5.11.2012 23:39
6.11.2012 0:04
huuko07 kirjoitti:Mulla oli ihan aluks takana 110/80, joka kulu loppuun ja tilalle tulikin vahingossa 110/90.. Tuolla 90 renkaal oli vaikeempi ajaa aluksi, ehkä vain siksi, että oli erilainen. Mutta pyörä tuntu paljon epävakaammalta... Onko sitten 70 vielä vakaampi vai ihan mahdottomuus ajaa? 80 renkaal oli helppo vetää jalkatapit maahan, 90 taas vaati vähän enemmän totuttelua ja vieläkin vaatii enemmän uskallusta..
Tykkään kans ajella paljon hiekkateillä, vaikka ei tuo nyt ihan mikään enduro oo.. Ja eikös se niin mee, että ohuemmalla renkaalla on helpompi ajaa hiekalla, kuin paksulla? Eli onko 100 renkaal parempi ajaa hiekal? Tai miten se vaikuttaa asvaltilla ajoon?
6.11.2012 15:07
Nojuu... Mielipide asia pääosin, mutta asiassahan on kaksi faktaa. Vanteet on tehty 80 ja 100 leveille nakeille. Samaten rengaskoon muunto 130 leveäksi on laiton.
Itselläni on 110 takana ja 80 edessä. Ajo-ominaisuudet alkaa kärsiä jos 130 takana, menee ihan tosissaan jo palloksi (perustuu ihan omiin tuntoihin molemmilla nakeilla).
Jos et asiaan ole perehtynyt, niin suosittelen vakioita. Kummoista parannusta ajo-ominaisuuksiin et ainakaan kikkailulla saa. Oma mielipiteeni on lisäksi että 130 rengas 100 vanteella ''pilaa oman päiväni'', sanotaanko vaikka että omaan mieleeni tulee wannabe tuuninki kun halutaan pakosta isompaa nakkia. Mielipiteitä siis ihan puhtaaksi, ja itsellenikin tulossa isompia renkaita talveksi, olosuhteiden pakosta.
Toivottavasti kukaan ei mieltään pahoita, kaikki siis puhtaita mielipiteitä
Tehköön kukin omasta seposta millaisen tykkää
7.11.2012 2:25
11.11.2012 20:46
Vam0s kirjoitti:mitä pallompi sitä enemmän varaa kantata eikö? Eipähän tule rajaa vastaa millon menee kumin reunoille ja lipsahtaa yli... Itsellä tuli juuri nuo paineet vaihdettua..
Radalle Etu: 2.2 Takana 2.5
Powerburniksiin yms Etu: 1.8 Takana 3.5
Lumella/jäällä Etu 1.5 Takana 1,5
Keulimiseen yms Etu 2.5 Takana 1.8
12.11.2012 0:55
apeka kirjoitti:Vam0s kirjoitti:mitä pallompi sitä enemmän varaa kantata eikö? Eipähän tule rajaa vastaa millon menee kumin reunoille ja lipsahtaa yli... Itsellä tuli juuri nuo paineet vaihdettua..
Radalle Etu: 2.2 Takana 2.5
Powerburniksiin yms Etu: 1.8 Takana 3.5
Lumella/jäällä Etu 1.5 Takana 1,5
Keulimiseen yms Etu 2.5 Takana 1.8
keulimisessa alhaiset paineet miks? ite olen fillarilla keulinut kohta 6v ja huomannut että rengas kun on korkeissa paineissa hallittavuus on paaaaaljon parempi? vaikka fillari ihan eri juttu mutta 2 pyöränen kumminkin
Tuli pari kysymystä taas, eli ei mitään kummempia ongelmia vissiin tule jos pistää vapaavirtaus suodattimen. Seoksia tuskin pitää säätää jos tekee itse uuden änkän ja pitää alk.per. alkukäyrän +tuo suodatin? Mites nuo matkustajan penkin tilalle tuleva lasikuitu koppa nimeä en tiedä mutta kumminkin missä niitä myydään cebariin olen jossain nähnyt vai pystyskö lasikuiduttamaan itse? jonkin verran on kokemusta kuidutuksesta
16.11.2012 3:55
17.11.2012 20:46
apeka kirjoitti:
Tuli pari kysymystä taas, eli ei mitään kummempia ongelmia vissiin tule jos pistää vapaavirtaus suodattimen. Seoksia tuskin pitää säätää jos tekee itse uuden änkän ja pitää alk.per. alkukäyrän +tuo suodatin? Mites nuo matkustajan penkin tilalle tuleva lasikuitu koppa nimeä en tiedä mutta kumminkin missä niitä myydään cebariin olen jossain nähnyt vai pystyskö lasikuiduttamaan itse? jonkin verran on kokemusta kuidutuksesta
Vam0s kirjoitti: Tuota noin.. nyt kävi niin että ketjunkiristäjän mutteri katkesi ja mietin että pitääkö ostaa uusi samanlainen vai käykö joku muu ruuvi?
