1.9.2010 17:10
Clutch kirjoitti:Mikäli haluatte yhden iloisen Mikilon tyypin lisää foorumeille nii kertokaapa
Paljo huippunopeus vakiona ?
Jääkö mopot jälkeen ?
Hyvä ajotuntuma , kulutus jne.. ?
Miksi ei Derbi Sendaa tämän sijaan ?
Kertokaa vähä olen aikeissa ostaa
1.9.2010 17:34
huss_ kirjoitti:Clutch kirjoitti:Mikäli haluatte yhden iloisen Mikilon tyypin lisää foorumeille nii kertokaapa
Paljo huippunopeus vakiona ?
Jääkö mopot jälkeen ?
Hyvä ajotuntuma , kulutus jne.. ?
Miksi ei Derbi Sendaa tämän sijaan ?
Kertokaa vähä olen aikeissa ostaa
Osta Derbi, ei Mikilonin omistajat oo nii ilosia, kun nämä joutuu heti ekana repimään pöydälle osiksi ja tsekkaamaan kaikki osat, ennenku kannattaa lähtee ajelee.
1.9.2010 17:41
Clutch kirjoitti:Kyl oon alkanu kallistuu Mikilonin puolee vaik limite puolvuotta Sendan perää haikaillu. Mikilonissa paremmat arvostelut voisi sanoa
5.9.2010 0:37
6.9.2010 23:03
14.12.2010 13:34
15.12.2010 9:59
Jarez kirjoitti:kersti91 kirjoitti:tumb| kirjoitti:os joku tuon haluaa ostaa niin sitten ostaa, mitä se sua liikuttaa? Mee nauramaan vasta sitten kun näitä "kiinanpaskoja" hajoo kavereille käsiin sinne kylille. Mahtaa olla pojalla köyhä mieli kun et muutakaan keksi. Samaa paskaa jokaikinen viesti.
Muutamia kiinatarinoita olen kuullut. Olen seurannut Mikilonin surkuhupaisaa Suomeen rantautumista, eikä paljoa ole kehumista. Vaikka design on tuoretta ja suoraan "kunnon pyörien" tasoa ja muodinmukaiset ratkaisut löytyvät joka osasta, toteutus ja laatu kusee kumminkin. 6kk takuuta on vähän, jos esim. nopeusmittari on rikkoutuvaa sorttia, bensahana tai -korkki ei pidä tai takahaarukan puslat kuluvat nopeasti pois. Se on tosiasia, johon pitää varautua.
Vaikka näitä halutaan puolustaa, haukkuminen satuttaa. Mutta jossain se totuuden siemen makaa. OSTAJILLE TIEDOKSI: Jos et osaa, älä osta. Jos kuulut niihin, joita vituttaa, kun pyörä on huollossa kaksi viikkoa "eikä mitään ole saatu aikaan", unohda kiinalainen. Ne, jotka haluavat hienon, omalaatuisen laitteen, jota kellään muulla ei ole, ja joka osaa itse huoltaa ja korjata, muokata alkuperäisiä asennuksia (ilmansaannin ja pakokaasujen poiston parantaminen, kaasuttimen säätö, jarrujen ilmaus, keulan ja koneen öljyjen vaihto, vilkkujen siirto yms.), kannattaa kokeilla. Se on elämys, joka voi onnistua!
Kokemusta on, tutustuin yhteen kiinanmopoon suhteellisen perusteellisesti aikoinani. Kyllä se ehjänä tuli ja ehjänä lähti. Välillä hitsattiin runkoa, välillä parannettiin koneen kiinnikkeitä. Se siitä. Olen puhunut.
Tässä asiallinen viesti jonka voisi jopa topikin etusivulle laittaa. (kersti91)
Kun itse kiinalaisen ostin, niin olin hyvin perillä ja henkisesti varautunut kaikkeen mahdolliseen. Tosin kun pyörän sain itselleni, niin purin ja tarkasti tärkeimmät kohdat ja tarpeen tullen tein parannuksia. Menin myös ketjut vaihtamaan, mutta siitäkään en yli 25e köyhtynyt kun itse työt tein
Esim. Akselien rasvaus, paikkojen kiristely, vaijerien reitit(rasvaus), ruuvilukitetta sinne minne sitä tarvitsee, sähköliitosten tarkastaminen ja tarvittaessa vesieristäminen (kuumaliima, kumiliima). Siis ihan yleinen maalaisjärki on ihan suositeltavaa näiden kiinalaisten kanssa. Moottoriöljyt vaihdoin 3 kertaa 1500km sisään ja esim vaihdelaatikon toiminta muuttui huomattavasti parempaa jos heti ensimmäisessä öljynvaihdon yhteydessä.
Nämä kiinakoneet eivät omaa yhtäkovia toleransseja kuin japanilaiset tai eurooppalaiset moottorit. Tuottavat myös sisäänajossa reippaammin kaiken-näköistä metalli / alumiinimurua, sentakia tuo tiheä öljyjenvaihto ja järkevästi toteutettu sisäänajo.
Eli edelleen mikään laite ei huoltamatta kulje. Jokainen on ihan itse vastuussa oman pyöränsä hyvinvoinnista ja sen laillisuudesta.
Kyllä näistä kiinalaisista ihan toimivia saa, kun pitää huoltovälit säännöllisinä ja katsoo pyörän perään useammin kuin 9 tankkauskerran jälkeen ja sitten tulee tänne foorumille itkemään kuinka laite ei nyt toimi kun poverfilsu on nyt vetänyt 3 oravaa imuventtiilin läpi ja orkkisketjut on ruostunut ihan itsestään.
Tuolta voi lukea omia kokemuksia kiinalaisesta kuvien ja perusteiden kera. Vieläkin olen tyytyväinen ostokseeni
viewtopic.php?f=100&t=74706&st=0&sk=t&sd=a&start=30
Mutta sori ot ja onnea kiinalaisten kanssa metsäpoluille!
15.12.2010 10:03
2.1.2011 9:25
2.1.2011 11:02
Jousi kirjoitti:Vaikka en kyseistä kiinan ihmettä omista niin silti on alkanut mietityttämään voisiko tuo sammahtelu johtua siitä että tankkiin tulee alipaine ja kone ei saa bensaa?
10.5.2011 22:08
15.5.2011 1:49
15.5.2011 1:50
24.5.2011 0:57
7.6.2011 21:42