Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!
7.4.2015 21:10
Mitä moottorinlämpömittari teillä näyttää yleensä ajossa?
Minulla viisari ei nouse juurikaan yli 1/3, eli käykö kone hieman alilämpöisenä?
9.4.2015 17:04
No eipä ne lämmöt mullakaan tuota korkeammalle kyllä pahemmin nouse.
15.4.2015 18:25
Tarkotus ois mennä kattomaan cebaria jossain vaihees niin mihin paikkoihin pitäis kiinnittää erityisesti huomiota?
17.4.2015 14:28
Ainakin kulutusosien kuntoon kannattaa huomio kiinnittää.
Uskaltaako cbr:llä kallistaa kunnolla kun etunakki on niin ohut?
Kuivalla asvaltilla voiko kallistaa siihen asti että polvi raapii maata?
17.4.2015 19:42
TehSpude kirjoitti:Tarkotus ois mennä kattomaan cebaria jossain vaihees niin mihin paikkoihin pitäis kiinnittää erityisesti huomiota?
Mihin nyt yleensäkin. Kaikki mahd. laakerit (keulan, pyörien yms.), jarrut, alustan kunto yleisesti, kylmäkäynnistys, ajaa moottorin lämpimäksi (vähintään 10km lenkki), kuuntelee moottoria ajaessa sekä paikallaan käydessä/kierrätellessä ylimääräisten äänien varalta, kaikki apulaitteet (tietenkin ennen ajoa), käy kaikki mahdolliset paikat läpi ja mitähän näitä nyt vielä on...
20.4.2015 9:18
Uskaltaako cbr:llä kallistaa kunnolla kun etunakki on niin ohut?
Kuivalla asvaltilla voiko kallistaa siihen asti että polvi raapii maata?[/quote]
Kyllähän sillä kanttaa, en oo toki polvelle asti kokeillu mutta tarpeeks.
23.4.2015 20:23
Mikähän mahtaisi olla syynä kun 05 kaasarisepossa vilkut palaa muttei vilku? Kolmella eri releellä kokeiltu, joista yksi tarkoitettu led-vilkuille, jollaiset pyörässä on. Vilkkujen johdot ovat ehjät ja akussa on riittävästi varausta, mistähän vikaa kannattaisi etsiä? Ja ajosta tosiaan alkanut tätä tekemään etuvilkun maadotusjohdon katkettua(korjattu tietysti)
26.4.2015 13:55
rriiPPerii kirjoitti:Uskaltaako cbr:llä kallistaa kunnolla kun etunakki on niin ohut?
Kuivalla asvaltilla voiko kallistaa siihen asti että polvi raapii maata?
Kyllähän sillä kanttaa, en oo toki polvelle asti kokeillu mutta tarpeeks.[/quote]
Uskaltaa hyvin
Kevariajat hondalla meni ohi, paljon kilometrejä ja kertaakaan ei jääty tielle. Nyt olisi vain ylimääräisenä paljon osia purkupyöristä mm. Leovince sbk kokoputkisto 2011-2015 malleihin. Saa soitella ja kysellä.
28.4.2015 15:07
Moro! Oisko kellää myyä Arrowin Thunder änkkää 07 cebariii?
2.5.2015 21:30
Miten saa tosta mittaristosta tota kelloo säädettyy. Vm -13
Jos kuitenkin jätettäis ne hymiölitaniat pois?
Haamu
3.5.2015 11:43
Luulishan tuon ohjekirjasta löytyvän
3.5.2015 21:33
Mites tuon mittarinvaijerin saa vaihdettua vm 2009 cbr:stä?
Yritin irrottaa jo pyörittäjän päästä sitä, mutta en saanut irti.
5.5.2015 17:14
Tuleekohan nyt oikeaan paikkaan kysymys...
2008 vuoden cebari sammuilee ajon aikana, eikä syytä sammuiluun ole löytynyt. Talven jälkeen on huollettu (öljyt, ilmansuodatin, tulppa, venttiilit tarkistettu) ja nyt lisäksi tankki tyhjennetty, puolan kiinnikkeet ja johdot putsattu, ruisku käytetty irti (puhdas), liittimiä tarkisteltu ja putsailtu.
Mikään ei tunnu auttavan, sammuilu jatkuu, eikä ole mitenkään johdonmukaista, lähtee heti käyntiin eikä muita oireita tunnu olevan...
Olisiko vinkkejä mitä tarkistaa? Merkkivaloja ei syty, eikä vilku fi-valokaan...
5.5.2015 22:50
juhatk kirjoitti:2008 vuoden cebari sammuilee ajon aikana. Olisiko vinkkejä mitä tarkistaa?
Seuraa millä tavoin se sammuu: näin pystyt eristämään todennäkösimmän aiheuttajan.
Äkillinen sytytyskatkos johtuu usein sivutuesta mikä pääsee kääntyyn esiin sytkän katkasurajalle. Voi esiintyä erityisesti korkeammilla nopeuksilla koska ilmavirta voi kääntää löystynyttä tukea ulos aina katkasurajalle asti. Mahdollisesti vain esim. palautusjousi irti.
Moottori hyyty selvästi polttoaineen puutteeseen = mahdollisesti korvausilmareikä tankkiin tukossa -> alipaineen takia bensansaanti tyrehtyy -> mahdollisesti lika- tai tiivisteongelma pa-korkissa -> pystytkö testaamaan avaamalla korkin vara-avaimella, kun oire iskee?
On myös mahdollista, että ryyppy menis päälle tmv. ilmansaannin tuke (= kuuluisa rätti satulan alla). En tiedä CBR:n ryyppyvivusta mut Shadowssa on kiristettävä kaulus minkä löystyminen eli ryypyn päälle meneminen itekseen on melko tavallinen pikkuharmi.
S`on Honda = tuskin kevätkiukuttelua vakavampi juttu
7.5.2015 15:57
skopojätkä kirjoitti:Mites tuon mittarinvaijerin saa vaihdettua vm 2009 cbr:stä?
Yritin irrottaa jo pyörittäjän päästä sitä, mutta en saanut irti.
Pitääkö rengas irroittaa?
E: ratkaistu