Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!

Alueen säännöt

Ei tekniikkaan liittyvää keskustelua tälle alueelle!

Tekniikalle on oma alueensa.

30.8.2008 20:12

Tomppade kirjoitti:
JGGA kirjoitti:nii omaan mittariin ;) oikeeta siis sen 130-140km/h...
No mä en ihan tollaseen mittarivirheeseen usko kun moottoritiellä pystyi helposti ohittelemaan jota ei kyllä autolla ~130 taulussa ajaen tehdä. Mittarivirhettä toki oli, sekin riippuu kuinka kulunut eturengas on, onko se edes oikean kokoinen ja jne. kyllähän tekniikanmaailmakin aikanaan tutkasi laiskemmalle AF1 Sintesi mallillekkin 155kmh, Sport Pro mallissa on muutama hevonen enemmän niin kyllä itse enemminkin arvioisin huippujen olleen 150-160 välissä, ennemmin kuin 130kmh, jonka kulkee melkeinpä jo cbr125r.

Saat kyllä aikamoisen työn tehä jos saat cbr125'sen kulkee ees 115 km/h. Oletetaan ilman virittelyä tai muutakaan muutosta tekemättä.

31.8.2008 16:22

oon kysyny aikasemmiki mutta viesti hukkui jonnekki ni onko Gilardoni 1 vakiosylinteri tälläsessä 89 mallisessa af1:sessä? vai onko tää Gilardoni 1 jonkun muun mallin pytty

minkälainen on tehoiltaan verrattuna näihin muihin pyttyihin

1.9.2008 20:01

Tarina:
Ostin keväällä tälläsen af1 replican sähkövikaisena. Uuden puolan ja yleisen johtojen räpläysten jälkeen saatiin aprilia käyntiin. Sillä sitten ajettiin iloisesti 50 metriä pihatiellä ja 2 vaihteelle ehdittiin vaihtaa kunnes pyörä hyytyi. Työnnettiin pihaan ja ihmeteltiin. Laitettiin tulpanreiästä bensaa mutta ei syttynyt, vaikka kipinä tuli.
Annoin af1:sen maantua pihan nurkassa jonkun aikaa kunnes kävin muutama päivä sitten ostamassa uuden tulpan, koska ajattelin että toimimattomuus voisi johtua siitä. Uuden tulpan kanssa pyörän vieressä ihmetys oli suuri kun huomasin että pyörässä kiinni ollut tulppa oli täysin väärä.
Puhdistin sitten kaasarin ja ilmanputsarin. Hain pari litraa bensaa ja sekoittelin siihen öljyä sillä ajattelin ettei öljypumppu pakosti toimisi ( öljyletku ei kiinni kaasarissa.. ). Laitoin tulpan kiinni mutta mitään ei tapahtunut. Kipinä kyllä tuli mutta bensa ei vieläkään syttynyt edes tulpanreiästä laitettuna.
?
Yhdessä kohtaa kurkkasin pakoaukosta mäntää eikä siellä näkynyt mitään järisyttävää. Tappokatkaisijan johto ei ole kiinni puolassa koska totesimme ettei se toiminut.
Mikä tossa vois olla vikana?
Olisiko vääränlainen tulppa voinut tehdä jotain ikävää männälle/sylinterille?

1.9.2008 20:24

Männänrenkaat poikki.

1.9.2008 20:43

Voisko olla? Mikä ne ny ois rikkonu :D? Jos ton sylinterin ny sitten avais niin miten noi jäähdytysnesteet otetaan pois oikee oppisesti?

1.9.2008 22:36

Männärenkaat on kuluvia osia, niin ne voi olla kulua poikki tai pieni epäpuhtaus on ollut välissä ja katkassu.

Nesteet valutat johonkin astiaan ja ne valuu syyläristä ja letkuista kun otat ne irti toisistaan. Kun tuntuu kaikki olevan valunut niin painelet letkuja jonkin aikaa niin tulee vielä jonkin verran pois.

1.9.2008 23:01

Skootterista purin pyttyä vuosi sitten ja irrotin jäähdytin letkun sylinterin kannesta niin kaikki nesteet ( vedet ) oli silmässä ja korvassa.. Bensa jolla tota apriliaa sillon kerran ajettiin oli varmaa 5 vuotta vanhaa niin tiedä vaikka jotain pientä epäpuhtautta olis onnistunu pyttyyn kulkeutumaan. Vois huomenna kattella ja toivoo että sielä on männän renkaat rikki ja toivoo myös sitä että ne männän renkaan palaset ei oo jossain kampiakselin kolosessa...

2.9.2008 20:50

Itellä ei ainakaan mitenkään erityisellä paineella tullut nesteet, vaikka sitä odotinkin. Olin valmiin pullon kanssa että ne nesteet suikkasee sieltä oikeen paineella niin eiku ne valuu suoraan lattialle :D

2.9.2008 21:14

Saatanan insinöörit laittaa jotain helvetin kuusiokoloruuveja johonkin sylinterin kanteen: myydään hyvä aprilia.

2.9.2008 22:26

Kobudagod kirjoitti:Saatanan insinöörit laittaa jotain helvetin kuusiokoloruuveja johonkin sylinterin kanteen: myydään hyvä aprilia.


Jos toi riittää syyksi luovuttamiseen niin miksi ees ostit projektipyörän? Ja mitä vikaa on kuusikoloruuveissa?

2.9.2008 23:45

On siinä ollu kaikkee muutakin ihmeteltävää :D Kuusiokoloissa on se vika että ne menee yleensä pyöreeks,ainakin ilman kunnollisia työkaluja.

3.9.2008 16:49

no ei tuo vielä mitään. Kaverin projeksti pyörässä kansi oli pytyssä kiinni muutamalla löysällä mutterilla. Jotka olisi melkein käsin voinut avata :D

3.9.2008 18:42

Kobudagod kirjoitti:On siinä ollu kaikkee muutakin ihmeteltävää :D Kuusiokoloissa on se vika että ne menee yleensä pyöreeks,ainakin ilman kunnollisia työkaluja.


jaajaa, Ei itel ainakaa koskaa ollu tota ongelmaa kuusiokolois. :P

3.9.2008 19:04

Se on vaan tekniikasta kiinni, et saako ne pultit auki.

3.9.2008 19:59

Tuossa pari päivää sitten tuli mieleen että kuristaakohan tuo omatekonen änkkä, no nappasin pois ja löin käyntiin = äänet silti ihan siedettävät, ei edes mielestäni liian kovat.

Tehot tosiaan tuntu vähän nousevan, mut ei silti kiertäny yli punarajan... Uutta puolaa odotellessa..

Sit sellane viel et tossa on nyt vakiovälit, ja kutosella ei ole mitään toivoa saada edes 10k lukemia tauluun :lol: Näissähän taitaa olla vakiovälit aika pitkät? omasta mielestäni esim.ykkönen on aivan saatanan pitkä...

Onks tollanen normaalia, ja mulla ois tohon piikin pienempi eturatas auttaiskohan se mitään?

Ja miten teillä on kulkenu vakioväleillä nää ja mille kierroksille kutosella?

Omasta en huippunopeutta tiedä kun sen että viimeeksi kun testasin änäri paikallaan 190 kiekuu mittariin mutta kaverin gps:ällä mittarin ni 140 mittarinopeutta on 91.4 oikeaa :eek:

Minkälaista änäriä sitten kannattas? Oiskohan tuo 100e maksava Arrowin änkkä minkälainen :D

Ja eikös tää silti pikkasen änkältä vaadi vastapainettakin? ainakin mopolla ku teharia ilman änkkää ajo ei mennyt mihinkään ;)