Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!

Alueen säännöt

Ei tekniikkaan liittyvää keskustelua tälle alueelle!

Tekniikalle on oma alueensa.

21.3.2007 23:15

erkkola kirjoitti:Heissan! kiinnostaisko jotakuta, ois tarjolla 2 kpl 125 CB:tä.. Toinen on vm -75, rekisterissä ja mustalla kilvellä, muuten muistaakseni suht alkuperäinen paitsi putket, ohjaustanko, takaiskarit ainakin.. Syksyllä ajettu varastoon säilöön, pitäs olla ihan käyvä peli. Toinen ois -73, joku joskus tehny siitä customin tyylisen pyörän, ei käy kun sytkäpuola puuttuu. Ei rek mutta paperit on. Ei mitään pommeja muttei ihan ruusujakaan. Jotaki osia tulis vielä mukaan, mm. lähes kokonainen kone..

Mielellään koko pompsi kerralla.. Aika halvalla sais, itellä aika, raha ja kiinnostus loppu. Tulossa myynti-ilmoitus ja kuvia lähiaikoina, nyt alustavasti kyselen kiinnostaako ketään. Kyllä nämä vielä maantielle haluais.. Ja Oulun seudulla sijaitsee..


Nyt olis ilimootus, kattokeepa. http://www.nettimoto.com/viewVehicle.php?id_bike=441747

27.3.2007 17:26

Voi stn... Niissä Proxin valmistamis Daxin männissäkin on yksosanen öljyrengas eli ei kelpaa nekään... Tarvii si vaan ostaa ne alkuperäset m-renkaat...

27.3.2007 19:36

janio89 kirjoitti:Voi stn... Niissä Proxin valmistamis Daxin männissäkin on yksosanen öljyrengas eli ei kelpaa nekään... Tarvii si vaan ostaa ne alkuperäset m-renkaat...


Mikäs vika niissä männissä on?

30.3.2007 17:16

No ei pysy ne yksosaset öljyrenkaat mukana enään kovilla kierroksilla, tälläkin hetkel on semmoset sisällä ja savuttaa oikeen kunnolla isoilla kierroksilla. Lievä v*tutuski iski tossa ku eilen sain pyörän aamulla kasaan ja sit illalla kaupungille päin lähdettäessä pamahti toinen tulppa pihalle. Kannesta kierteet sileenä, noh kerkesinhän sillä varmaan vähä päälle 20kilsaa jo ajaankin. Ja taas pääsee punnertaan koneen pois. Jes!

30.3.2007 18:48

janio89 kirjoitti:No ei pysy ne yksosaset öljyrenkaat mukana enään kovilla kierroksilla, tälläkin hetkel on semmoset sisällä ja savuttaa oikeen kunnolla isoilla kierroksilla. Lievä v*tutuski iski tossa ku eilen sain pyörän aamulla kasaan ja sit illalla kaupungille päin lähdettäessä pamahti toinen tulppa pihalle. Kannesta kierteet sileenä, noh kerkesinhän sillä varmaan vähä päälle 20kilsaa jo ajaankin. Ja taas pääsee punnertaan koneen pois. Jes!


Ohhoh, on kyllä teillä huonoo tuuria noitten CB:den kanssa :|. Ite ajelin tosiaan sen 12500km ennenkun kausi loppu, ja talvella vaihdoin kannentiivisteen..

Mitkähän männät mulla lie sitten sisällä olleet, kun ei savuttanu yhtään millään kierroksilla, ja kokokin oli 44mm.

31.3.2007 15:43

44mm:hän on vakiokoko, ettei vaan ois ollu alkuperäset männät vielä sisällä. Pari viikkoo menee et tulee orggisrenkaat, toivottavasti auttavat savutukseen. Uuden kierteen vois laittaa maanantaina kanteen ja si tarvis viä saada etujarru toimiin, siin pääsylinteris on kyl jotain hämärää. Odotan jo kun nuo on saanu tehtyä ja pyörän pitäs toimia niin ku kuuluuki ja saa vaan cruisailla...

5.4.2007 18:27

Tankki valmis, metallihohtomusta siitä tosiaan tuli. Seuraavaksi Stormille hakemaan venttiileitä ja sitten kansi & venat tutulle työstettäviksi. Se yläkolmiopalan kanssa kyllä koetellaan, sen olis pitäny olla jo kolme kertaa valmis. Sit vaan nokka-akseli kuntoon, moottori kasaan ja sitten voiskin melkein jo ajella. Muuten ei mitään kiirettä oo, mutta Kalajoelle olisi mukava painaa wanhuksella.

Viimeaikasia keskusteluja seuranneena jätän porautuksen suosiolla väliin ja ostan orkkismännät.

10.4.2007 14:57

Minkäslainen pyörä tämä CB on?

Tuollainen perus-pyörähän tuo siis on, mutta kun kevari-ikä on jo plakkarissa ja olen kevarin ajatellut hankkia, ja nyt olen hieman ihastunut tähän pyörään (yllättäen itsenikin :D )

Jos nyt jotain perus-kysymyksiä laittaisi:

- Ajettavuus
- Luotettavuus
- Varaosien saanti/hinnat
- Moottorin luonne
- Jarrut, jousitus (alusta yleensäkkin, täriseekö ym?)
- Hankinta hinta/saatavuus (yleistäen tietenkin)
- Huoltovälit/tarve
- Ym Ym pyörään liittyvää perustietoa. Kulutus ym...

