Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!
14.5.2016 21:55
Miten toi sytytyksen ajoitus toimii?
Osaan kyllä säätää sitä, mutta ei ole tietoa mihin pitäs säätää.
SX tekniikka exc staattorilla ja vauhtiksella tietty. VHM kansi 11.40 puristussuhteella, jos sillä nyt on jotain väliä.
Ilmeisesti vähän ennakkoon pitäis säätää, eli niiden lohkon lovien vasemmalle puolelle(kko?)
14.5.2016 21:55
Osaisko joku kertoo mikä wheelsize toho mittarii kannattais lyödä, kun smotoilla ajelee ?
Ja onko jossain ohjeita tuon luvun muuttamiseen, kun kyseessä on uusi mittari, jossa vain nuo + ja - näppäimet. Ohjekirjasta en löytänyt apua.
14.5.2016 22:12
Minkä vuoden pyörä?
Eikö siinä mittaristossa ole mode nappi oikella puolen ja vasemmalla +/- päälekkäin? Jos on tämmönen mittari niin osaan neuvoa asetusten muuton. Jos puolestaan samanlainen kuin husqvarnan te malleissa niin enpä osaa auttaa. Motopalvelu niemitalosta tai motokeitaalta kannattaa tässä tapauksessa lähteä tiedustelemaan.
Ja se ws meinaa renkaan ympärysmittaa. Pyöräytät mittanauhan eturenkaan ympärille kun se on vanteella. Katsot siitä sen kumin keskeltä pyöräytettynä ympärysmitan milleinä, joka syötetään mittariin. Oikein mittaamalla saat mittarin näyttämään täysin oikeaa nopeutta! Se luku vaihtelee 1700-1800 millin molemminpuolin renkasta ja sen profiilista riippuen joten paras tulos tulee ite mittaamalla, kuin netistä saatavalla suunnilleen arvolla
14.5.2016 23:13
Itse kalibroin -16 sixistä tällä viikolla smotoille mittarin. Rengas edessä 120/70-17. Siellä maskin takana on itsellä joku nippu jossa kahdet liittimet ja sitten erikseen yksi isompi liitin mikä tulee mittaristosta. Niistä kahdesta pienemmästä liittimestä (kolme johtoa) irroitat Sen liittimen josta menevät johdot mittaristolle. Sen jälkeen laitat mittariston päälle, ja laitat tuntinäytölle ja sitten painat + nappia niin kauan että asetusvalikko tulee esiin. Sen jälkeen painat + nappia niin monta kertaa, että pääset ws kohdalle. (En muista miten valittiin kyseinen kohta) sitten laitat siihen lukeman (renkaan halkaisija millimetreinä x pii). Itsellä taisi olla 1873 tuolla renkaalla lukema, Näyttää aikalailla oikein. Sitten vain liittimet takaisin kiinni ja valmis. Toivottavasti tästä sai jotain selvää.
14.5.2016 23:26
Samat ohjeet on btw niihi joissa on mode nappi
. Mittaristolta lähtee 2 johtonippua, toisessa niistä 3 johtoo ja toises 2. Se missä on 3 pitää ottaa liittimistään irti. Mittari herätellää ja sit 5s mode pohjassa ja alkaa lyhyil mode painalluksil ettii oikeaa kohtaa, kun ws löytyy ni painaa + tai - niim voi alkaa muokkaamaan numeroa. Mittari tallentaa muutokset jossei mihkää koske 20s aikana ja sit piuhat kii.
15.5.2016 2:39
Kiitos ohjeista, pitäisi varmaan Jonxxen ohjeilla onnistua, kun itselläkin tuo -16 malli.
15.5.2016 15:31
Oisko jollain antaa vinkkiä toho takahaarukan laakerisarjan vaihtoon..? Kokemuksia, neuvoja, vinkkejä otetaan ilomielin vastaan
Tollane pitäs vissii husabergiin vaihtaa kun tällä hetkellä on klappia aika hemmetisti
http://www.storm-motor.fi/osat/crossit/ ... 0sx-04-08/Motokeitaalta saisi näemmä halvemmalla joten mikäs näistä passaa 12 husaberg
http://www.motokeidas.com/shop/tuotteet ... kerisarjat
15.5.2016 23:23
Mulla on nyt tämmöne loppuun kulunu michelin radial 180/55 zr17 takana niin sopiikos sinne tilalle Michelin Pilot Power 2CT 160/60ZR17 M/C (69W) TL
16.5.2016 17:14
Kyl ny luulis passaavan jos kerran isompikin on ollu kiinni
18.5.2016 8:39
Aikasemmin joku puhui tilanneensa piikkisen 2017 exc. No nyt näyttää siltä että piikkine exc poistu ja tilalle tuli xc-w joka on tuttu jenkeistä. Tätä pyörää ei aikaisemmin ilmeisesti ole saanut rekisteröityä, ja KTMän sivuiltakaan ei ilmene että se olis mahdollista rekisteröidä, mutta xracingin uutisissa sanottiin että jatkossa tultaisiin pyörään myymään erikseen kuristuskittiä jolla rekisteröinti olisi mahdollista.
Kuka ny tilasikaan sen pyörän kannattaa varmaan liikkeestä käyä kysymässä asiasta.
18.5.2016 9:12
Puhetta ainakin oli että A1seksi olisi mahdollisuutta saada. En ole kuitenkaan vielä 100% varma.
19.5.2016 21:46
Mulla on tommonen Behr etuvanne ja siinä on itse tehty akseli ja vain yksi holkki joten eturengas ei ole kunnolla kiinni keulassa vaan siinä on aika paljonkin väljää.. ja vakio akseli ei mahdu tuohon vanteeseen. Saakohan jostain niitä akseleita ja holkkeja..
20.5.2016 5:16
Behrin vanteisiin löytyy kaikki palikat KTM diilereiltä, myös akselit ja holkit.
20.5.2016 16:42
Jaha, kilikoli
Pitää jo alustavasti kysellä ku tuo husa kuulostaa ja tuntuu vähän pahalle nyt
...
Yhtäkkiä ajossa alko täristämään normaalia enemmän ja lähinnä siiis enemmän kierroksia antaesssa, piikillä ei hennonu ajaa. Alta piikin tärinä ei häirinny niinkään pahasti. Alkaa pelottaa että alakerta sano ittensä irti vaikka oli ex omistajan mukaan 80h sitten rempattu (kuviakin siitä on). Ihmettelen että miten näin pian voi antautua
..
Magneetonkopan otin irti ja käytätin, pitää erikoista vähän pärisevää ääntä kun kierrättää. Saako vauhtipyörästä ylös alas nostamalla olla yhtään välystä? Sellanen pieni välys tuosta löytyypi.
Moottorin kiinnityspultit kävin läpi ja kiristin. Tuli huomattua että swingin akselin pultti on poikki
parin sentin päässä päästä. Eikai tuo poikkinaine pultti voisi tommosta tärinää aiheuttaa? Vähän siltä näyttää että ollu kauemminkin poikki ja tärinä ilmeni vasta tänään aamulla
Koetan havainnollistavan videon laittaa tänne