Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!
1.4.2012 14:02
Tarvitsisin Hondaani uuden männän, runkolaakerit, kytkinlevyt ja täydellisen tiivistesarjan. Mistä olette näitä tilanneet, kun crm omia varaosia löysin mc-scatterilta vain runkolaakerit ja kytkinlevyt. Onko tiivistesarjassa stefat mukana? kiitoksia jo etukäteen
1.4.2012 16:36
http://www.mpt.fi/index.php?categoryID=1916 MPT:ltä löytyy tiivistesarja ja Proxin mäntäsetti (
http://www.mpt.fi/index.php?categoryID=1926). Näitten kanssa joutuu vähäse aina ettimään noita osia mut kyllä niitä aina löytyy
Myös scatterilla on Proxin mäntäsarjaa kahta kokoa:
http://www.mc-scatter.com/alle-125cc-ns ... tml?page=3 Tosiaan mäntä on NSR (89->) sama kun CRM:ssä.
16.4.2012 17:55
Nyt on CRM alkanut talviseisonnan jälkeen vähän reistailee. Vaihdettiin tuorevoitelusta seokseen (otin tuorevoiteluletkut yms pois). Vaihdoin vanhat läpät takasin koska aattelin ettei saa tarpeeksi ilmaa/bensaa. Kaasari on avattu 4 kertaa ja liuotettu kaikki liat bensassa, suuttimista sun muista. Neula on toiseksi ylimmässä lovessa, pääsuutin 142, tyhjäkäynti + muita suuttimia en ole vaihtanut. Kiinni on siis ilmeisesti vakio Dellorto 28PHBH Kaasutin. Eli vikana on se, että käynnistäessä ryypyn kanssa ihan hyvin skulaa, mutta sitten kun on ryypyn kanssa hetken lämmittänyt niin alkaa booailemaan ja tyhjäkäyntiä ei edes oikeastaan ole. Loppujen lopuksi pyörä vain sammuu. Imukaulasta ei ainakaan vuoda, pakoaukosta tulee jonkin verran savua mutta en usko että se tyhjäkäyntiin vaikuttaa ja tuohon booailemiseen? Tällä hetkellä säädöt: Tyhjäkäynti 3,5 kierrosta auki & Seos/Ilmaruuvi 1,5 kierrosta auki ja neula siis 3/4 lovessa eli toiseksi laihimmalla. Ajaessa pätkii välillä aika paljon (esim. ajaessa alkaa booaamaan ja yhtäkkiä lähtee kiihtymään kunnolla vaikka kaasua on yhtä paljon) Onko noi kaasarin säädöt kunnossa ja osaatteko sanoa että mistä tämä vika voisi johtua?
18.4.2012 13:06
nieminja kirjoitti:Rikasta.
Mitäs ehdottasit ratkaisuksi? ei auttanut siirtää neulaa yhtä pykälää alemmas, en keksi ite oikeen...
18.4.2012 16:32
Seosbensan kanssa pitää olla isommat suuttimet. Mulla taitaa iha vakiona olla 150 eikä sekää mikää täydellinen ole mut kulkee eteenpäin.
18.4.2012 22:02
nieminja kirjoitti:Seosbensan kanssa pitää olla isommat suuttimet. Mulla taitaa iha vakiona olla 150 eikä sekää mikää täydellinen ole mut kulkee eteenpäin.
No onhan mulla tossa jotain 150-165 suuttimia niin pitäskö koittaa jotain 160?
19.4.2012 7:21
Voi nyt aluks lähteä koittamaan. Tietenkin tulpanvaihtoa voi kokeilla kanssa, mutta tuskin on siitä kiinni.
19.4.2012 21:59
Mitenkä tuo athenan 190cc kannentiiviste pitää laittaa kun siinä on toinen puoli pahvia, toinen puoli peltiä ja sit se on vielä kupera että pittääkö se kupera laittaa sillä lailla että se on alas päin mutkalla vai ylöspäin ja pahvi puoli ylös vai alas päin. ois kiiree saaha ajoon pikasesti kiitti jo etu kätteen
25.4.2012 22:51
PIKAISTA APUA TARTTISIN, tietääkö kukaa minkä takia jäähytys neste tulee kannen muttereitten alta??? kansi kunnolla kiini...ei riitä käsitys
26.4.2012 7:29
Ehkäpä tiiviste ei pidä.
30.4.2012 14:15
Tyhjäkäynti toimii jotakuinki, kaasua kun laittaa nopeasti niin alkaa boaamaan, varsinki ykkösellä. Sitten kun lähtee kakkosella/muilla vaihteilla kaasuttelemaan niin menee ihan hyvin ja sitten tulee röpötys, ja välillä sammuu. Mistä johtuu?
16.5.2012 15:37
Onko crm:ssä vakiona pa-säädintä? ja mistäs pyörään saisi parhaiten putkia?