Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!
25.5.2015 22:47
Kiitti JL vastauksest
27.5.2015 2:36
Vaikuttaako valokatkaisian toiminta mitenkään jarruvaloon? Tänään hävis kaikki valot kotarista niin nyt pitäisi syy etsiä, valokatkaisin, jännitteensäädin tai piuha irti/poikki. Luultavasti jokin noista
27.5.2015 7:20
vaikuttaa, takavalo palaa vaan jos valot on päällä.
27.5.2015 12:04
Mutta jarruvalohan toimii vaikka ei valot olisikaan päällä.
27.5.2015 12:20
joo jarruvalo palaa myös kun valot ei ole päällä
27.5.2015 22:08
Ei sattuis olee neuvoja kun painaa kovasta vauhdista kytkimen pohjaan ja kaasun ottaa ylös ja pykältää pienemmälle taivaikka ei pykälläkkään niin kierrokset ei laske tyhjäkäynnille vaan ovat kohtuullisen korkeat kunnes vauhti pienenee. Liikkeelle lähtiessä ei kyllä pyri eteenpäin vaikka antaakin kaasua kytkin pohjassa. Kytkin vuotaa hiukan yläpäästä eli kahvaan tulee pieni määrä kytkinnestettä. Milläs/miten tuon ongelman voisi korjata ja voiko liittyä aiemmin kertomaani ongelmaan.
ja vielä tarkennuksena että ei ne kierrokset "huuda" mutta häiritsee risteyksissä ja alamäissä
28.5.2015 9:17
Mikä tehoputkisto kannattaisi ostaa jos haluaa laajan tehoalueen ja mielellään vähän alavääntöäkin? Hgs?
Sitten joku voi vielä sanoa hyvät säädöt(kaasariin) kesälle/syksylle
28.5.2015 12:14
Tais vika olla jännitteensäätimessä, valot toimii kierrosten mukaisesti, tyhjäkäynnillä ei ollenkaan.
E: mitattu etuvalolta jännite, 5-6v tyhjäkäynnillä ja kierroksilla saattaa jonku 17v antaa
eli vika on jännitteensäätimessä.
28.5.2015 17:27
Mitäs tulppia porukka on käyttäny? itellä ohjekirjan sanoma br9ecmvx pätki yläkierroksilla niin vaihoin hyllystä b8es ja sillä toimi, mut uskaltaako ajaa kunnolla?
28.5.2015 17:39
Mistä löytys käsisuojien laittoon ohjeet? Ite kokeilin enkä saanu mitää käsitystä
28.5.2015 23:11
Niitten suojien mukana taitaa tulla jonkinnäkönen lappune missä on ohjeet. Kiinnitys riippuu aika pitkälle käsisuojasta, mut sixeissä vakiona olevat tulee jarru- ja kytkinnestesäiliöihin kiinni pulteilla.
@Anttiix Jos sulla ei oo kummempaa viriä pistä ne ohjekirjan antamat säädöt kaasariin. Ne pelaa yleensä aika hyvin. Ite vetelen nyt niillä br8es tulpalla, eikä se nyt mitään siitä sanonut ole vaikka br9 voisikin olla. Kiekuu ja kukkuu hyvin
30.5.2015 4:16
Noniin, elikkäs vianselvitystä
Olin tuossa pari tuntia sitte valoissa ja vehe sammu. Sitte siinä taakse kattelin ni musta vana oli tullu koko matkan perässä, elikkä siis vuotaa bentsiiniä ja aikas roimasti. Bensa tulee kaasarin ylivuoto? letkusta. Pienet spekuloinnit jo pidettiin, mut tosiaa kotarikonkareilta vois nyt kysyä neuvoa että mitä on vastaavassa tilanteessa ollut vikana
30.5.2015 9:53
Neulaventtiili varmaan vuotaa esim. roskan takia.
30.5.2015 9:57
Juu, aika yleistä on, että kaasarin koho pääsee jumittamaan eikä sulje neulaventtiiliä. Neuvoksi koputella jollain voimakkaasti kaasarin kylkeä/pohjan kylkeä niin pitäisi loppua. Jos ei lopu niin kaasari auki ja venkslaamaan kohoa. Senhän huomaa aika hyvin, kun se pääsee jumittamaan, pyörä rupee käymään rikkaalla ja on vähän tukkonen ajaessa. Silloin kantsii kahtoa alas, ja saadaan minimoitua kalliin bensan menetys ;-D. Ja joo roskaakin voi olla.
30.5.2015 10:36
Jep, kaasarin pusaamisella selviää. Vaikka loppuiskin koputtelemalla niin onhan se hyvä käydä läpi niin ei tee uudestaan pian. Joskus joutunu tuollasella ajamaan kymmenisen kilsaa, ei muutaku bensahanaa aina sen verran auki et kaasari täyttyy ja sitten taas kiinni kunnes alkaa bensa loppua.