Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!

Alueen säännöt

Ei tekniikkaan liittyvää keskustelua tälle alueelle!

Tekniikalle on oma alueensa.

3.8.2009 13:03

En nyt kyllä hokaa mikä idea vakuutuksen oli toiki lunastaa. Uuden veroseltahan toi näyttää :lol:

Tehtiinpa kaverien kans tuos eilen kymcoon paksumpu putki ja päähän tonnisen kawasakin änäri :) Se vakioputkihan on ihan onneton kun tuohon vertaa. Äänetkin on ihan laillisen oloset mut murisee silti paremmin kuin vakiolla. Tehoista sen verran että kyllä sitä potkua/vääntöä tuntu tulevan. Ei esim kierrokset laske vaihdetta vaihtaessa niin paljon kuin vakiolla 8) Kaasarikin tarvii selvästi isompaa suutinta joka aiotaan nyt seuraavaks ettiä jostain..

kuvaa tulee piakkoin kun puhalletaan ja maalataan putkula..

3.8.2009 17:58

samuli91 kirjoitti:En nyt kyllä hokaa mikä idea vakuutuksen oli toiki lunastaa. Uuden veroseltahan toi näyttää :lol:

Tehtiinpa kaverien kans tuos eilen kymcoon paksumpu putki ja päähän tonnisen kawasakin änäri :) Se vakioputkihan on ihan onneton kun tuohon vertaa. Äänetkin on ihan laillisen oloset mut murisee silti paremmin kuin vakiolla. Tehoista sen verran että kyllä sitä potkua/vääntöä tuntu tulevan. Ei esim kierrokset laske vaihdetta vaihtaessa niin paljon kuin vakiolla 8) Kaasarikin tarvii selvästi isompaa suutinta joka aiotaan nyt seuraavaks ettiä jostain..

kuvaa tulee piakkoin kun puhalletaan ja maalataan putkula..


se meni lunariin koska se runko on taittinut siitä jalkatapin kohalta mutta ei siinä muuten oikein mitään ollu :/

3.8.2009 18:45

Joo siis rullasin vaan alamäkeen kytkin pohjassa ja yritin painaa ykkösen silmään jo valmiiks ennen kun olin pysähtyny ja sit vaan jumiin siihe kolmoselle :D kyllä se tekee tota vähän väliä mutta vaihtaa ylös ja takas alas niin sitten menee siististi. Taidan kyllä isomman eturattaan asentaa kohtapuoliin kun vääntöä riitäisi enemmänkin. ;)

3.8.2009 23:45

Kannattaa vaihtaa öljyt 2-3 tonnin välein viimestään ja tarkkailla sitä öljyn laatua. En ny tarkota, että pitäs olla jatkuvasti jotai 20 euron castrollia, mut jotai 10-15 e hintaluokkasta täyssynteettistä. :P

4.8.2009 17:12

Noni eli selvitin kaverin ja myyjänki kans että Dellorton 5mm kannalla olevat suuttimet käy kymcon vakiokassuun! Vakiona tuos on 106 suutin siis ja vaihdoin nyt 110 ja toimii paremmin. 115 ois viel aikomuksena heittää kii. Vähän tiukemmin saa vääntää suuttimen paikoille mutta pelaa hyvin ja bensansaanti paranee :)

On muuten aika hämärä viritelmä toi kymcon vakio kaasari :lol: Esim neulan asentoa ei voi säätää ollenkaan.

4.8.2009 22:46

samuli91 kirjoitti:Noni eli selvitin kaverin ja myyjänki kans että Dellorton 5mm kannalla olevat suuttimet käy kymcon vakiokassuun! Vakiona tuos on 106 suutin siis ja vaihdoin nyt 110 ja toimii paremmin. 115 ois viel aikomuksena heittää kii. Vähän tiukemmin saa vääntää suuttimen paikoille mutta pelaa hyvin ja bensansaanti paranee :)

On muuten aika hämärä viritelmä toi kymcon vakio kaasari :lol: Esim neulan asentoa ei voi säätää ollenkaan.


onko linkkiä sivulle mistä saa noita suutimia tai sitte jotain liikettä
onko muutes pun. parkkivalot lailliset?? pistimpä semmosekki kanuunaan 8)

5.8.2009 1:18

ÖsQ kirjoitti:
samuli91 kirjoitti:Noni eli selvitin kaverin ja myyjänki kans että Dellorton 5mm kannalla olevat suuttimet käy kymcon vakiokassuun! Vakiona tuos on 106 suutin siis ja vaihdoin nyt 110 ja toimii paremmin. 115 ois viel aikomuksena heittää kii. Vähän tiukemmin saa vääntää suuttimen paikoille mutta pelaa hyvin ja bensansaanti paranee :)

On muuten aika hämärä viritelmä toi kymcon vakio kaasari :lol: Esim neulan asentoa ei voi säätää ollenkaan.


onko linkkiä sivulle mistä saa noita suutimia tai sitte jotain liikettä
onko muutes pun. parkkivalot lailliset?? pistimpä semmosekki kanuunaan 8)


Eihän ne lailliset oo mut harvoin oon kuullu kyttien niistä rokottavan :)
No varmaan kaikkialta luulis löytyvän ku menee kysyyn Dellorton suutinta 5millisellä kannalla ( niitä on myös 6mm kannalla kuulemma) ja koko 106->. Mulle riitti 110, 115 pätki jo paljon. 108 ois varmaan kans aika soppeli vaikkei suuri ero tohon vakioon.

