Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!
23.11.2014 3:32
Mäkistaattori:
Sähän pistit honmahaan silloin dtr kytkimen. Milltä tavoin se keskiholkki oli suurempi ? Sisähalkaisijakin vai pelkkä ulkohalkaisija ? Oliko sulla DTR:n holkkia? Mietin että jos se sopisi suoraan rd:n kytkinakselille ja saisi sitten sen kytkinkruununkin. Madaltaanhan tietty edelleen joutuu, mutta se ei ole ongelma.
Mikäli ei onnistu dtr:n holkilla kytkinkruunun vaihto, niin muistatko yhtään sopisiko dtr kytkimen keskiö ja kansi rd:n kytkinkruunuun ? Keskiöö joutuu luultavimmin madaltamaan (?) mutta ei ole ongelma sekään.
Mietin että keskiön ja kannen ymppäämällä pääsisi helpommalla, vaikka 1 levy nyt vähemmän pakettiin jääkin, mutta saisi sen kaivatun yhden jousen edes lisää. Saattaa olla että olen joskus kysynyt jo, mutta kun ei taas kaikkea muista. Olisi vaan juuri tuossa osat puoli-ilmaiseksi saatavilla mutta kun en pääse niitä mittaileen ja myyjä ei tiedä mikä on tönäri kun kysyin mittoja
23.11.2014 15:38
En nyt muista kuinka sen keskiholkin kanssa oli, mutta sitä RD holkkia ei kuitenkaan olisi ollut mahdollista sinne DTR kruunuun sovittaa. Siihen sorvattiin ihan uusi holkki, muistaakseni jostain kovemmasta teräksestä ja tehtiin vain hyvät voitelu-urat.
Eikä onnistunut RD:n ja DTR:n helyjen sekoittelukaan, oli muistaakseni hieman kaikki mitat sitten pielessä.
Pääsin eilen muuten sen HonMaha pyörän näkemäänkin, yhtä rujo se oli kuin minulta lähtiessään. Kuulemma hyvin on toiminut.
Ja spacereita löytyy eBaysta:
http://www.ebay.com/itm/RD125LC-DT125LC ... 1283736686Itse tilasin tuolta hepulta TZR/DTR spacerin yhteen prokkiskoneeseen, oli ihan laadukas tuote.
23.11.2014 15:52
Ok. Mulla vaan oli muistikuva, että se holkki lähtisi prässillä painaen ja ajattelin että dtr kytkimessä on sama homma. Perus öljypronssia se muistaakseni olisi ollut. Yksi on tietysti jos vaihtaa RD ensiövedon DTR kytkinkruunuun, mutta silloin voikin jo koko kytkinhelyt ottaa myös esim YZ koneesta kun millään muulla ei oikein ole merkitystä kuin että kytkin nyt vaan mahtuu kopan alle pyörimään.
Spacerin tekaisee siis itsekin, mutta en tiennyt että tehdastekoisenakin moisia on rd/dtlc koneeseen.
24.11.2014 5:27
Faktaosioo tarkistellessa huomasin siellä olevan virheen.
Info - Yamaha RD 10W ja YPVS Stefat ja laakerit.pdf -tiedostossa oli magneeton laakerin tyyppinä C3 vaikka yamaha suosittaakin sille puolen C4 laakeria. Päivitin tiedoston ja lisäsin sinne muutoinkin kaikki koneen laakerit ja niiden alkuperäiset tyyppikoodit. Samaten laakerien koot löytyy nyt sieltä
(poislukien pienet kytkin- ja vetoakselin päätylaakerit joille en löytänyt kokoa). Laakereita on näin helpompi metsästää koonkin perusteella jos koodit ei googlatessa tunnu tuottavan järkevää tulosta.
korjattu tiedosto on tässä:
http://www.mediafire.com/view/m5ec375uy ... akerit.pdfHuomaa samalla selvästi miten ajankohta vaikuttaa. Olin olettanut että haynesin manuaalia olisi kipeästi kaivattu, mutta tähän mennessä se on ladattu 15 kertaa. Siis globaalistikin mitattuna vähän kun pdf:n linkin jaoin muuallakin kuin täällä. Kun pistin juttua tehoputkista oli vielä ajokelit mitä parhaimmat ja juttu ladattiin jo vuorokauden aikana kotimaassakin peräti 77 kertaa
24.11.2014 12:41
Ei oikeastaan hullumpi väritys. Vanteet on ihan oudot.
