Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!
11.4.2007 20:53
[Nimimerkki] kirjoitti:Viimeaikasia keskusteluja seuranneena jätän porautuksen suosiolla väliin ja ostan orkkismännät.
Voihan sitä porauttaa ja hankkia silti orggismännät, kyllä niitä ylikoossa saa. Itel vaan rahatilanne pani hanttiin niitten hankkimises tai jos löydät tarvikkeet joissa kolmeosanen öljyrengas niin pitäisi niidenkin käydä.
suzuki-king: Onhan se hieman laiska mutta kun muistaa koneen koon ja nelitahtisuuden niin se on jopa mukavan voimakas, huonompi aerodynaamiikka kuin 125 cbr:ssä mutta ei se sille silti jää. Ei kyllä kaverin kanssa saatu selkoa kumpi ois kulkenu kovempaa...
Tuli muuten tänään bikeworldistäkin viesti et männänrenkaat ois tullu, kattoo ny koska kerkee hakee ja asenteleen paikalleen. Startikin sai korjata tässä yks päivä kun oli se kierre pyöriny aina akunjohtoa kiristäessä ja oli siis sisältä kaapeli poikki. Hitsasin sen kiinni kun ei ihan ollut kolvia mikä olis ton kokosille johtimille riittäny...
13.4.2007 23:03
Tietääkö kukaan voiko 80-vuoden cb:hen laittaa nestejarrut eteen? Olisi tarkoitus laittaa ko nuilla alkuperäisillä ei tee mtn.
7.6.2007 20:23
Herätellääns tätäkin. Itelleni tuli tämmöinen kumma ajatus mieleen, että vois ostaa tämmösen CB125:n. Ihan vaan peruskurvailuun edullista nelitahtia oisin hakemassa. En tosiaankaan oo sijoittamassa pyörään paljoa. Minkä verran tämmöisestä pitäis maksaa että sais toimintavarman pelin, varmaankin 80-lukulaisen? Riittääkö vähän rontti 500?
Yritin tuota hintaa jo vähän nettimotosta vilkuilla, mutta siellä ei vaikuttanut tällä hetkellä olevan myynnissä kuin pikkuvikaisia ja sitten priimakuntoisia museopelejä.
8.6.2007 21:57
Liityn CB-miesten joukkoon.
Nyt on tommonenki tallissa. Vuosmallia -78, ajettu joku 60t, makso hurjat 200¤. Ei mitään kummempaa vikaa oikeestaan oo, akku ja akun piuhat puuttuu ja sytytystulpan reiästä paskansin kierteet: Päätettiin pistää käyntiin, mut eka ois pitäny vaihtaa tulpat, oikeelt puolelt lähti ihan hyvin mut sitkun vasenta ruuvasin auki ni se oli jotenkin oudon jäykkä, sit kun sain sen pois ni tuli mukaan vähän alumiininpalasia ja kierteet oli menny
. Siin on muuten pinnavanteet vaikka onki -78...
Pari kysymystä näin alkuun:
1) Akun miinusjohto menee ilmeisesti runkoon, mutta minne menee plusjohto?
2) Jos ja kun porautan sen pytyn isommaks ja pistän isompia mäntiä, ni sopiiks siihen vaikka Skyteamin seiskakymnpeille tarkoitetut männät vai onko niitten pakko olla just Daxin männät?
14.6.2007 2:30
jos jollaki myytävänä cb125 -79 pakoputket tai äänenvaimentimet (alkuperäiset) pistäkää yv.
15.6.2007 21:36
Mullakin pakoputket ihan paskana. Molemmat on hitsattu aika tökerösti, oisesta puuttuu tavarat sisältä ja toinen on hapertunu pahasti...
3.7.2007 15:31
Joko teeeemu sai vastaukset kysymyksiinsä?
Jahas vai että ei daxin mäntiä ole 3 renkaalla? vai siis mikä niissä on ropleema? Niitähän ne tuntuu käyttävän ihan kilpakoneissakin, vai onko sitten teetettyjä. Noista skyteamin yms, männistä en mee mitään sen kummempaa sanomaan kun en niitä ole pahemmin hplaillu, riippuu aika paljon männän valmistajasta. Skyteam kuulostaa jotenkin sen verran halvalta vaikka niitä nyt joka nurkassa onkin, niin vaikka oliskin identtinen hondan männän kannssa en menis sitä tuonne sylinteriin japanilaista arvokuutta pilaamaan
luulen että laatu on paskaa niin kuin yleensä uusissa kertakäyttö autoissa/prätkissä tahtoo olla.