5.8.2009 12:26

samuli91 kirjoitti:Noni eli selvitin kaverin ja myyjänki kans että Dellorton 5mm kannalla olevat suuttimet käy kymcon vakiokassuun! Vakiona tuos on 106 suutin siis ja vaihdoin nyt 110 ja toimii paremmin. 115 ois viel aikomuksena heittää kii. Vähän tiukemmin saa vääntää suuttimen paikoille mutta pelaa hyvin ja bensansaanti paranee :)

On muuten aika hämärä viritelmä toi kymcon vakio kaasari :lol: Esim neulan asentoa ei voi säätää ollenkaan.


joo on se aika hassu mut mun mielestä separissa oli kans sama, siinä oli joku alipaine tsydeemi että ei tarvinnu neulan säätöä tjtn... kannattaa olla varovaine ton kassun kans koska jos menee vähänki pieleen takasi asennus nii se ottaa itteesä ja sammuu lämpösenä ;) kokemusta valitettavasti on, kurkistin vaan sisään ja laitoin takas nii katos kaikki paineet sieltä -.-

5.8.2009 14:21

ntjt kirjoitti:
samuli91 kirjoitti:Noni eli selvitin kaverin ja myyjänki kans että Dellorton 5mm kannalla olevat suuttimet käy kymcon vakiokassuun! Vakiona tuos on 106 suutin siis ja vaihdoin nyt 110 ja toimii paremmin. 115 ois viel aikomuksena heittää kii. Vähän tiukemmin saa vääntää suuttimen paikoille mutta pelaa hyvin ja bensansaanti paranee :)

On muuten aika hämärä viritelmä toi kymcon vakio kaasari :lol: Esim neulan asentoa ei voi säätää ollenkaan.


joo on se aika hassu mut mun mielestä separissa oli kans sama, siinä oli joku alipaine tsydeemi että ei tarvinnu neulan säätöä tjtn... kannattaa olla varovaine ton kassun kans koska jos menee vähänki pieleen takasi asennus nii se ottaa itteesä ja sammuu lämpösenä ;) kokemusta valitettavasti on, kurkistin vaan sisään ja laitoin takas nii katos kaikki paineet sieltä -.-


Juu no avaamisen jälkeen saa moottoria pyörittää ihan hiton kauan! Pitää kans pitää käynnis hetki että ottaa kiekkoja taas kunnolla.

6.8.2009 16:14

Mulle on kanssa tullut mieleen vähä säädellä näitä välityksiä, vitosvaihteella kyllä riittää puhti hyvin ja ottaa kierroksia vielä iha jees. Osaatteko suositella jotai tiettyjä rattaita joilla tulis pidemmät välit mutta sillai että jaksaa vielä ;)

6.8.2009 23:24

Jamme kirjoitti:Mulle on kanssa tullut mieleen vähä säädellä näitä välityksiä, vitosvaihteella kyllä riittää puhti hyvin ja ottaa kierroksia vielä iha jees. Osaatteko suositella jotai tiettyjä rattaita joilla tulis pidemmät välit mutta sillai että jaksaa vielä ;)


sielä alussa päin se lukee mutta tota oisko ollu 16 piikkinen ?

6.8.2009 23:51

Juu toi kuustoistapiikkinen on vissii ostettava, onko kukaan kokeillut esmes 17 piikkistä? meneekö liian pitkäksi sillon?

7.8.2009 4:16

Jamme kirjoitti:Juu toi kuustoistapiikkinen on vissii ostettava, onko kukaan kokeillut esmes 17 piikkistä? meneekö liian pitkäksi sillon?


tota en osaa sanoa mutta sen muistan että honda cbr ja cityflyn rattaat käypi kymcoon

7.8.2009 16:26

Jamme kirjoitti:Juu toi kuustoistapiikkinen on vissii ostettava, onko kukaan kokeillut esmes 17 piikkistä? meneekö liian pitkäksi sillon?


17piikkisellä menee yksistään liian raskaiks. Ei jaksais huiputtaa kuin hirvees alamäes. 17 piikkinen vaatis jo hampaan tai pari suuremman takarattaan kaveriks niin tasottais vähä.

7.8.2009 16:30

Olimpaha tuos Vaasas käymäs ja kilometrejä tuli n.200km yhteensä. Aivan outo juttu ku kaks kertaa tapahtu sillai et pyörä sammu? Booas ja sammu. Kumpiki kerta kuumis olosuhteis ja kaupungis.

Aattelin josko kuumenis liikaa kun noi uudet viriosatki kii?? Vai olisinkohan vahingos pistäny liikaa mottiöljyä joka aiheuttais tollasta? (Tais mennä joku pari desiä vahingos liikaa mitä mottiin suositellaan) Öljypinta jää siihen kurkistusaukon yläraja -merkin kohtaan :s Bensaa kyllä saa ettei ollu ne pitkät letkut menny solmuunkaan..