Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!

Alueen säännöt

Ei tekniikkaan liittyvää keskustelua tälle alueelle!

Tekniikalle on oma alueensa.

Re: Kawasaki KDX 125

1.7.2012 1:02

Omalla TT-kodexilla oli huiput 135km/h. Muutenki oli helvetin hyvä ja kestävä pyörä. Ostaisin samanlaisen itselle uudestaan jos tulis halvalla vastaan.

Re: Kawasaki KDX 125

1.7.2012 11:49

Zimbba kirjoitti:Moroo, käyköhän minkään muun pyörän/yleismallin eturattaat kodeksiin? 24mx:ssä kun ei ole omaa kohtaa KDX:lle ja sieltä se ratas pitäisi ostaa muiden rojujen mukana..
Jos aiot koko ketju/rataspaketin vaihtaa niin KX 125 vm. 90-91 paketti menee suoraan. Ketjujako on KX:ssä suurempi (520), joten niitä ei voi yhdistellä KDX:n omien kanssa.

Re: Kawasaki KDX 125

2.7.2012 22:15

Nyt olis kysymyksiä KDX:stä:

Käykö KX:n osat (ainakin jotkut) KDX:ään, vai ovatko aivan erilaisia? Esim. Kytkin ja jarrukahvat, katteet, penkit yms.

Ja onko mimmoinen peli KDX ajella normi ajossa jos on vaihdettu KX:n kone? Viekö bensaa tuhottomasti ja 3000km välein saa olla mäntää vaihtamassa? :s

Kiitoksia etukäteen, varmaan tulee mieleen lisää kysymyksiä myöhemmin! :D

Re: Kawasaki KDX 125

2.7.2012 23:37

Tietyn vm. kodexit ja kx:ät on samanlaisia rungoltaan ja luultavasti niiden ainoa ero on iskarit ja kone. Kisakonetta ei ole suunniteltu kadulle ja jos haluat katupelin niin sillon on turha mitään kisakonepippelinvenytys hommia ostella. Kisapeli vie pensaa takuulla sen yli 10l/100km. Kaverin koodeeäks oli kyllä ihan pätevä vehje, mitä nyt iän tuomaa kulumaa löytyi.

Re: Kawasaki KDX 125

3.7.2012 9:38

Kaikkiin kodekseihin käy ainakin -91 kx kone kiinni. Oli muitakin vuosimalleja mistä kävi suoraan. Iskarin yläkiinnitys erilainen kodeksissa joten ei mene suoraan mutta pienellä muokkauksella.

Re: Kawasaki KDX 125

3.7.2012 12:53

90-91 KX 125 koneet on samanlaisia. Noiden vuosimallien monet osat käy suoraan KDX:ään.
Esim. takahaarukka, linkku, takajarru osineen, rattaat, ketjut, syylärit hieman sovittamalla jne. Rungot on monilta osin samanlaiset. Takaiskari ei mene suoraan, koska kiinnitys on ihan erilainen yläpäästä.

Ja onhan noissa samaa näköäkin.

Kuva

Kuva

Re: Kawasaki KDX 125

3.7.2012 14:05

Ok, kiitoksia paljon.
Mitä kun olen yhtä kodexia tässä katellut ja siihen on vaihdettu tuo KX:n kone, eli sitä ei kannattaisi ostaa, kun bensaa menee tuhottomasti ja muutenkin joutuu enemmän huoltamaan kun kdx:n vakiokonetta (?).
Millaiset tehoerot on KX:n ja KDX:n koneilla? Entä jos on TT KDX ihan kodexin omalla koneella, niin onko tehot sitten samaa tasoa noiden TT katulaiskojen kanssa, eli husqvarna SM ja WRE yms? :s

Re: Kawasaki KDX 125

3.7.2012 18:32

KX:n tehot pyörii samoissa lukemissa kotareiden ja muiden kisapiikkien kanssa, tosin kun puhutaan 90-luvun alun koneista, niin tehoa on tietysti jonkin verran vähemmän. TT KDX taas pyörii DT:n kanssa samassa teholuokassa, eli hieman husseja tehottomampi.
Monet osat menevät ristiin KX:n ja KDX:n koneissa, joten niitä yhdistelemällä voi vähän vaikuttaa koneen luonteeseen.

Re: Kawasaki KDX 125

3.7.2012 20:56

Millanes on tämmöne kdx:sän -91 alkerta ja kx:sän -91 yläkerta kombinaatio?
Olis semmone mäntää vaille odottelemassa mutta ku noita kdx:sän ja kx:sän kansiakin rupesin kattelemaan ni kx:sän kannessa oli järjettömästi pienempi palotila verrattuna kdx:sän kanteen(käytettynä ku ostin, en tiiä onko laskettu).
Niih mites on toiminu tommoset yhdistelmät, joku ainaki puhu et puristuksia tulee liikaa ja syö petilaakerit...

Re: Kawasaki KDX 125

3.7.2012 21:31

Puristussuhdetta pystyy muuttamaan paksummilla/ohuemmilla tiiivisteillä, joten tuo on höpöhöpöä, teho maksaa ja samoilla kuutioilla kun kasvattaa tehoa niin totta kai kaikki kuluu enemmän.

Re: Kawasaki KDX 125

3.7.2012 22:37

Tonza133 kirjoitti:KX:n tehot pyörii samoissa lukemissa kotareiden ja muiden kisapiikkien kanssa, tosin kun puhutaan 90-luvun alun koneista, niin tehoa on tietysti jonkin verran vähemmän. TT KDX taas pyörii DT:n kanssa samassa teholuokassa, eli hieman husseja tehottomampi.
Monet osat menevät ristiin KX:n ja KDX:n koneissa, joten niitä yhdistelemällä voi vähän vaikuttaa koneen luonteeseen.


Itseasiassa KX:n koneelta luvataan enemmän kuin kotarista. Eli jos kone on hyvässä tikissä niin on se kotaria jerkukkaampi.

Re: Kawasaki KDX 125

10.7.2012 15:19

Millanes tuo kx:sän läppärunko on verrattuna kdx:sän läppärunkoon? Kellää myynnissä sellasta?
Itellä on nyt Kx:sän yläkerralla oleva kdx:sän kone ja 34mm mikuni sovitettu ilmeisesti kdx:sän imukaulaan.

Re: Kawasaki KDX 125

10.7.2012 20:54

Miikalle puhuinkin tuosta puristuksista. Eihän se kx yläkerta vaikuta niinkään puristuksiin, muttako mulla on laskettu kansi, niin näyttää puristuspainemittari 13 baria ja petarit kestää alle 2 ajotuntia... :D
Pytyn nostaminen taas muuttaa ajoitusta, tosin empä usko että yksi alatiiviste lisää ainakaan liikaa sitä muuttaisi.

Re: Kawasaki KDX 125

12.7.2012 1:45

jepjep mut ei kellään olis myynnissä kx:sän putkea tai jotain putkea mikä kodeksii missä kx:sän yläkerta ni menis suoraa tai pienellä laitolla?

Re: Kawasaki KDX 125

13.7.2012 23:13

Onks tässä katulaiska kone vai kisakone? :nolo: :D