Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!
9.7.2011 20:27
Paljos lupailette huippuja A1/TT, tolle SP525 mallille? (vm08 eteenpäin muistaakseni, tosin ei kai paljoakaan eroja 06-07 Mitoihin..?)
Ja jos jollain on oikein tylsää, lista siitä että mitä tehdä ja mitä hommata TT:ksi laittamiseen olisi kiva. Olen tietopankkia tutkinut mutta en usko että olen ihan kaiken ymmärtänyt. vm06 ja eteenpäin Mitojen putkissa taitaa olla pelkkä holkki? Kannattaako ottaa se vain pois vai hankkia tehoputki? Jos tehoputki, eiköhän se tehtaan perusputki tai sen kopiot (Cagivan CRC Performance STD, > Jollymoto STD) ole parhaita tuohon perus TT laittoon. Mitä eroa (ja paljonko hintaeroa) Miltä näyttää poliisien silmissä? on tolla tehtaan putkella ja kopiolla kuten Jollyn STD? Sitten ilmeisesti takaratas kannattaisi vaihtaa suurempaan (kuristetussa 38, täystehoratas 41?). Pitääkö kaasuttimelle tehdä muuta kuin vaihtaa suuttimet, ja minkä kokoisiksi, itse muistaisin lukeneeni 65 ja 125, onko hyvät uusille Mitoille? Muuta?
10.7.2011 13:47
Bacon kirjoitti:Paljos lupailette huippuja A1/TT, tolle SP525 mallille? (vm08 eteenpäin muistaakseni, tosin ei kai paljoakaan eroja 06-07 Mitoihin..?)
Ja jos jollain on oikein tylsää, lista siitä että mitä tehdä ja mitä hommata TT:ksi laittamiseen olisi kiva. Olen tietopankkia tutkinut mutta en usko että olen ihan kaiken ymmärtänyt. vm06 ja eteenpäin Mitojen putkissa taitaa olla pelkkä holkki? Kannattaako ottaa se vain pois vai hankkia tehoputki? Jos tehoputki, eiköhän se tehtaan perusputki tai sen kopiot (Cagivan CRC Performance STD, > Jollymoto STD) ole parhaita tuohon perus TT laittoon. Mitä eroa (ja paljonko hintaeroa) Miltä näyttää poliisien silmissä? on tolla tehtaan putkella ja kopiolla kuten Jollyn STD? Sitten ilmeisesti takaratas kannattaisi vaihtaa suurempaan (kuristetussa 38, täystehoratas 41?). Pitääkö kaasuttimelle tehdä muuta kuin vaihtaa suuttimet, ja minkä kokoisiksi, itse muistaisin lukeneeni 65 ja 125, onko hyvät uusille Mitoille? Muuta?
Sp525 huiput A1 110-120(?), tt n. 150.
Sp525 eli vm. 08--> täysitehoiseksi laitettaessa tarvii vaihtaa kaasarinosat ja putki. Eli: pääsuutin, neula ja neulaputki. Ja putkeksi joko tehtaan tt putki tai tehari. Maahantuojalta saa tt-kitin, jossa kaasarin osat ja tt-putki hinta 250€.
10.7.2011 15:48
Minkälainen tiiviste on Pakoputken ja pakoaukon välissä ? O-rengas ?
10.7.2011 16:34
Vaarala kirjoitti:Minkälainen tiiviste on Pakoputken ja pakoaukon välissä ? O-rengas ?
Eikös siihe kuulu
tällänen ?
11.7.2011 0:25
Varmaan se Cagivan TT kit on sitte helpoin vaihtoehto.
Mutta entä takaratas? Puhutaan TT-rattaasta, 41, vakionahan on 38 tai 39. Eikö se pidä hankkia myös?
