29.11.2012 18:25
Murska Arska kirjoitti: Aivan heti en tarttuisi ajatukseen että kyseinen öljy olisi aiheuttanut laakerivaurion, tai yleensäkkään moottori rikkoa.
Kyllä, purkin kyljessä lukee vaihteistoöljy mutta... siinä lukee myös öljyn luokitukset ja niiden mukaan se täyttää bensiinikäyttöisen moottoriöljyn API SG luokitukset, joka puolestaan vastaa Yamahan vaatimaa luokitusta.
29.11.2012 21:16
mustavi kirjoitti: Osaiskohan kukaan vastaavanlaisen vaurion kärsiny Yzä-kuski kertoa summittaisesti mitä laakerivian korjaus tuli maksamaan?
vikke_ kirjoitti:Nonniin, nyt on oma yzäri saatu vihdoin kokoon reilun tonnin konerempan jäljiltä.. Tämmöstä ääntä siis piti ennen remppaa: http://www.youtube.com/watch?v=BaA4GaBC ... ata_player
Syyksi paljastui kiertokanki ja väjljäähän siinä oli. Samalla meni kaikki tiivisteet, laakerit, mäntä, nokkaketju ym. pientä. Männässä oli pieniä naarmuja ja karstanen päältä muuten ihan ok, sylinterikin oli onneksi kunnossa. Hyvin tuntuis taas pyörä pelittävän, tosin venttiilit pitäsi vielä säätää vaikka rempan yhteydessä säädettiinkin, mutta ajellaan nyt vähän aikaa ja katotaan tilannetta vielä uudestaan.
Ei ollut mikään vaikea homma enskertalaisellekkaan purkaa ja kasata pyörä. Järjellä ja räjäytyskuvilla selvis tosi hyvin.
Tossa pari kuvaa vielä:
Kampiakseli siis syypäänä ja vähän näkyy väljää tossa kohassa, pari milliä liikku sivuttain.
Männässä pikku naarmuja.
Ja aika karstanen vielä päältä.
29.11.2012 22:19
29.11.2012 22:24
hanskii kirjoitti:Mistä Vikke olit osat hakenut? Yamahan liikkeestä ihan vai?
29.11.2012 22:30
29.11.2012 22:48
29.11.2012 22:58
29.11.2012 23:03
hanskii kirjoitti:Eli oliko osa huollosta teetetty siellä, jos oli niin paljonko tuli hommalle hintaa , ja mahtaako koko työn saada tehtyä itse ?
29.11.2012 23:14
30.11.2012 0:27
30.11.2012 0:35
30.11.2012 1:29
|Psychosocial| kirjoitti:syyllistääkö mustavi tuossa nyt yzärin omistajia
30.11.2012 1:46
30.11.2012 1:51
30.11.2012 2:02
|Psychosocial| kirjoitti:mutta miten selittyy samalla tavoin kohdellussa nykysessä HUOM! MYYNNISSÄ HAKEKAA POIS AUTON ALTA:) piikissä että 24,5tkm:ssä oli pakko vaihtaa mäntä suorastaan kolossaalisen öljynsyönnin takia?:D ja en taas aivan varma täällä olevista tyypeistä ole mutta sellaiseen käsitykseen olen päätynyt että 98:lla näitä ajetaan ihan vain sen E10 päätteen takia mikä löytyy 95:n kyljestä mutta juu voisi olla että se karsta sotkee asiaa ja sen takia nakuttaa voisi pikkuhiljaa alkaa automaattisesti muistaa näitä asioita mitä teoriatunnilla opittu muutenkin kuin autoja tehdessä ettei tartte jälkikäteen kokea niitä "AINIIN" elämyksiä, vielä yhdistettynä siihen ajoitukseen. kuinkahan monella muuten on ennen niiden laakereiden hajoamista esiintynyt öölinsyöntiä? ja jos niin miten pitkään