Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!

Alueen säännöt

Ei tekniikkaan liittyvää keskustelua tälle alueelle!

Tekniikalle on oma alueensa.

Re: Yamaha RD 125

23.2.2014 21:37

http://www.mpt.fi/index.php?ukey=produc ... ctID=45964

Re: Yamaha RD 125

23.2.2014 22:09

Voi kun jostain löytyisi tuolle passaava pytty, vaan kun kaikki alkaa olla porattu niin helkkarin isoksi.

Re: Yamaha RD 125

23.2.2014 22:22

Niinpä. Omakin hyvin säästeliäästi pidetty pytty on jo 56,75mm. Hintakin kun tolla autisalla olisi ollut varsin hyvä.

Re: Yamaha RD 125

24.2.2014 22:43

Aattelin seuraavaksi kokeilla Wössner mäntää tuossa virivari yläkerrassani, kun nyt oli Taiwan mäntä pudottanut palan helmaa dynovedon jälkimainingeissa. Ainakin IT:ssä on ollut hyvä ja TZR:ään sellaiset on tulonpäällä.

Wössnereitä muuten tuo maahan Teo Lehtimäki Oy. Aiemmin toivat pelkästään kelkkojen ja vesijettien mäntiä, mutta suuren kysynnän vuoksi ovat ottaneet muutkin tuontiin. Kannattaa ottaa yhteyttä Lehtimäen jälleenmyyjiin aiheen tiimoilta, jos laadukkaat takomännät kiinnostavat. Varovasti voi kysellä suoraan Teoltakin,
teo@teolehtimaki.fi

RD:hin ei tosin suoraan löydy mäntää, mutta olettaakseni DTLC mäntä käy, joka listoilta löytyy.

Re: Yamaha RD 125

7.3.2014 17:20

DTLC mäntä tosiaan käy.

Johan on taas luomus..
Kuva

Re: Yamaha RD 125

11.3.2014 11:19

.. Ja melkoinen luomus on tämäkin DTLC80..
Kuva

Re: Yamaha RD 125

13.3.2014 18:04

Tuossa infopaketissa oli levyjarruista mittaa, mutta osaako joku sanoa mitkä levyt käy tuohon 10 puolaiseen (10W) vanteeseen? Takajarrun kilpi on ilmeisesti sama kuin muissakin malleissa.

Re: Yamaha RD 125

13.3.2014 18:11

Niitä 10W jarrulevymittoja minäkin joskus muutamia kertoja kyselin, mutta ei niitä ketään laittanut ilmoittaen. Olisin kyllä nekin faktaosioon laittanut. Eli peräänkuulutetaas taas tältäkin suunnalta niitä 10W jarrulevyn mittoja.

Osien yhteensopivuutta kannattaa tutkia parts cataloguesta valmistenumeron perusteella. Näin nähdään esim että YPVS ja 10W malleissa on sama takajarrukilpi valmistenumeron ollessa molemmissa sama 4A7-25321-00-98 Valmistenumerolla googlaaminen tuo yleensä lisäinfoa. Esim sen että sama osa löytyy myös RD/DTLC80 mallista http://www.125er-forum.de/threads/27862 ... tte-hinten

Re: Yamaha RD 125

14.3.2014 21:33

Saakohan tuollaista vanhaa RD:tä millään A1 tehoiseksi? Siis paperilla...

Re: Yamaha RD 125

14.3.2014 22:03

Kyllähän se periaatteessa pitäisi onnistua, kannattaa kuitenkin käydä katsastusasemalla jonkin inssin juttusilla asian tiimoilta. Mulla on otteessa listattuna ne kuristukset.

Re: Yamaha RD 125

14.3.2014 22:09

Pitääkö penkittää, vai katsooko konttorilla vain että kuristukset on paikoillaan? Voisin ehkä ostaa A1 tehoisen RD:n paperit.

Re: Yamaha RD 125

14.3.2014 22:40

Ainakin noiden isojen pärrien kanssa on ollut penkitys ja selvitys tehdyistä rajoittimista. Yksi paperillinen runko löytyisi, mutta sekin 17kW papereilla.

Re: Yamaha RD 125

14.3.2014 22:46

Onnistuu penkitys. Helpoin homma on pistää luistin sisälle pätkä putkea. Se voi olla muovia tai vaikka esim rautaa kunhan se vain estää luistia nousemasta ylös asti. Johonkin hivenen alle puolen välin luistin nousussa kun rajoittaa ja vie rd:n dynoon niin saa teholapun todisteeksi jolla menee A1 katsastuksesta läpi.

Rekisteriotteeseen tulee merkintä että rajoitettu kaasukahvan liikkeellä. Rajoitus on siitä hyvä että se voidaan helposti poistaa eikä moottorin säätöihin tarvitse tehdä mitään muutoksia oli rajoitin paikallaan tai ei.

Re: Yamaha RD 125

15.3.2014 12:50

Onko fakta tietoa,missä päin Suomea ja minä vuonna onnistunut ?

Re: Yamaha RD 125

15.3.2014 17:46

Kirjoittanut -jho- 28.4.2011 15:37

-jho- kirjoitti:Täytyy nyt itsekkin ilmottautua jälleen foorumille. Eli jos yhtään auttaa, niin itselläni rd laitettiin A1 tehoiseksi. Homma kävi niin, että eka dynotettiin tehot ilman kuria. Sen jälkeen kuri paikalleen ja uudet penkitykset. Sitten penkittäjä laittoin kaasun olleessa kiinni tussilla merkin kahvakumiin ja sitten itse kaasukahvan"koteloon" ja sitten väännettiin kaasu auki, ja katsottiin kuinka paljon kaasukahva kääntyy. Itselläni se on nyt 60 astetta ja rekisteriotteessa lukee: Rajoitettu kaasukahvan liikkeella. Kääntökulma 60 astetta. Eli kaasarin luistimen sisälle laitettiin holkki joka estää luistinta nousemasta ylös asti. Helppo homma, tarvittaessa saa 5 minuutissa pois.