Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!

Alueen säännöt

Ei tekniikkaan liittyvää keskustelua tälle alueelle!

Tekniikalle on oma alueensa.

7.9.2008 18:30

Ei oo ku 20x1.5. Mutta katselin tossa ajatuksen kanssa niin näyttäs olevan niin että itellä ei oo ollukaan varsinaista pulttia siinä ku kierreosan yläreuna on ruosteessa ja alareuna ei.

pikku ongelmia?

7.9.2008 19:13

juu elikkäs itellä olis tommone -91 replica.. jossaki taitaa olla vika jos tosiaan "entis aikojen kuningas pyörä" kun on kaasari vaihettu, rave paikoillaan ja vapaavirtaussuodatin.. mutta siltikään ei huiput ole sitä 110 enempää, ja ilman ravea oli hyvä jos sen 95 sai mittariin, ja ihan gps:llä kokeiltu eli 100 ei tosiaan mennyt rikki.
voisko syynä olla se että pyörällä on ajettu 48808 (ei tietoa viime kone remontista, itellä ollu ajossa ~1500km)? säädöissä ei pitäis vikaa olla, äänet on ihan oikeat ja vakiona kulkikin muuten niinku piti.
ratas väleistäkään ei pitäis johtua tuo matala huippunopeus kun ei se kiihdykkään! :D
toinen ongelma taas olis se että kun nyt pistin tuon raven, niin vääntöä löytyy _todella_ hyvin siitä 7500-11000.. MUTTA kierrokset 1000-7000 on niin olemattomat että valoista lähtiessä meinaa pyörä välillä sammuakki!
onko jossain säädöissä vikaa tässäkin vai onko pyörä yksinkertasesti niin vanha että olis vanhainkotiin laitto aika?

tuli vähän pitkä teksti mutta nyt jo niille jotka vaivautuu vastaamaan!

7.9.2008 19:27

jansu91 kirjoitti:juu elikkäs itellä olis tommone -91 replica.. jossaki taitaa olla vika jos tosiaan "entis aikojen kuningas pyörä" kun on kaasari vaihettu, rave paikoillaan ja vapaavirtaussuodatin.. mutta siltikään ei huiput ole sitä 110 enempää, ja ilman ravea oli hyvä jos sen 95 sai mittariin, ja ihan gps:llä kokeiltu eli 100 ei tosiaan mennyt rikki.
voisko syynä olla se että pyörällä on ajettu 48808 (ei tietoa viime kone remontista, itellä ollu ajossa ~1500km)? säädöissä ei pitäis vikaa olla, äänet on ihan oikeat ja vakiona kulkikin muuten niinku piti.
ratas väleistäkään ei pitäis johtua tuo matala huippunopeus kun ei se kiihdykkään! :D
toinen ongelma taas olis se että kun nyt pistin tuon raven, niin vääntöä löytyy _todella_ hyvin siitä 7500-11000.. MUTTA kierrokset 1000-7000 on niin olemattomat että valoista lähtiessä meinaa pyörä välillä sammuakki!
onko jossain säädöissä vikaa tässäkin vai onko pyörä yksinkertasesti niin vanha että olis vanhainkotiin laitto aika?

tuli vähän pitkä teksti mutta nyt jo niille jotka vaivautuu vastaamaan!

Itellä oli yli 60tkm mittarissa eikä mitään vikaa ollu veti ihan alhaalta asti kunnolla. eli sulla on säädöt vituillaan. ja heitä se vapari roskiin. ei mitään apua tehojen suhteen ja vaikee saada säätöihin sillain että toimii joka alueella. jos on alkuperänen putsari talles niin laita se takasin ja säädä kaasari...

7.9.2008 20:36

Jos se jollain vaihteella kiertää yli 10k niin ei se alakerrassa pitäs vika olla, vaan sylinterissä ja/tai siihen liitettävissä osissa.

8.9.2008 16:08

Nii mistä säätämään kaasaria kun pienellä kaasulla ja pienil kierroksilla esim 40 km/h alueella ajettaessa moottori käy röpöttäen? kun kaasua lisää vähän se loppuu.. Neula on toisiks alimmassa...

8.9.2008 16:20

Ansta kirjoitti:Nii mistä säätämään kaasaria kun pienellä kaasulla ja pienil kierroksilla esim 40 km/h alueella ajettaessa moottori käy röpöttäen? kun kaasua lisää vähän se loppuu.. Neula on toisiks alimmassa...

Ilmaruuvvia hitusen auki...

8.9.2008 16:33

Nooh, nyt tuosta sitten hävisi kipinä.

olin lähdössä kotoa, käynnistin pyörän, sammui melkeinpä heti, koitin käynnistää uusiksi, takerteli eikä meinannukkaa käynnistyä, paukkui putkesta, sitten käynnistyi lopulta, sammui taas, ja sain vielä käyntiin sen jälkeen. Siitä sitten lähden kotoa ajamaan, pääsen n. 300 metriä kunnes pyörä vain sammuu. Kaverilta sain jalkaa kotiin ja rupesin etsimään vikaa, pyörä ei saa kipinää ja mitään johtoja ei näy poikki.

Elikkä olisiko ideoita missä vika? mistä kannattaa aloittaa etsiminen?

8.9.2008 16:37

Vaihappas uusi tulppa niin johan taas mennään.

8.9.2008 16:39

JerQQ kirjoitti:Vaihappas uusi tulppa niin johan taas mennään.


oon kokeillu useammalla tulpalla, en oo niin käsi sentää et rupeisin tänne valittamaan jos tulppa on rikki :D

8.9.2008 16:57

SCR kirjoitti:
JerQQ kirjoitti:Vaihappas uusi tulppa niin johan taas mennään.


oon kokeillu useammalla tulpalla, en oo niin käsi sentää et rupeisin tänne valittamaan jos tulppa on rikki :D

Mittari kouraan ja tutkiin. ei siinä oikeen muu auta...

8.9.2008 19:02

puolaan ei tule virtaa lainkaan vauhtipyörältä. Eikös siihen punaiseen johtoon kun tulee magneetosta puolalle pitäisi tulla virtaa?

8.9.2008 19:48

SCR kirjoitti:puolaan ei tule virtaa lainkaan vauhtipyörältä. Eikös siihen punaiseen johtoon kun tulee magneetosta puolalle pitäisi tulla virtaa?
pyöritikkö konetta samalla?. jos et niin ei se mittari sillon mitään näytäkkään... kannattaa ottaa mangneetto auki ja koittaa toisella systeemillä...

8.9.2008 22:44

Pyöritin konetta kyllä. Täytyypä sitten vaa ottaa se magneetto sieltä aukki...

8.9.2008 23:15

Ilmeisesti siis käämi männy särki. Eikös näissä oo sitä vikaa et käämit menee yhtäkkiä paskaks?

9.9.2008 14:58

Tälläinen pienehkö ongelma on todettu omassa Affissani. Heikko kipinä.

Mitkä seikat voivat aiheuttaa heikkoa kipinää?

Eli siis virta ei tahdo riittää siihen, että kipinä tulisi kunnolla tulpan läpi. Suoran tulpan letkusta kyllä vielä tulee hyvin, mutta tuntuu katoavan tulppaan. Virta ei riitä kipinänä muodostamiseen puristuksessa ja tulpan läpi tullessa katkonaista.

En tiedä, että ymmärsikö kukaan tästä mitään, mutta hyvät neuvot olisivat tarpeen.


E: Itse asiassa ongelmani on melko samantapainen kuin SCR:n tuossa ylempänä.