Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!

Alueen säännöt

Ei tekniikkaan liittyvää keskustelua tälle alueelle!

Tekniikalle on oma alueensa.

6.1.2010 22:23

Periaatteessa pitäisi mutta eihän sitä kukaan tee ikinä. Ei kaikkia muutoksia pidä muutoskatsastaa..

7.1.2010 23:14

Palexd kirjoitti:Periaatteessa pitäisi mutta eihän sitä kukaan tee ikinä. Ei kaikkia muutoksia pidä muutoskatsastaa..


Jos nyt huhun muistan oikein, niin kevareita / moottoripyöriä huomattavasti helpompaa muutoskatsastaa kuin esim. mopoja.

Itse ainakin tulevaisuudessa vanteiden vaihdon ja akselivälin +5 pidennyksen aijon kokeilla saada papereihin. Mutta siihen tulee olemaan vielä aikaa, pitäisi +800e ruotsin tilaus ensiksi kattaa :D

Joo

8.1.2010 18:15

Pitää katsastaa se sitteku ku jaksaa. : D Ja Kunha edes on se kevari. : D :lol:

9.1.2010 17:51

Lähinnä jarrujen ja rengaskokojen muutokset kannattaa muutoskatsastaa, eikä välttämättä jarrujakaan jos ei muutu rummuista levyiksi. 5cm swingin pidennystä ei kukaan huomaa jos ei erikseen mainitse. mutta voihan nekin jos haluaa muutoskatsataa.

9.1.2010 19:36

_zheigginen_ kirjoitti:Lähinnä jarrujen ja rengaskokojen muutokset kannattaa muutoskatsastaa, eikä välttämättä jarrujakaan jos ei muutu rummuista levyiksi. 5cm swingin pidennystä ei kukaan huomaa jos ei erikseen mainitse. mutta voihan nekin jos haluaa muutoskatsataa.


Mutta onhan se kivaa laittaa setä hiljaiseksi kun kaikki on mustaa valkosella. ;)

11.1.2010 21:53

Ei näytä netissä pahemmi myynnissä olevan kemmumankeja, jos joku haluaa myydä ni yv:llä voi ilmoitella=)

11.1.2010 22:33

Mopojulle kirjoitti:Ei näytä netissä pahemmi myynnissä olevan kemmumankeja, jos joku haluaa myydä ni yv:llä voi ilmoitella=)


Et ole ensimmäinen topikissa huutelia, hyvin harvat ovat omaansa myymässä omaansa pois. Tosin omani voin myydä valmiina kesällä 3000e :lol:

12.1.2010 10:36

Noh, pitänee sitten uutena ostaa jossei käytettynä ilmesty:D

13.1.2010 12:34

Hyvin säilyttää tuollainen uusi arvonsa, kun näitä on suomessa suht vähän kilvissä. Jos pidät hyvässä kunnossa ja et päästä ruoskaantumaan, niin jälleenmyyntihintakaan ei varmasti alle tonnin laske ;)

13.1.2010 18:29

Sopiiko tämä mankiin vaahtomuoviputsarin ja teharin kanssa. http://www.mc-scatter.com/mikuni-tyhjak ... 28140.html

Monkey 125cc

19.1.2010 16:49

Siis sisäänajo tulee tehdä "kovaa"? What's The Best Way To Break-In A New Engine ??
The Short Answer: Run it Hard ! lähde--> http://www.mototuneusa.com/break_in_secrets.htm

23.1.2010 20:04

NosSami kirjoitti:Siis sisäänajo tulee tehdä "kovaa"? What's The Best Way To Break-In A New Engine ??
The Short Answer: Run it Hard ! lähde--> http://www.mototuneusa.com/break_in_secrets.htm


Tuota voisi soveltaa japanilaiseen rivinelikkoon, en lähtisi kiinalaiseen ilmajäähdytteiseen tuota soveltamaan. ;) Muutenkin sisäänajossa periaatteessa ajetaan vaihdelaatikko / alakerran laakerointi futaavaksi.

