Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!

Alueen säännöt

Ei tekniikkaan liittyvää keskustelua tälle alueelle!

Tekniikalle on oma alueensa.

12.1.2011 13:45

Itse tilaan männät http://www.kolumbus.fi/veikkolaakso/mannatjatulpat.htm ja tulen aina tilaamaan..
itellä ollut mitään moitteita wössneriä kohtaan..toki jos haluaa kunnollisen niin sitten se alkuperäinen mäntä.. ja tietenkin ahvalalta!!! :lol:

12.1.2011 23:53

Itse tilasin juuri kataforilta wössnerin männän hintaan 108,40e toimituskulujen kanssa=) Ahvalan osien jälleenmyyjä sanoo että sieltä tilaavat itteki omiin pyöriinsä männät, eivät itsekään tykkää ahvalan kalliista osista=DD

-

13.1.2011 0:27

No johan on miksei mulle sattunu tuolta kataforilta mäntääsilmäään!!! nyt löyty heti ku kävin vilkaseen :)
Oottekos muuten ostanu ahvalalta nuo kampiakselin laakerit vai jostain laakeripaikasta?

13.1.2011 9:17

--Ålli kirjoitti:No johan on miksei mulle sattunu tuolta kataforilta mäntääsilmäään!!! nyt löyty heti ku kävin vilkaseen :)
Oottekos muuten ostanu ahvalalta nuo kampiakselin laakerit vai jostain laakeripaikasta?

Kampiakselin lakerit aina liikkeestä, koska niissä on eri välykset ja tehty kestämään. Joissain pyörässä on myös kampiakselin laakereissa sellaiset mitat, joita ei laakeriliikkeestä löydy. VAihteiston laakerit on sitten laakerikauppa tavaraa ;)

13.1.2011 18:20

Kaikki laakerit mitä GasGas pyörään löytyy, löytyy myös lähimmästä r-kioskin hyllyltä, no ei aivan mutta lähimmästä laakerikaupasta löydät laakerit mitä vain GGstä löytyy. Mutta suzuki on poikkeus tässä, ainakin moottoin laakerit ovat uniikkeja ja joita et löydä laakeri kaupasta.

16.1.2011 17:38

http://www.nettimoto.com/gas-gas/ec/944654

mitäs ootte mieltä pyörästä? remppa kuulemma tehty mutta kilometrejä/tunteja ei oo tiedossa ja vuojen seissy tallissa, lieneekö jo niin ruosteessa että saa rempata uudelleen :lol:

16.1.2011 20:57

Sinuna en ostais.q

17.1.2011 20:29

juu en minäkään ostaisi jos ei sitten vaikka projektiks...

miten on muuten ku rupesin tässä katteleen eturattaita gassuun nii sopiiko EC 300cc ja 250cc rattaat toho 125 malliin myös? :D

18.1.2011 1:13

Ihmettelen että miksi ei kannata. Joo pyörä on ollut myytävänä tosi kauan mutta eipä se siitä muutu. Koneelle saattaa joutua jotakin tekemään mutta ensikäynnistykset kannattaa ottaa varovasti. Toki jos matka ei suurempi ole voi kuljinta käydä pällistelemässä sillähän tuo selviää

21.1.2011 23:29

Tässä ny tätä topikkia selailin ja en löytäny kysymykseeni vastausta. Mitä uudistuksia on gassuun tullu vaikka tosta 2000 luvulta ylöspäin, itseäni etenkin kiinnostaisi 2003 ja 2005 erot, onko mitään uudistuksia? Itselle gassut vielä aika uus käsite ku kemmuja vasta alkanu enemmän kattelemaan tässä talvella ku ens kesänä mahdollisesti semmoseen sitte on mun aika sijottaa. Anteeksi tyhmä kysymykseni, mutta ois kiva jos joku osais antaa täydentävän vastauksen, kuten esimerkikis ktm exc:stä on tietopankissa vuosimallien erot.

25.1.2011 1:35

Mikähän h*lvetti tossa pyörässä mättää. 2mäntää mennyt, toisella kerkesin ajaa 1,5pv ja kun männänrengas jumittui pakoaukon kohdalta. Noh sitä mäntää ei saanut korjattua joten ostin sitte uuden, wössnerin männän ku tulee kalliiksi alkuperäisiä hommata Ahvalalta.. No sain eilen sen pyörän kasaan ja sitte lämmittelin sen huolellisesti ja annoin jäähtyä kunnolla, ja taas lämmitin ja annoin nukkua yön yli. Sitte taas tänään kokeilin sitä, lämmitin ihan kunnolla normaalisti pyörän, hain ajo kamppeet ja ajelin 1 ja 2 vaihteilla peltoauto radalla sisäänajoa. Noh sitten aattelin käydä pyörähtämässä tiellä niin heti kun oli vauhtia 5 vaihteella puolen kaasun tietämissä niin leikkaa, samasta kohtaa kuin edellinenki mäntä.. Männänrengas syvällä jumissa männässä.

Niin ja täydellisen koneremontin jälkeen olen nua ajanut noilla männillä, jossa vaihdettiin kaikki, jopa lohkot. Joko on tullu kasaamis virhe että kiertokanki vinossa, tai pytty kieros, ku se onki se ainut osa jota ei vaihdettu, kun oli vain ~5000km ajettu. Kaikki pitäisi olla muuten kunnossa, imukaulan ei pitäisi "silmämääräisesti" päästää ilmaa sisälle tai mistään muualtakaan, kaasari on sellaisisissa säädöissä että saa enemmän sitä bensaa kuin ilmaa ihan varmuuden vuoksi, tankissa yli 3% seokset(ihan siksi että kun on ekat ajot niin aattelin laittaa vähän extraa).
Arvelen että vika on joko pytyssä tai kiertokangessa, ei ole muita mahdollisuuksia, kun aina menee se männänrengas ! Niin ja on nua lämmittelyt suoritettu HUOLELLA, en ole huolellisempi ollutkaa tuon pyörän kanssa kuin nyt kun on ollut tommonen herkkä peli.
Alkanut jo käydä kukkarolle tämä peli, mahtava vehje ajella piikeillä talvella mutta huonot puolet onki että syö rahaa enemmän ku saa vastinetta..

Sekavaa tekstiä, koettakaa ymmärtää! :D

25.1.2011 12:01

onko pyörä säädöissä, näille talvi keleille?

25.1.2011 17:12

http://www.nettimoto.com/gas-gas/sm/1041982 - Tunteeko joku omistajan, ja mitä mieltä olette?

25.1.2011 18:11

Mun entinen pärrä. Toimivana lähti pihasta 9500km ajettuna tuossa 1,5v sitten. Itse olin tuon pyörän ensimmäinen omistaja ja tuo kyseinen herra toinen omistaja. En tunne sen enempää tuota tyyppiä.

25.1.2011 23:59

Ricede kirjoitti:onko pyörä säädöissä, näille talvi keleille?


Kyllä pitäis olla.