E:
Rd 125 Lc Wrangler limited edition
24.11.2014 23:18
Wrangler on kyllä nätti, mutta putki on yhtäkkiä outo ilmestys.
25.11.2014 1:30
Se on allspeedin piippu. Sitä on 2 erilaista putkea. Toinen on tollanen jossa tuo vaimennin ei erotu muusta putkesta niin selvästi kuin siinä
toisessa mallissa jonka kuvan pistin siihen tehoputkijuttuunkin. Tuokin kuva piti siihen putkijuttuun laittaa, mutta oli jostain syystä jäänyt pois. Joku vuosimallijuttu tietääkseni tuo ero. Tässä on samanlainen allspeed, kuin tuossa wrangler-kuvassa :
http://youtu.be/skRu9au69f4Hiukan sulavalinjaisempi piippu muodoiltaan. Oletan tämän mallin olevan uudempi versio.
Samaten siitä jutusta puuttuu myös arrowin piippu joka on tämmöinen :
http://aijaa.com/1UO1yJ **
http://aijaa.com/ybMiqWTuo loppupilli on hämäystä. Siellä on pienempi reikä tuolla syvemmällä.
Voisihan sitä joskus taas päivitellä tuon tehoputkijutunkin.
25.11.2014 12:12
Kyllä tuosaa viilataan linssiin, tuohan on ihan tavan Micron jollain Arrowin vaimentimella. Tuossa toisessa kuvassa erottuu se stanssattu Codnor Micron teksti.
25.11.2014 12:57
Kato, niinpäs taitaa ollakin. Tarkkana olit. Aidosta arrowista ei tahdo oikein hyvää kuvaa löytyä ja täysin varmaa se ei ole onko yksikään rd:n arrowi edes aito. Tuo putkien tunnistaminen on välillä hiukan vaikeaa kun noita pönttöjäkin on vaihdeltu.
5.12.2014 18:20
Oho.. Ebay:ssa myynnissä 1GU-13101-00 Eli uusi paketissaan oleva tuorevoitelupumppu 1GU koneeseen. Aika harvoin näkee moista enää, oli hinta mikä hyvänsä.
6.12.2014 4:40
paras topic kuten aina, kivaa lukea... se miten motot.net on kuivunut ja muuttunut, on ainoa pelastaja tämä RD topic laadultaan.
ajattelin mainita että uusia OEM dt lc rd jne osia on vielä suomi kollegani varastossa. "Zone"lta taisinkin viimeksi kysellä niitä kampura tunniste ja ero infoja, kun sellaisen sieltä hyllyistä tarkasteluun otin, oli DT 125 lc mk1 tai mk3 loppujenlopuksi.
osien omistaja on keräilijä ja eläkeikäkin lähestyy jo, mutta kaikki pysyy tallessa suojassa, ja kaikkea niistä on koko ajan tarjolla, myös tulevaisuudessa, jos jollakulla tarvetta vaikka yksittäisille varaosille.
viime matkallani otin mukaan purkuosa 10W moottorin. dt125lc mk1 mk2 tms mk3 sähköt jne.
ehkä seuraavalla vierailullani, kerkeämme jatkaa inventaariota. Joukossa on useamman lopettaneen jälleenmyyjän varaosa varastoja, 80-luvulta 2000 lopettaneisiin Suomi liikkeisiin.
6.12.2014 17:18
Aika hiljaiseksi se on kyllä tämäkin topic kuivunut. Joskus koitan jotain postata ettei ihan historian havinaan katoa
RD kuskeille alkaa niin olla jo käynyt. Liian vanha malli kiinnostaakseen nuorisoa ja vanhemmille taas auttamatta liian mopo kuutiotilavuudeltaan.
Uudenvuoden jälkeen olisi tarkoitus nostaa pannu pois oman römpöttimen rungosta ja pistää atomeiksi. Laakerit tulee uudet, samoin stefat, kiertokanki vaihtuu uuteen ja sylinteri saa porauksen. 57mm tulee pytyn kooksi eli porausvaraa jää vielä yllin kyllin. Ehkä tulee ensikesänä taas jo ajettua, ehkä ei. 2 kesää tuossa menikin ajamatta metriäkään.
18.12.2014 21:07
Haynesia ladattu 50 kertaa mikä on kyllä aika vähän. Kertonee jotain siitä minkä verran mallia enää harrastetaan. Olisin kyllä odottanut suurempaa kiinnostusta kun kirjassa on myös DTLC.