Perinteinen sisäänajo sisältää tihennettyjä öljynvaihtoja, kunnollisia lämmityksiä ja turhat pitkät huudattamiset kannattaa jättää pois.

Oman vakiokoneen sisäänajossa (200->1300km) vaihdoin öljyt 3 kertaan (vähän överiksi vedin) ja jo ensimmäinen öljynvaihto paransi laatikon toimintaa huomattavasti. Vapaa rupesi löytymään paikallaan huomattavasti helpommin. Ne vakioöljyt "sianpaistorasvat" kannattaa ihan samantien vaihtaa laadukkaasiin semisynteettisiin öljyihin.

Tuo vakiokoneen laatikko rupesi toimimaan erittäin jouhevasti sisäänajon loppua kohden (+1000km) verrattuna siihen kun motti oli uusi, oli vaihtaminen vähän jähmeetä.

Sisäänajo kannattaa ottaa ihan rauhassa ja jos haluat putken vaihtaa sisäänajon aikana, niin muista päivittää kaasarin säädöt kuntoon. Käy jo vakiona todella laihalla (laihaseos = kuumempi palamislämpötila) ja varsinkin kesällä ilman lauharia koneen lämmöt nousee motariajossa yli 90 asteen helposti, mitä omaa lämpömittaritikkua tarkkailin kesällä 08.

Eli ihan rauhassa vaihtelevalla kaasunkäytöllä ja nopeudella pitäisi homman onnistua mainiosti. Pikku esilämmittämiset ovat aina ihan tervettuleita.

Ja viimeisenä vinkkinä sanon, ettei kaikkea netistä luettua kannata uskoa. Ellei ole jotain käytännön kokemusta asiasta ;)

23.1.2010 20:23

Aion ajaa sisäänajon vakiona ja sitten vasta kiinni putkisto, suodatin, suutinsarja( http://www.gravelpit.fi/webshop/index.p ... d957490ab4 ) ja jäähdytystä hoitamaan tämä http://www.ooracing.com/store/index.php ... uctId=1073 .

Huomasin myös saman mopomankissa, että kannattaa vaihtaa sisäänajon aikana 2-3kertaa öljyt, menne muuten todella helposti vapaalle :)

Yleensä lämmitän mopomankia niin kauan, että kansi on lämmin ja en silloinkaan lähde vielä vetämään täyskaasulla ja se ei ole edes sisäänajossa :D
Jarez kirjoitti:"sianpaistorasvat" kannattaa ihan samantien vaihtaa

Reps :lol:

Voitko linkittää OORacingiltä sopiva 17 etuhammasratas

Kiitos.

23.1.2010 21:20

Tuo säätösarja on bueno, tosin tuo neula on turha. Itselläni meni aivan pasmat sekasin mankista kun tuon kitin mukana tulleen neulan laitoin. Vakioneulalla toimi parhaiten.

Laitan sun linkityshaaveisiin kapuloita rattaisiin ja kerron että mankissa on 17mm paksu vetoakseli ja 420 ketjujako, eli periaatteessa aivan sama kuin aidossa mankissa, paitsi tuo ketjulukko on skyteam:issa omanlaisensa, eli ei jako oikein täsmää manan rattaiden kanssa.

Tilaa 16 & 17 piikkinen, en muista sopiko 17 paikalleen..

Kuva Tuossa näkyy tuo eturattaan koko mikä mahtui juuri ja juuri pyörimään. Laske sitten tuosta.. :)

Eli kun tilaat eturattaita, tilaa myös pari kpl niihin sopivia lukkolevyjä.

Eli tuo "Sprocket retainer 17mm"

http://www.ooracing.com/store/index.php ... roductId=4

Ootko milloin tilaamassa tuolta oo-racing:ista? Paljon postarit suunnilleen tuolta yleensä?

Rupesi himottamaan tuo 428 rataspaketti :) Saisi kunnon o-rengasketjut hommattua..

24.1.2010 20:11

Se kuka isokilpistä mankia haki, niin tässä kohtuuhintainen ja hyväkuntoinen aihio ;)

http://www.monkeyt.net/keskustelu/viewt ... f=8&t=6161