Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!

Alueen säännöt

Ei tekniikkaan liittyvää keskustelua tälle alueelle!

Tekniikalle on oma alueensa.

4.1.2009 23:54

Onko kukaan tuota rajottamatonta cdi:tä laittanu?
Kun oon rs2:een laittamassa isompaa kaasaria niin toisko tuo cdi sitten vähän lisäpotkua. Tiedä sitten jaksaako tuo jammun kone edes kiertää niin pitkälle et rajotin lyö päälle :/ .
EDIT: mulla on 15 piikkinen eturissa ja sain kesällä tasan kahesti kierrätettyä loppuun(toisen pyörän imussa) sillon se kiersi muistaakseni 10k ja sillon meno pysähtyi (mittarissa 131km/h).
Onko se sitten mahdollista että se rajoittaa koneen tehoja jo matalemmilla kierroksilla?

6.1.2009 6:53

Varsinainen sytytysennakko/perusennakko (kampuran päässä) on kiinteä jota ei voi säätää jammussa. Cdi boxi säätää elektoonisesti sytytystä aikaisemmalle jolloin teho/vääntömomentti kasvaa. Perusennakkoasetuksia voisi tietysti säätää viilalla koneistamalla sytkän kiinnitysruuvien reikiä soikeaksi. Tämä taas tuo sitten käynnistysongelmat ja koneen kolinat matalilla kieroksilla. Eli sytytyksen ennakon muutos onnistuu CDI boksin kautta. Teho/kierrokset: ryntäyttämällä tai "ylikierrokset" ilman vääntöä onnistuu pienillä vaihteilla vaikka rajoitettu boxi ei anna lisää ennakkoa. Kun seos on kohdallaan ja sytytysennakkoa riittävästi (rajoittamaton boxi) jaksaa kone kiertää ja vääntää sitten enemmän suuremmalla vaihteella.

6.1.2009 18:31

Eli saavutanko siis käytännössä suuremman hyödyn tuolla rajoittamattomalla cdi-boksilla kuin mitä isommalla kaasarilla? Vakio suutinhan tuossa mikunissa oli 95 ja olen vaihtanut sen 105 sekä oon myös avartanut äänenvaimenninta ja ilmanputsaria.
https://www.pmtuning.co.uk/Merchant2/me ... y_Code=CDI <---- Passaako tämä cdi-boksi varmasti jos sellaisen tilaan?
Ainakin säästyisin paljolta vaivalta, jos ei tarvitsisi uutta kaasaria alkaa säätämään.

EDIT: eli toisinsanoen, riittääkö vakiokaasarissa löyly ton rajottoman cdi:n kanssa? Ja ennenkaikkea kestääkö kone tämän?

Kaasaria

29.1.2009 20:50

Eli kuinkas isoa ja minkä merkkistä ja mallista kaasaria kanttis alkaa hommailee MRX:ään.
Ja mitä muuta tarttee samalla, imukaulaa tms.?

29.1.2009 23:04

26 milline on vähä siinä rajamailla, että viittiikö sitä enää laittaa muuten vakioon peliin. 24mm kaasari olis varmaan aika passeli ja ite oonki katellu tota mikuni kiihdytyspumpullista 24mm kaasaria.
Imukaula on vaa 23mm, joten sen joutuu vaihtaan isompaan riippuen kassun koosta.

Kaasaria

30.1.2009 23:41

Mistä tällasia saa?

31.1.2009 1:00

Rieäju kirjoitti:Mistä tällasia saa?



Kaupasta. Ainakin Joensuussa myy Kone-Jönnit.

http://www.konejonnit.fi/

2.2.2009 21:07

Viisammat kertokaa, että onko tuota MRX 125:sta järkeä laittaa? Nyt nuita "ylivuotisia" saa sillä kolmella tonnilla, että ei hinta ole paha.
Siis vakiona pitäisin, mutta vaikuttaisi "hieman" luumulta, kun on vain 7,5KW, kun uudessa Marathonissa on sitten se täydet 11KW.
Näyttää siltä, että muuta vaihtoehtoa ei ole juurikin tuon hinnan vuoksi.
Ja onko tuo RS 2 yhtään ketterämpi?

3.2.2009 16:04

skobasti kirjoitti:Viisammat kertokaa, että onko tuota MRX 125:sta järkeä laittaa? Nyt nuita "ylivuotisia" saa sillä kolmella tonnilla, että ei hinta ole paha.
Siis vakiona pitäisin, mutta vaikuttaisi "hieman" luumulta, kun on vain 7,5KW, kun uudessa Marathonissa on sitten se täydet 11KW.
Näyttää siltä, että muuta vaihtoehtoa ei ole juurikin tuon hinnan vuoksi.
Ja onko tuo RS 2 yhtään ketterämpi?



Ite henk.koht ottasin nyt ton marathonin. Rs2:n ja marathonin huiput ei varmaan kaukaa toisiaan liippaa kun molemmat ovat vakiota. Rs2:ssa kuitenkin ehkä hieman isommat huiput katetuksen ansiosta, mutta kiihtyvyyden luulis vievän marathon. Rs2:n huippuja saa pienellä laitolla jonkuverran nousemaan.
Onhan se tonni kyl paljon rahaa, et saat ton mrx:nki kulkeen sillä rahalla minkä säästät kun jätät marathonin kauppaan, ja jää vielä rahaa sukanvarteenki :).

4.2.2009 20:58

Miten tätä kannattas korottaa tuolta takaa? Iskarin ylä vai alapäästä?

8.2.2009 0:08

Topler kirjoitti:
skobasti kirjoitti:Viisammat kertokaa, että onko tuota MRX 125:sta järkeä laittaa? Nyt nuita "ylivuotisia" saa sillä kolmella tonnilla, että ei hinta ole paha.
Siis vakiona pitäisin, mutta vaikuttaisi "hieman" luumulta, kun on vain 7,5KW, kun uudessa Marathonissa on sitten se täydet 11KW.
Näyttää siltä, että muuta vaihtoehtoa ei ole juurikin tuon hinnan vuoksi.
Ja onko tuo RS 2 yhtään ketterämpi?



Ite henk.koht ottasin nyt ton marathonin. Rs2:n ja marathonin huiput ei varmaan kaukaa toisiaan liippaa kun molemmat ovat vakiota. Rs2:ssa kuitenkin ehkä hieman isommat huiput katetuksen ansiosta, mutta kiihtyvyyden luulis vievän marathon. Rs2:n huippuja saa pienellä laitolla jonkuverran nousemaan.
Onhan se tonni kyl paljon rahaa, et saat ton mrx:nki kulkeen sillä rahalla minkä säästät kun jätät marathonin kauppaan, ja jää vielä rahaa sukanvarteenki :).



Ja tossa vanhassa mallissa on 3x enemmän vääntöö mitä uuessa.

8.2.2009 0:40

Jospa miettisit uudestaan. Se vääntö on parempi kuin mrx:ssä ja masco on tehnyt virheen tuossa asiassa. Vertaa esim johonkin riejun mopoon niin maks.väännöt yllättäen identtiset. Järjen käyttö sallittua :lol:

8.2.2009 19:57

eiköhän tuossa uudessa ole vääntöö enemmä ku vanhassa, mutta rahaa säästyy vanhan ostaessa

9.2.2009 17:49

Saiskohan noi marathonin katteet istumaan tohon mrx:ään?

13.2.2009 23:14

Nyt on tallissa riejuun smoto vanteet :D Pitää puunailla vanteet iha kunnolla enne kevättä/kesää ja kiillotella jotain pientä osaa.