikalailla sama mitä vanhassa mallissa.
CBR:hän on tunnetusti aika kestävä tekniikaltaan, mutta onko mitään mitä kannattaisi ottaa huomioon pyörää katsomaan lähtiessä?
23.8.2015 22:16
Minun ymmärtääkseni ainoat muutokset ovat:
-ulkokuori
-Leveämmät renkaat
-Digitaali mittari
-Erilainen äänemvaimennin
25.8.2015 13:03
Minkä vuosimallin cbr? 2007-2010 malleissa h7.
25.8.2015 13:38
skopojätkä kirjoitti:Minkä vuosimallin cbr? 2007-2010 malleissa h7.
2006