Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!

Alueen säännöt

Ei tekniikkaan liittyvää keskustelua tälle alueelle!

Tekniikalle on oma alueensa.

Re: Yamaha WR125X/R

13.2.2013 20:11

Aika huonosti pidetyltä näyttää.. ja keulittu varmaan kun lippakin hajalla. Arrowin kanssa ei tarvitse potikkaa tai PowerCommanderia mutta hyvä olis laittaa jos haluaa koneen kestävän pidempään. Sylinterisarja vaihdettu eli kone on varmaan tikissä, alakerrastahan ei tiedä. Hinta ei oo kyllä paha kun ajattelee, että toi Arrowikin maksaa MPT:llä 350 euroa :)

Re: Yamaha WR125X/R

13.2.2013 22:06

Ja sylinterisarja vaihdettu mitä todennäköismmin leipomisen takia.
28tkm ei ole vakiosarjallekkaan loppuunajettu.

Tommosissa kannattaa olla varuillaan, halpa on halpa syystäkin.

Ja toi takalippa juttukin, Drifterillä on 2 kohtaa halki takalippa vaikka etäisyys maahan on ollut aina enemmän kuin tarpeeksi ;)
Syynä halkeamiin on Drifterillä, että kyytiläisen jalka on osunut lippaan... y0nas mad @ tenniskenttä

Toki saattaa olla että keulittu, mutta onko sillä niin väliä jos huollettu...?

Kuvia kannattaa pyytää lisää, ei noista nyt oikein selkoa saa...

Re: Yamaha WR125X/R

13.2.2013 22:14

nyt kaivataan kipeästi neuvoja! elikkä jammu oli päivänpari pihalla ja sitten menin käynnistämään, niin lähti mutta sitten sammui vähän ajan päästä kun kävi tyhjäkäynnillä. Pari kertaa sen jälkeen starttailin ja lähti käyntiin (5-10s) ja sammu. nyt ei enää lähe.

Ollut lämpimässä tallissa sulamassa, kipinä tulee, virrat menee normaalisti päälle,pensaa on.. Oiskohan sähkö vika tai sitte polttoainesuodatin tms?

Re: Yamaha WR125X/R

13.2.2013 22:48

ilm4rii kirjoitti:nyt kaivataan kipeästi neuvoja! elikkä jammu oli päivänpari pihalla ja sitten menin käynnistämään, niin lähti mutta sitten sammui vähän ajan päästä kun kävi tyhjäkäynnillä. Pari kertaa sen jälkeen starttailin ja lähti käyntiin (5-10s) ja sammu. nyt ei enää lähe.

Ollut lämpimässä tallissa sulamassa, kipinä tulee, virrat menee normaalisti päälle,pensaa on.. Oiskohan sähkö vika tai sitte polttoainesuodatin tms?

Lyökö kipinän tulpan kärkeen vai sivuille?
Jos lyö sivuille niin tulppa vaihtoon.

Saako bensaa?
Kastuuko tulppa?
Pumppaako bensapumppu (Kuuluuko surina alussa?)

polttoainesuodatinta ei vissii näissä peleissä oo, jos joku tietää niin korjata saa.

Pyörittääkö konetta normaalisti kun startaat, vai eikö jaksa kunnolla?

Re: Yamaha WR125X/R

14.2.2013 0:30

Kolmetoista kirjoitti: ja keulittu varmaan kun lippakin hajalla

Mua ei oo koskaan haitannut, että onko sillä laitteella keulittu vai ei, kunhan on vaan tekniikka kunnossa, eikä kytkin rallattele omiaan. Nykyään kun tuppaa näkemään niitä tapauksia, että "Toi on ihan raiskattu ja paska vehje kun sillä on keulittu!!"
Alexir kirjoitti:Toki saattaa olla että keulittu, mutta onko sillä niin väliä jos huollettu...?

Samaa mieltä.
monkiman11 kirjoitti:Paljon uusi takanakki maksaa? Tuossahan on arrowin änkkä niin tarvitseeko siihen hankkia se surullisenkuuluisa "potikka" tai Powercommanderi??


