Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!
6.11.2012 14:21
Toi edellinen ongelma selvitetty jo, mutta mietin et mikä tossa etujarrussa vois olla ku sillei klonksuu vähän? Kullu joskus että joku tappi saattas olla siellä kulunut?
6.11.2012 18:44
Nuo jarrusatulan liukutapit on sulla kuluneet, taitaa olla aika tyyppivika näissä laitteissa.
6.11.2012 19:59
Varmaankin noi 16 osanumerolla olevat tapit? Näyttäs vähän siltä että ei saa kun alkp. varaosana ja käytettyä satulaa ei viittis ostaa kun ihan yhtä kuluneet saattaa sinäkin olla.
Mites kun ajattelin purkaa kokonaa ton jarrusatulan, nii en oo ikinä irrottanu sitä jarruletkua. Onko se pelkästään että avaan sen pultin ihan normaalisti? Jarrunesteet varmaankin tulee sitte ulos.
7.11.2012 1:30
Tapit todennäköisesti kulahtaneet, melkein kaikissa näsärin satuloissa mitä ite nähny niin sama vika vaivaa. Kannattaa käydä kysymässä mitä noi tapit maksaa, ei välttämättä kalliitkaan.
Ja juuri noi osanumero 16.
Pultti auki vaan, siin on molemmilla puolilla kaks kupariprikkaa joten ne talteen, nesteet tulee ulos ja sen jälkeen kun laittaa kasaan niin joutuu ilmailemaan.
7.11.2012 15:57
Onko 250cc tai 50cc näsärissä sama jarrustaula edessä kuin 125cc?
Ebaysta löytys 250cc ja 50cc niitä tappeja, mutta 125 löytyy ainoastaa honda original partaista, jossa ne on aika kalliit (11€ kpl) + postit.
E: Millä kannattas ottaa noi paskat mitä tuolla jarrunestesäiliön pohjalla on (sellasta mömmöä)? Ja vinkkejä miten sais helposti auki noi jarrusatulan pultit ku on ihan helvetin tiukassa.
9.11.2012 12:02
Joko tyhjentää koko säiliö, tai sitten kaapia jollain esim. tikulla tai ruuvimeisselillä niitä poijes.
Kannattaa kokeilla lämmittää niitä kuumailmapuhaltimella, napauttaa vasaralla pultin päähän yms. Meinaatko muuten niitä pultteja mistä se satula "halkeaa"? Ne onkin varmaan ihan pirun hengessään kiinni
ja jatkovartta kannattaa ottaa reilusti, niin saa vähän momenttia aukasemiseen.
9.11.2012 15:58
Joo 10 minuuttia yritin hirveillä jatkovarsilla ja muilla avata ja sit otin hyllystä pulttipyssyn jolla lähtikin sitte tosi helposti (juurikin ne pultit jolla satula "halkeaa").
Ja säiliö tyhjeni siinä samalla kun otin satulan irti. Täytyy yrittää putsailla jotenki sitä pohjaa
Heitän nyt kasaan ton kunnolla putsatun satulan ja kun pääsee ajamaan keväällä niin näkee että klonksuuko vielä. Jos klonksuu nii sitte tilauksee noi tapit.
Se kohta missä tapit menee ekankerran läpi satulasta, nii kuuluuko siinä olla välystä vai pitäskö olla timmi(siitä reiästä)?
12.11.2012 14:07
Tällee vähän "off-topiccina"
Oisko kellään nassen omistajilla myydä
- isompaa hyväkuntoista takaratasta 40->
- 12 tai 13 eturatas
- sirot katepeilit
- xenon valoja
-tt suuttimia
Onkos kukaan koskaan patentoinut nasseen jotain navigaattoritelinettä? Mietin vaan kun ensikesänä luultavasti ajan suht paljon matkaa.
18.11.2012 4:07
Hei rakkaat NSR ysthävät!
Onko kellään tietoa mistä saisin startin hiilien pidikkeen? eli se musta muovinen osa mikä pitää hiiliä paikallaan, tietysti sain sen rikottua.... eli jos löytyy jotain kauppaa mistä tätä löytyisi tai jos jollain on ylimääräisenä niin ilmoitelkaa.
19.11.2012 20:04
Varmistan vielä että käytetäänhän ton jollymoton kanssa sitten alkuperäistä metallitiivistettä pakoaukossa?
E:
http://www.lingshondaparts.com/honda_mo ... ck_03=3460Siitä kattomaan. En oo koskaan starttia purkanu nii en tiedä tarkalleen mitä osaa oot ettimässä.
19.11.2012 20:28
Elikkäs tuommoinen lyijykynän pään kokoinen osa oli tippunu näsärin alle, suunnilleen keskikohdalle. Mikä osa voisi olla kyseessä / mistä irronnut?
http://www.aijaa.com/MBmKMWhttp://www.aijaa.com/it0HKa
20.11.2012 1:12
Tollasta holkkia ainakin käytetään kun kohdistetaan kytkin- ja magneetonkoppa oikein, ts. pultti tulee tosta läpi ja toi holkki on siis kopan ja lohkon välissä. En muista löytyykö tollasta muualta, ei se holkki välttämätön oo noissa kopissa.
20.11.2012 22:52
Käykö uudenmallin näsärin vaihteisto vanhanmallin lohkoihin vanhanmallin vaihteen siirtimillä?
20.11.2012 23:23
Ainakin vanhanmallin vaihteisto käy uudenmallin lohkoihin uudenmallin siirtimillä.
Alakerrat pitäisi olla ihan samanlaisia vanhoissa ja uusissa. Korjatkaa, jos olen väärässä.
21.11.2012 23:49
L_rppa kirjoitti:Tollasta holkkia ainakin käytetään kun kohdistetaan kytkin- ja magneetonkoppa oikein, ts. pultti tulee tosta läpi ja toi holkki on siis kopan ja lohkon välissä. En muista löytyykö tollasta muualta, ei se holkki välttämätön oo noissa kopissa.
Kiitti tiedosta