On se outoa kun jotkut sanoo että A1 huiput on n 120, toiset taas puhuu 150:sta mittariin. Juuri kysyin eräältä miton omistajalta a1 huippuja nettimotossa ja vastasi 150, samoin sanoo kaveri jonka isoveli omistaa miton. TT huiput kai pitäisi olla n. 170 mittariin..
11.7.2011 11:30
Itellä Jollymoton putkella -04 vuosimallia oleva mito, 13 ja 43 rattailla huiput mittariin pikkusen yli 170. En kyllä oikeen usko että A1 tehoisena jaksais kelata mittariin tota 150, taitaa tuo 120 olla lähempänä.
11.7.2011 12:14
No, se menee a1:nä sen 130km/h varmaan oikeaa nopeutta. Mutta sillä ei ole mitään väliä, Mitoa ei kannata ostaa jos pitää vakiona, missähän siinä lähtee piikki
TT:nä on mukava ajella, ei poliiseja paljoa kiinnosta.
11.7.2011 19:03
Jebis kirjoitti:Vaarala kirjoitti:Minkälainen tiiviste on Pakoputken ja pakoaukon välissä ? O-rengas ?
Eikös siihe kuulu
tällänen No tuo onki paljon loogisemman näkönen kuin se 0-rengas minkä sain postissa
11.7.2011 19:50
Vaarala kirjoitti:Jebis kirjoitti:Vaarala kirjoitti:Minkälainen tiiviste on Pakoputken ja pakoaukon välissä ? O-rengas ?
Eikös siihe kuulu
tällänen No tuo onki paljon loogisemman näkönen kuin se 0-rengas minkä sain postissa
Pakokanavan ja sen holkin jonka päälle putki sitten tulee, siihen väliin tulee tuo pahvitiiviste, mutta pakoputken ja sen holkin liitokseen tulee kaksi O-rengasta
11.7.2011 20:31
Mikähän on vikana kun lämpömittarin viisari heiluu matka-ajossa ihan omiansa aina 40:stä yli 80:neen. Itse lämmöt eivät kuitenkaan ajossa nouse kuin 60-65 asteeseen. Paikoillaan ollessa tyhjäkäynnillä ja liikkeellä kytkin pohjassa rullaten viisari asettuu mutta aina kun kieroksia on koneessa, mittari herää omaan sielun elämäänsä
Anturin johdon ei pitäisi saada maita, koska suojat ovat paikoillaan ja akkuakin olen ladannut joten niistä se tuskin johtuisi..?
11.7.2011 20:48
Tero_94 kirjoitti:Mikähän on vikana kun lämpömittarin viisari heiluu matka-ajossa ihan omiansa aina 40:stä yli 80:neen. Itse lämmöt eivät kuitenkaan ajossa nouse kuin 60-65 asteeseen. Paikoillaan ollessa tyhjäkäynnillä ja liikkeellä kytkin pohjassa rullaten viisari asettuu mutta aina kun kieroksia on koneessa, mittari herää omaan sielun elämäänsä
Anturin johdon ei pitäisi saada maita, koska suojat ovat paikoillaan ja akkuakin olen ladannut joten niistä se tuskin johtuisi..?
Anturissa häikkää luultavasti
11.7.2011 22:19
Taitanee tarkoittaa sitä että pitää vaan toivoa että faija antaa sen joskus laittaa täystehoseksi. Kysyn kyllä ihan suoraan ennen ostoa..
11.7.2011 22:39
Onhan se liitin siinä sylinterinkannessa varmasti kunnolla ettei heilu tai muuta ?
12.7.2011 13:23
Sain tuossa sitten itseltäni oikean puolen jalkatapin kiinnikkeen poikki ,,
että olisiko kellään myydä ? vai saako näitä jostain uutena ?
12.7.2011 13:24
-jusa- kirjoitti:Sain tuossa sitten itseltäni oikean puolen jalkatapin kiinnikkeen poikki ,,
että olisiko kellään myydä ? vai saako näitä jostain uutena ?
Kysy MP-Racing.