Ja sitten pakolliset, joskin hieman turhat kysymykset (pyörän mallia ajatellen...):

- Moottori yleisesti
- Kaasuunvastaavuus
- Kierrosherkkyys
- Kiihtyvyys
- Väännökkyys
ym.
- Huipputeho lukuina, ja huippunopeus

- "Viritys mahdollisuudet"

Eli kaikenlaista perus tietoa pyörästä kaipaisin. Ensi kevariksi tulisi, käytettäisiin maantie- ja kaupunki ajoon, ehkä myös vähän hiekkateille. Pituutta itseltä löytyy hieman reilu 170.

Mielellään täysin kattava selonteko, ei vain että "Hyvä pyörä, helppo ja halpa pitää, laiska mutta ei haittaa tämän tyyppisessä pyörässä..."

Kiitos jo etukäteen!
Yv:lläkin voi laittaa, ja olisin siitä oikeastaan todella kiitollinen koska en hirveästi täällä piikki puolella pyöri ja unohdan pian että olenko edes laittanut tänne mitään ja vastaus hukkuu sitten...

10.4.2007 19:52

ite en oo viel päässy ajaa, mut löytyskö joltai orkkis änkkiä 1973 vuode pyörää.

10.4.2007 19:58

Jos et meinaa museokatsastaa niin osta suosiolla tarvikevaimentimet. Noi maksaa hitusen hunajaa, varmaan useemman satasen saa maksaa alkuperäsistä käytettynä... Tai ainakin Kangasalta joku oli ostanu TDC:n orkkisvaimentimet B6:n vaimentimina ja maksanu reilu parisataa. Hölmöö hommaa.

10.4.2007 20:02

[Nimimerkki] kirjoitti:Jos et meinaa museokatsastaa niin osta suosiolla tarvikevaimentimet. Noi maksaa hitusen hunajaa, varmaan useemman satasen saa maksaa alkuperäsistä käytettynä... Tai ainakin Kangasalta joku oli ostanu TDC:n orkkisvaimentimet B6:n vaimentimina ja maksanu reilu parisataa. Hölmöö hommaa.


museokatsastus mielessä :D, täysin orkkis ja täydellises kunnossa, änkät vaan vaihtoo niin kilpi tulee :D

10.4.2007 20:27

S-moto kirjoitti:
[Nimimerkki] kirjoitti:Jos et meinaa museokatsastaa niin osta suosiolla tarvikevaimentimet. Noi maksaa hitusen hunajaa, varmaan useemman satasen saa maksaa alkuperäsistä käytettynä... Tai ainakin Kangasalta joku oli ostanu TDC:n orkkisvaimentimet B6:n vaimentimina ja maksanu reilu parisataa. Hölmöö hommaa.


museokatsastus mielessä :D, täysin orkkis ja täydellises kunnossa, änkät vaan vaihtoo niin kilpi tulee :D

Itsellänikin suurin piirtein samassa pisteessä CB, vain orggisputket kiinni ja museoon. Sitten vielä uusi nopeusmittari (lasi rikki) ja "remember"-teksti tankin päälle. :)

10.4.2007 20:28

Hei, älkääs nyt noita kaikkia CB:tä museoon heivatko. Ei mulle riitä yhtään :D

10.4.2007 23:13

Suzuki kunigas: en tiedä laittoiko sulle joku jo yv:tä vai ei mutta tässä tulee oma mielipide cb:stä. Komea pyörä, ei vie paljo mitään bensaa tosin suoritus kyvyssä sen huomaa, mutta kyse on edelleenkin pienestä moottorista. Äänet on ihan ok, kierroksia ottaa jopa yllättävän hyvin, mun mopo huomas heti kun kaasua käänti mutta nopeesti kun tempas sitä luuli että ajaa jollain vanhalla turbo saabilla kun pienellä viiveenä tuli "voima" ulos..
Koneet on luotettavaa japanilaista laatua(honda laatua), tosin jos jotain vikoja ilmaantuu kannattaa silloin viimeistän muistaa koneen koko, se että sillä on ajettu ainakin puolet käyttö iästä kaasupohjassa ja ne ovat sen väh. yli 20v vanhoja.
Mun cb:llä ajo jäi lyhyeksi kärki ongelman takia lyhyeksi, ja nyt ei ole aikaa laittaa sitä kuntoon. :)

11.4.2007 8:42

Kiitos! Tume mulle veistä laittoikin samoin smoto (?, sori ei muista nikkii oikein), mutta tietysti on parempi että mitä useamman ihmisen mielipide sitä paremman käsityksen saa vehkeestä. ;)

Tietysti vikaa voi tulla, ja kone on ehkä lasikakin, mutta se sopii tuollaiseen pyörään just eikä melkein. En oo koskaan ollu mikään temppuilija, joten voimaa en tertte mihinkään keulimisiin ja nagin polttoon, kunhan sais luotettavan, nätin, edullisen pyörän mitä olisi suht halpa pitää, jos ei mitään isompaa remppaa osu kohalle. Ja joka tapauksessa, oli se kevari sitten mikä tahansa, niin sen käytettynä joudun ostamaan, joten se että CB:t olisivat vanhoja ei haittaa. Ei nytkään tallista löydy yhtäkään 88-vuoden jälkeen tehtyä pyörää. Tosin mopo on tietysti vähän eri asia ja noin, mutta samoilla linjoilla mennään kuitenkin.