Powercommanderi erittäinkin suositeltava, mutta ei pakollinen! Murska Arska tähän ja edelliseenkin on WR keskusteluun kirjoitellut pitkät pätkät powercommanderin puolesta. Ja hyvä takarengas maksaa n.100-160€

Re: Yamaha WR125X/R

14.2.2013 1:03

Oonko mä sanonu että siitä on jotain haittaa jos on keulittu?

Jos tuon Powercommanderin laittaa niin se on sen 360 euroa + säädätys liikkeessä niin se on 1/6 pyörän hinnasta. Tuolla hinnalla laittaisin mielummin potikalla säädöt "vähän sinnepäin". Kalliiksi kyllä tulee komeat äänet :lol:

Mulla on Arrowin änkkä kiinni ja tosi hyvät äänet, nyt vaan oon ruvennu vähän miettimään miten saatanan tyhmän näköstä se on kun kauhee pörinä eikä kiihdy mihinkään. Syksyllä menin WR:llä yhdistelmä-ajoneuvon ohi jolloin heräsi ensimmäinen ajatus pyörän vaihdosta ja nyt se pikkuhiljaa etenee :)

Hyvä pyörä muuten mutta tuon huippunopeuden takia mulla ainakin vaihtuu vähän tehokkaampi peli alle enskesäksi, kaks kaveria tällä veti viimekesänä ylämäkeen kaasu pohjassa jotain 90 mittariin eikä miittireissuilla meinaa pysyä kavereiden perässä. Tietenkin jos on pienempiä kuskeja niin saattaa kulkeakkin iha hyvin, mä en tällä päässy kun max 117 mittariin eli oikeaa nopeutta 110?

Re: Yamaha WR125X/R

14.2.2013 1:14

Kolmetoista kirjoitti:Hyvä pyörä muuten mutta tuon huippunopeuden takia mulla ainakin vaihtuu vähän tehokkaampi peli alle enskesäksi, kaks kaveria tällä veti viimekesänä ylämäkeen kaasu pohjassa jotain 90 mittariin eikä miittireissuilla meinaa pysyä kavereiden perässä. Tietenkin jos on pienempiä kuskeja niin saattaa kulkeakkin iha hyvin, mä en tällä päässy kun max 117 mittariin eli oikeaa nopeutta 110?

Et oo sanonu että haittaa olisi, mutta sellasen kuvan sain !
Ei se väärin oo... :lol:

110 oikeeta luulis ehkä vähän enemmän kulkevan itse sain 117@GPS motarilla!
95kg/188cm eli aika reilun kokone kuski oon kanssa :lol:

Mitä vauhtii te oikee vedätte miitteihin xD meilläpäin pärjätää weeroilla enemmän ku hyvin, 2tahti kuskit kattelee takavaloja niin motarilla ku muuallakin ;)

Re: Yamaha WR125X/R

14.2.2013 1:43

Ihan niin lujaa mentiin miittiin kun WR:llä pääsi, mukana oli kaasari-CBR, ruisku-CBR ja Derbi GPR125. Ei mitään toivoa pysyä perässä satasen rajotuksella missä nuo menee ihan reipasta nopeutta. Enemmänkin kysyisin miten ne 2T kuskit siellä ajelee? Kutosella piikin alla 80km/h pienemmän bensankulutuksen toivossa? Ei ne näköjään osaa ottaa kaikkea vehkeistä irti vai onko kaikki A1 tehoissa? :D

Re: Yamaha WR125X/R

14.2.2013 21:55

Pattes798 kirjoitti:Ihan pakko sanoa, mutta ei ole olemassa Yamahan WR 2-tahtista kisapyörää ellei sitten haeta jotain 80-90-luvun laitteita...

Kyllä on, yz kisacrossia myydään joissakin euroopan maissa endurovarustuksella ja nimi on silloin wr ;)

Vähän sama kuin hondan crf crosseistakin tehdään enduroita, mutta ei tästä sen enempää.

Re: Yamaha WR125X/R

15.2.2013 12:28

tietääks joku että minkä takia multa lähtee takarenkaalta vaan 14hp vaikka on powercommander ja arrowi? ainaki muilta se sen 15-17 hp kuulemma noilla seteillä lähtee...

