Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!
14.12.2012 0:17
Semmosta mikä aukeaa vasta lämmittämällä, mutta ei kumminkaan lopullisesti lukitsevaa, kysy etrasta tms. niin myyvät varmasti oikeaa.
E:
Tämä vaikuttas oikealta tavaralta kun mainitsee tuon iskarin pultin tuotetiedoissa.
14.12.2012 8:31
Medium lukite on ihan hyvää, lähtee auki lämmittämättä mutta pysyy kiinni. Kova lukite tarvii aina lämpöä että saa auki ja niitä tulee harvemmin käytettyä. Lukitteena olen käyttänyt mitä milloinkin merkkiä, Biltemasta Loctiteen ja aina on pysynyt kiinni.
14.12.2012 21:15
Mielipiteensä kullakin, mutta uskon et Arska tietää mistä puhuu, minä tarjosin vaan vastaavaa kuin alkuperäinen lukite, joka ei siis tosiaan ilman lämmitystä tai todella raakaa voimaa aukea, mutta uskotaan et kevyempikin riittää.
17.12.2012 23:56
onkos nää hyiä ja onkos paljon vikoja nelari husseissa ja olen ajatellu jos hommais tälläsen
http://www.nettimoto.com/husqvarna/sm/1414099 onkos hussen sähköt hyvät?
18.12.2012 1:24
Eipä oo mitään kummempia tyyppivikoja ilmennyt. Ketjut ja rattaat ovat surkeat ja ovat vaihtokunnossa jo 7-10tkm välillä. Ne kannattaa vaihtaa 520-jaollisiksi, jotka eivät ole edes kalliimmat kuin vakio ketjut ja rattaat.
Moottori on Minarellin, eikä paras mahdollinen. Sama moottori löytyy esim. Yamaha WR:stä. Kone voi alkaa syömään öljyä noin 25tkm kohdalla jolloin joutuu ainakin männän vaihtamaan.
Sähköt eivät ole tietenkään samat kuin 2t mallissa eikä niissä mitään erityisiä ongelmia ole kuten 2t mallissa.
Tuo linkkaamasi on 10tkm enemmän ajettu kuin vastaava saman hintainen. Varmaan olisi parempi ostos.
18.12.2012 18:21
paljon hussessa yleensä maksaa kilometri huollot?
18.12.2012 19:34
Nyt on hussen purku tullu siihen vaiheeseen, että on pelkästään runko jäljellä
! Viikonloppuna olisi tarkoitus viedä osia maalautukseen, mutta on ongelma alemman t-palan kanssa.
Eli nyt pitäisi saada tietoa, miten alemman t-palan saa irti ohjausakselista?
18.12.2012 19:35
Itellä maksaa huollot sen verran mitä osat ja öljyt maksaa kun ei oo peukalo ihan keskellä kämmentä ja alkaa tekee vaa nii ei oo vaikee ite huoltaa. Näissä kun on nuo huollotkin pikku räpellystä venttiilien säätöä ja öljyjen vaihtoa.
18.12.2012 20:23
M1GG kirjoitti:miten alemman t-palan saa irti ohjausakselista?
Taitaa ohjausakseli olla kiinni puristesovitteella, tarvii prässin että saa akselin irti. Jos irroitat akselin niin samalla kannattaa vaihtaa ohjauslaakerit.
Miksi pitää ohjausakseli irroittaa? Pelkän maalauksen takia en lähtisi sitä irroittamaan.
19.12.2012 0:24
Tosiaan, jos laakerit saat irti niin sen pitäis riittää, mutta tosi hyvän puhdistuksen vaatii nuo kohdat missä on jotain laakerirasvaa ollut jos esim pulveriin oot viemässä osia, se rasva rupeaa kiehumaan ja leviämään siinä uunitusvaiheessa sitte jos sitä on jääny sinne ja puskee pakosti jostain välistä pois vaikka kuinka teippaa ja pilaa pinnan, näin kerto tässä lähellä oleva pulverimaalaamo
19.12.2012 0:29
1 tyyppivika löytyy, ja se on kisapyörästä lainattu penkki joka on kivikova kuin kakkosnelonen
Mutta eipä tässä mitään sen kummempia ole.
19.12.2012 9:42
Ilmeisesti Suomeen tuoduissa malleissa ei ole näitä rajoittimia käytössä?
http://www.125er-forum.de/125-faq-dross ... 125-a.html
19.12.2012 16:51
Ei ole. Kyseinen rajotin on mun tietääkseni Saksassa käytetty. Saksassahan piikit eivät saisi lain mukaan kulkea 80kmh kovempaa. Jälleen, ei ole 100% varmaa tietoa.
19.12.2012 17:14
No ei oo mulla ainakaa joka on tän vuoden malli ja tuskin tulee olemaankaan. Saksalaisten rajotus toi on eikä koske meitä
19.12.2012 17:45
Onko tässä husses kuina pitkä se kaasukahvan kääntyvyys? Riejussa on ihan liian pitkä niin ajattelin tilata hussen kaasukahvan jos tässä se kääntyvyys olisi enemmän "pika kaasu" maista? Joten onko tässä kuinka laaja se kääntyvyys? Jos siis joku on riejua ajanu niin on varmasti huommannut että todella pitkä se kääntyvyys siinä.
E. tai osaatteko sanoa käykö 2t hussen kaasukahva tähän, koska sit se käy varmaan maraankin