Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!
16.11.2012 23:40
Epäilen kyllä että näin tulee käymään =D, mutta itse en kyllä rupea tuota remonttia maksamaan..
16.11.2012 23:57
Joo no jos kieltäytyvät maksamasta, niin ei muutakuin yhteys kuluttajasuojavirkamieheen (vai mikä vittu olikaan) ja itse kyllä melkein sanoisin kyseisen liikkeen nimen, jotta porukka osaisi sitä välttää on tuo jo semmoinen kaardinaalivirhe että huh huh, kun ei edes oikeeta öljyä osaa prätkään laittaa.
17.11.2012 1:34
ja taas vähän ilmaisen ammattitaitoani
mutta siis kun ei näistä prätkäöljyistä oo kauheesti kokemusta
toisin ku auton joita jankattu koulussa liikaaki kaiken maailman luokituksia yms niin mitä ominaisuuksia 2t lootaöljyssä on/ei ole mitä 4t kone vaatii?
17.11.2012 3:40
Anonyymi122 kirjoitti:Joo, on kyllä aika ihme juttu.
Keksiikö kukaam minkään muunlaisia tarroja noihin sivukatteisiin, kuin alkuperäiset? jossain välissä pitäis teettää ne uudet tarrat ja jos laittais jotain mainstreamista vähän erottuvaa?
Ite aattelin laitella tommosia omaan pyörään... vaikkakin noitten alkuperäisten tarrojen lisäksi ja hyvän maun kanssa tottakai!
http://www.24mx.fi/motocross/p/tarra-ar ... tarrat/k5/
17.11.2012 4:22
|Psychosocial| kirjoitti:ja taas vähän ilmaisen ammattitaitoani
mutta siis kun ei näistä prätkäöljyistä oo kauheesti kokemusta
toisin ku auton joita jankattu koulussa liikaaki kaiken maailman luokituksia yms niin mitä ominaisuuksia 2t lootaöljyssä on/ei ole mitä 4t kone vaatii?
Eikös ne ole melkein samat öljyt, muutamia eri lisäaineita. Pitäs nelarin kakstahtiöljylläkin jonkun aikaa toimia, ei mitään tuhansia kilometrejä..
"2T öljyä ei oo vaan suunniteltu siihen"
17.11.2012 12:02
|Psychosocial| kirjoitti:ja taas vähän ilmaisen ammattitaitoani
mutta siis kun ei näistä prätkäöljyistä oo kauheesti kokemusta
toisin ku auton joita jankattu koulussa liikaaki kaiken maailman luokituksia yms niin mitä ominaisuuksia 2t lootaöljyssä on/ei ole mitä 4t kone vaatii?
Joo kyllä täällä ammattitaito paistaa, kytkin lisäaineet ja muut 2-t öljystä löytyy semmoinen pikkujuttu kuin moottoriöljy siitä tosin puuttuu, kun 2-t pyörässä on tuore/seosvoitelu, niin 2-t lootaöljyissä ei moottoriöljyä tarvita toisin kuin 4-t pyörässä, jossa sekä loota-, että moottoriöljy on yksi ja sama, eli periaatteessa sama kuin kakstahdilla ajaisi ilman öljyjä. Ja koska 4-t öljystä löytyy samat ominaisuudet kuin kuin 2-t ja enemmänkin sitä voi 2-t pyörään laittaa, mutta ei KOSKAAN toisinpäin.
17.11.2012 14:42
LeKe96 kirjoitti:|Psychosocial| kirjoitti:ja taas vähän ilmaisen ammattitaitoani
mutta siis kun ei näistä prätkäöljyistä oo kauheesti kokemusta
toisin ku auton joita jankattu koulussa liikaaki kaiken maailman luokituksia yms niin mitä ominaisuuksia 2t lootaöljyssä on/ei ole mitä 4t kone vaatii?
Joo kyllä täällä ammattitaito paistaa, kytkin lisäaineet ja muut 2-t öljystä löytyy semmoinen pikkujuttu kuin moottoriöljy siitä tosin puuttuu, kun 2-t pyörässä on tuore/seosvoitelu, niin 2-t lootaöljyissä ei moottoriöljyä tarvita toisin kuin 4-t pyörässä, jossa sekä loota-, että moottoriöljy on yksi ja sama, eli periaatteessa sama kuin kakstahdilla ajaisi ilman öljyjä. Ja koska 4-t öljystä löytyy samat ominaisuudet kuin kuin 2-t ja enemmänkin sitä voi 2-t pyörään laittaa, mutta ei KOSKAAN toisinpäin.
Itse ainakin meinasin 2-T vaihteistoöljyä verrattuna 4T moottoriöljyyn, varmistin asian vielä huollosta, että melkein samat öljyt, muutamia eri lisäaineita.
2-T öljyä ei kuitenkaan ole suunniteltu kiertämään samoissa paikoissa kun 4T öljy, jonka takia ei tee pidemmän päälle hyvää jos käyttää väärää öljyä.
17.11.2012 15:08
jenääss kirjoitti:
Itse ainakin meinasin 2-T vaihteistoöljyä verrattuna 4T moottoriöljyyn, varmistin asian vielä huollosta, että melkein samat öljyt, muutamia eri lisäaineita.
2-T öljyä ei kuitenkaan ole suunniteltu kiertämään samoissa paikoissa kun 4T öljy, jonka takia ei tee pidemmän päälle hyvää jos käyttää väärää öljyä.[/quote]
Niin meinasin minäkin, ihan uutta tietoo, että 4-teellä voisi ajaa 2-t lootaölpillä.
17.11.2012 16:15
Tässä videota, jotta kuulette äänen.. Pahoittelen laatua, kuvasin nimittäin perunalla. =D
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... lllFazPWSY
17.11.2012 18:32
No sen minä vaan sanon, että normaalia tuo ei ole. Ei kannata liiemmin edes käynnissä pitää, ellet halua uutta pyttysarjaa korjaamolta.
Vähän kuulostas, että ei jaksa edes käydä kunnolla?
17.11.2012 19:00
kyllä se siis tyhjäkäyntiä ainakin käy kunnolla. n. 1500 . Ja tuo ääni siis alkoi kuulumaan ihan yhtäkkiä. Ja kyllä se kaasuun vastasi miten sitä satuin antamaan, videossa ihan vain näpäytin kaasua että ääni kuuluisi selkeästi.. =D Niin ja mittarissa on kyllä jo kilometrejä 28967 =)
17.11.2012 20:00
Huollon jälkeen alkoi kuulumaan? Tekikö ne muuta kuin öölien vaihto? Kaverilla säädettii toisesta vehkeestä tyhjäkäynti vituilleen nii että varmaa 3000rpm tyhjäkäynnillä, kyllä ne osaa
17.11.2012 20:23
ei heti huollon jälkeen. Oli ajettu huollon jälkeen muutama tuhat kilsaa. sitten alkoi ääni yhtäkkiä. Öljyjä rupesin sitten miettimään, että mahtoiko olla oikeat..
17.11.2012 20:31
Voi olla vaikea saada minkään moisia korvauksia, jos alkavat vastaan väittämään, kun kuitenkin sen verran ajettu huollon jälkeen.
18.11.2012 1:25
no jos siellä on laakerit ottanu itteensä ni kai se käynti ny vähän takkuaa