Re: Yamaha WR125X/R

15.2.2013 14:12

Kolmetoista kirjoitti:Ihan niin lujaa mentiin miittiin kun WR:llä pääsi, mukana oli kaasari-CBR, ruisku-CBR ja Derbi GPR125. Ei mitään toivoa pysyä perässä satasen rajotuksella missä nuo menee ihan reipasta nopeutta. Enemmänkin kysyisin miten ne 2T kuskit siellä ajelee? Kutosella piikin alla 80km/h pienemmän bensankulutuksen toivossa? Ei ne näköjään osaa ottaa kaikkea vehkeistä irti vai onko kaikki A1 tehoissa? :D


ei oo siitä kiinni etteikö ottais kaikkee irti vaan siitä ettei haluu huudattaa motarilla ihan vaa koneen kestävyyden takia ite ainki ajelen motarilla 80kmh, tossa joku sano että näyttää missä vaan takavaloja ni voin lähtee kattomaa :DD

Re: Yamaha WR125X/R

15.2.2013 14:27

Konkolaa kirjoitti:ei oo siitä kiinni etteikö ottais kaikkee irti vaan siitä ettei haluu huudattaa motarilla ihan vaa koneen kestävyyden takia ite ainki ajelen motarilla 80kmh, tossa joku sano että näyttää missä vaan takavaloja ni voin lähtee kattomaa :DD

Tarkotin tolla lähinnä sitä että nelarilla voidaa ajaa 100km/h matkavauhtia kun 2t joutu ajamaan ~80km/h, elikkäs jää jälkeen ;)

heikkidaaa kirjoitti:tietääks joku että minkä takia multa lähtee takarenkaalta vaan 14hp vaikka on powercommander ja arrowi? ainaki muilta se sen 15-17 hp kuulemma noilla seteillä lähtee...

Kaikki pyörät ei oo samanlaisia.
Miten paljon ajettu kone?
Ja penkkikohtaset erot tietenkin huomiotavat :)

Re: Yamaha WR125X/R

15.2.2013 16:15

Alexir kirjoitti:2t joutu ajamaan ~80km/h, elikkäs jää jälkeen ;))


Järkevällä ratastuksella ei kyllä tarvi 80km/h körryytellä 2t:llä. :roll:

Re: Yamaha WR125X/R

15.2.2013 17:24

Alexir kirjoitti:
Kolmetoista kirjoitti:Hyvä pyörä muuten mutta tuon huippunopeuden takia mulla ainakin vaihtuu vähän tehokkaampi peli alle enskesäksi, kaks kaveria tällä veti viimekesänä ylämäkeen kaasu pohjassa jotain 90 mittariin eikä miittireissuilla meinaa pysyä kavereiden perässä. Tietenkin jos on pienempiä kuskeja niin saattaa kulkeakkin iha hyvin, mä en tällä päässy kun max 117 mittariin eli oikeaa nopeutta 110?

Et oo sanonu että haittaa olisi, mutta sellasen kuvan sain !
Ei se väärin oo... :lol:

110 oikeeta luulis ehkä vähän enemmän kulkevan itse sain 117@GPS motarilla!
95kg/188cm eli aika reilun kokone kuski oon kanssa :lol:

Mitä vauhtii te oikee vedätte miitteihin xD meilläpäin pärjätää weeroilla enemmän ku hyvin, 2tahti kuskit kattelee takavaloja niin motarilla ku muuallakin ;)


Mitäs helvettiä? :lol: tiedän, että nää on yksilöllisiä, mutta oma WR menee vakiota lyhkäsemmillä rattailla n.110 mittariin (maks.) ellei iha muna-asennossa vedä

tosin itellä vähän leveempi etunakki, eli korkeutta samalla enempi = nopeus heitto vähempi... mutta joskus kesällä meni normiasennossa 115 mittariin (ottaa rajotin kiinni) :D

voisko vakio väleillä mennä inan kovemmin? meinaa nelarit alavääntösii ni ylä kiekoil ei jaksa nii hyvi?? :)

Re: Yamaha WR125X/R

15.2.2013 18:07

jake--- kirjoitti:Järkevällä ratastuksella ei kyllä tarvi 80km/h körryytellä 2t:llä. :roll:

14-40/42 välit kotarissa, ei taida pitempii saada ja silti max 80-90kmh ellei halua piikillä matkustaa.
Viimeksi muokannut Alexir päivämäärä 15.2.2013 21:09, muokattu yhteensä 1 kerran