18.11.2012 2:44
Janzui kirjoitti:
Ehdottomasti pitää säätää seokset jos vaparin tunkee. Änkän vaihto ei pahemmin vaikuta, tai ylipäänsäkään pakopuoli ei ole niin kriittinen, vaikka tunkisit teharin kiinni olisi vielä ihan siedettävä. Mutta vapaa filtteri vaatii säädön, menee reippaasti laihalle muuten. Oletettavasti myös haet filtterin vaihdolla pientä tehonlisäystä, mitäs muutakaan ?
Erityisesti sillon kannattaa pitää seokset kunnossa, jos vaparin pistät ja et säädä niin tuskin nyt ainakaan lisää tehoja tulee.Vam0s kirjoitti: Tuota noin.. nyt kävi niin että ketjunkiristäjän mutteri katkesi ja mietin että pitääkö ostaa uusi samanlainen vai käykö joku muu ruuvi?
Siis oliko nyt ruuvi vai mutteri kyseessä? Jos mutteri kyseessä, niin oletan että tarkotat toisioketjun kiristäjien muttereita? Jos sulla niistä on mutteri ''katkennut'', niin uutta samanlaista vaan tilalle..? Vai mikä mutteri ja mistä ketjusta nyt oli kyseessä ? :
18.11.2012 3:21
Janzui kirjoitti:apeka kirjoitti:
Tuli pari kysymystä taas, eli ei mitään kummempia ongelmia vissiin tule jos pistää vapaavirtaus suodattimen. Seoksia tuskin pitää säätää jos tekee itse uuden änkän ja pitää alk.per. alkukäyrän +tuo suodatin? Mites nuo matkustajan penkin tilalle tuleva lasikuitu koppa nimeä en tiedä mutta kumminkin missä niitä myydään cebariin olen jossain nähnyt vai pystyskö lasikuiduttamaan itse? jonkin verran on kokemusta kuidutuksesta
Ehdottomasti pitää säätää seokset jos vaparin tunkee. Änkän vaihto ei pahemmin vaikuta, tai ylipäänsäkään pakopuoli ei ole niin kriittinen, vaikka tunkisit teharin kiinni olisi vielä ihan siedettävä. Mutta vapaa filtteri vaatii säädön, menee reippaasti laihalle muuten. Oletettavasti myös haet filtterin vaihdolla pientä tehonlisäystä, mitäs muutakaan ?
Erityisesti sillon kannattaa pitää seokset kunnossa, jos vaparin pistät ja et säädä niin tuskin nyt ainakaan lisää tehoja tulee.
19.11.2012 15:02
21.11.2012 21:18
22.11.2012 1:22
m-tuninki kirjoitti:Onko kellään ylimääräsenä Repsol katteita?!?
Ostaisin oikean yläkatteen ja oikean keskikatteen sekä mittariston päällä olevan muovin, jolla visiiri on kiinni.
Ostaisin myös visiirin jos jollakin sattuu löytymään.
Jos löytyi edes Jotain noista osista jotka voisit myyä, nii laita YV.
Mistä noita Repsol-katteita voi ostaa uutena? selasin tänää yli puoltuntia googlesta mutta ei löytyny, muutaku joku saksalainen sivu jossa tilauslomakkeetki on saksaks, joten se tyssäs siihen..
22.11.2012 14:35
m-tuninki kirjoitti:Onko kellään ylimääräsenä Repsol katteita?!?
Ostaisin oikean yläkatteen ja oikean keskikatteen sekä mittariston päällä olevan muovin, jolla visiiri on kiinni.
Ostaisin myös visiirin jos jollakin sattuu löytymään.
Jos löytyi edes Jotain noista osista jotka voisit myyä, nii laita YV.
Mistä noita Repsol-katteita voi ostaa uutena? selasin tänää yli puoltuntia googlesta mutta ei löytyny, muutaku joku saksalainen sivu jossa tilauslomakkeetki on saksaks, joten se tyssäs siihen..
25.11.2012 16:02