Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!
29.6.2015 21:22
Storm motorilla myydään ebc 320mm levyä ja siihen adapteria, mutta hinta on aika suolainen.
29.6.2015 22:11
Moto-hämeellä tais olla erikseen adaptereita ja kannattaa ebaysta katella kun taitaa tota ebc settiä saada sieltäkin halvemmalla
1.7.2015 17:01
Tietääkö kukaan mistä saa etujarrusylinterin korjaus-sarjaa 06.vm sm hussee?
2.7.2015 13:17
Mikäs vois olla mun husses vikana, yhtäkkii lakkas töötti toimimast ja sit etujarruvalo, eli ei pala jarruvalo ku painaa etujarrua. Kyseessä siis vm. -08. Kiitos etukäteen vastanneille!
2.7.2015 17:10
Töötistä saattavat säätöruuvit löystyä tärinästä. Kokeile pyöritellä niitä. Jarruvalon piuhat taas irtoavat helposti liittimestä kahvan päässä.
3.7.2015 0:08
Tuoko husseen isompi kaasari alavääntöä? Tavallaan vähä jännä ku eihä se alakierroksilta paljo ime ilmaa et mites se sillee. Ja lisääkö yhtään ylävääntöjä? Onko tehtaan tt-putkella ja kurittomalla vakioputkella paljon eroa ku ite katoin et tt-putken paisarin loppukartio ois lyhyempi?
3.7.2015 0:43
"Isompi kaasari ei auttamatta tarkoita enempää tehoa. Siinä tapauksessa isompi kaasari ylipäätään edes auttaa, mikäli alkuperäinen on liian pieni ja aiheuttaa liikaa virtausvastusta, eli sen läpivirtausala on liian pieni. "Tähän perustuu kaasuttimen luistin tehtävä. Sen tarkoituksena on säätää virtauspinta-alaa. Eli sitä määrää ilmaa, minkä moottorilla on mahdollisuutta sisään imeä. Kaikki varmaan sen verran tietävät, että liian pieni kaasutinhan rajoittaa moottorista saatavaa tehoa. Pienessä kaasuttimessahan tämä virtauspinta-ala on maksimillaankin pienempi, kuin suuremmassa kaasuttimessa." tuollain ainaki joku oli selittäny
3.7.2015 2:24
Hei!
Tällä hetkellä pyörässä kiinni vakio kaasari tt-setillä ja arrowin teharilla. Röpöttää aika älyttömästi niin onko tähän minkäänlaista ratkaisua? Mitä esim isompi kaasari tekisi?
3.7.2015 9:57
Saa liikaa. Millä kierosalueella se röpöttää? Luultavasti neula liian rikkaalla. Laita laihemmalle.
http://www.motot.net/wiki/2t_kaasuttime ... C3%A4minenTuota sivua selaat alaspäi sielä on selkeä taulukko, että mitkä tekijät vaikuttavat milläkin kierosalueella. Yleisin röpötyksen syy justiin tuo neula tai sitten ps
E: Ja isompi kaasari tuo luonnolisesti lisää tehoa, vaan sekin täytyy ensiksi osata säätää...
3.7.2015 13:36
Ostetaan Wr moottori, rikkinäisetkin kelpaa!
3.7.2015 21:29
JusHond kirjoitti:Saa liikaa. Millä kierosalueella se röpöttää? Luultavasti neula liian rikkaalla. Laita laihemmalle.
http://www.motot.net/wiki/2t_kaasuttime ... C3%A4minenTuota sivua selaat alaspäi sielä on selkeä taulukko, että mitkä tekijät vaikuttavat milläkin kierosalueella. Yleisin röpötyksen syy justiin tuo neula tai sitten ps
E: Ja isompi kaasari tuo luonnolisesti lisää tehoa, vaan sekin täytyy ensiksi osata säätää...
Röpöttää ainoastaan alhaisilla kierroksilla eli pikkasen ku kierroksia nostaa nii lopettaa. Tosi huono vaan kaupunkiajossa ku röpöttää koko ajan nii aika epämukava ajaa.
4.7.2015 0:29
Mikä mahtaa olla hussessa vikana kun laittaa virrat päälle niin mittari on pimeänä eikä anna kipinää mutta valot ja vilkut toimii? Kiitos jo etukäteen!
4.7.2015 1:45
Sulakkeet, virtalukonpiuhat?
6.7.2015 0:15
Mitä eroa SM125 ja SM125S malleilla?
Kattellut joitain varaosia ja lukee että yhteensopiva SM125S malliin muttei mainintaa tuosta ilman ässää olevasta mallista, onko kuitenkin niin että sopii samat osat molempiin malleihin?
6.7.2015 20:24
Mitkä sähköosat on ns. turhia kun on vaihtanut isomman kaasarin? Kyseessä -07 Husse. Tällä hetkellä yläkertarempan jäliltä hommat levällään ja jokapuolella tyhjiä liittimiä ja sähköissä vain mukana roikkuvia osia.
Lisäksi mitä tehdä yläkertaremontin jälkeen? Kuullut mm. pakoaukonsäätimen kalibroinnista, mutta miten moinen tehdään isomman kaasarin kanssa?