3.7.2007 22:45
Piakkoin lienee joukossa taas uusi cb:n omistaja... Tulossa olisi siis osina olevan projektipyörä, vm-80, jossa pitäisi olla muistin mukaan kaikki osat tallessa (ei ole eka pyörä jossa PITÄISI olla osat tallella).
Sähköt pimeänä, kuulemma vika paikallistettu regulaattoriin. Pakoputket tyhjennetty rälläkkää hyväksi käyttäen, uudet putket ja kohtuullinen hinta lienee olematon yhdistelmä, joten tarkoitus olisi katsoa että saako alkuperäisiin kuoriin pakattua vapaavirtausvaimentimet jolla se pitäisi vielä keplotella rekisteriinkin... Lisäksi kuulemma etujarrusta on jotain hajalla ja ainakin runko menee uudelleenmaalaukseen. Tarkoitus olisi saada vain luotettava ajopeli.
Kone on kuulemma joskus rempattu mutta olisi kyllä tarkoitus käyttää auki, kun kerta on valmiiksi irti. Eipähän tule myöhempiä yllätyksiä.
Pikaisen tarkistuksen jäliltä varaosia voinee löytyä jotenkuten vielä purkupyöristä ja erinäisistä liikkeistä?
6.7.2007 21:48
Mullakin projekti vähän edennyt. Sain tilattua Haynesin oppaan (vai mikä nyt onkaan) Suomalaisestaja yks tuttu harrastaja tarjoutu lasikuulapuhalluttaa koneen jollain kaverillaan.
Eipä siinä oikein muuta vikaa ole, kuin et toinen puola paskana, just toisen puolen tulpan rei'ästä jengat sileenä ja sitte viel akku piuhoineen. Muuten vaikuttaa ihan hyväkuntoselta. Avasin sen venttiilikopan kannenki, eikä sielläkään kovin huonolta näyttäny, ei ollu mitään keltasta smäikkyä, öljytkin on siis vaihdeltu riittävän usein.
Seuraavaks vois kokeilla tehä uudet kierteet jollain jenkatapilla ja sitte kun se menee vituiks vois viiä sen kannen jonnein koneistamoon et siihen sais jotku Helicoil?-irtokierteet. Ja sitten uudet puolat. Sitten siinä sivus vois ostaa uuden akun ja ne piuhat.
Niin niistä männistä vaan, et onkohan niis 70cc Daxeis sama iskunpituus kuin kopiomankeissakin...
Varmaan aika samaa laatua Daxin männätkin kuin Skyteamin tms. kopion. Yleensähän nois kinkeis kone on kuitenkin kestäny...
12.7.2007 15:15
Itse tänään sain tälläisen
Vuosimallia ~1972. On seissyt yhden tallin perällä 27 vuotta, ajettu ~6000km, kone vähän jumissa mutta kone aukeaa lähi aikoina, kuvaa näette galleriasta.
15.7.2007 16:39
Lisäsin kuvat galleriaan jos jotain sattuis kiinnostamaan...
15.7.2007 20:03
Mistä noita räjäytyskuvia saa K5 moottoriin? vai olisiko jossain myytävänä kyseisen mallin korjaus-/ohjekirjaa?
Moottoriremppa nyt käsillä ja tarttisi räjäytyskuvia koneesta että osaa joskus koota takaisinkin.
Ensi talvena menee myös runko ym. kilikkeet maalaukseen, jotta olisi ensi kesänä kuin pakasta vedetty, toivottavasti.
16.7.2007 20:53
K5 tais olla vähän vanhenpi malli? Se Haynesin korjauskirja alkaa vissiin niist malleist mis nokka-akselin ketju menee siin pyttyjen välis...
Joo, K5 on vissiin vuodelt -76...
http://www.wemoto.com/ Wemotost löytyy aika kiitettävästi osia CB:hin...
16.7.2007 22:22
K5 ei ole vuodelta 76!
Se on 71-73 vuosien hujakoilta. Ainakin useimmiten 72 ja 73 vuosimalleina tullut vastaan.
B6 vähän nuorempi K5:sta. Sen jälkeen tullut Twin-mallit (kaikkihan nuo twinejä on mutta siis T-merkintä mallin perässä).
K5 ja B6 -malleissa menee se nokkaketju vasemmalta. T-malleissa alkanut menemään keskeltä..
Osiahan löytyy paljon eri piikkiCB:hinkin myös davidsilverspares.co.uk:sta ja cmsnl.com:sta.
18.7.2007 7:19
No perkele niinpäs onkin. Katoin vaan et noit k1-k5 on tehty jostain 72-76, ni luulin et se k5 ois isoimpana numerona nuorempi...
Ja kiitti noist linkeist...