Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!
27.3.2014 20:18
Tarvii suurempaa matematiikan taitoa kertoa minkä kokoinen pitää putken olla. Muistetaan nyt kuitenkin että lähtökohtaisesti 11kw moottorista ei saada enempää tehoa ulos kuin 11kw, ei vaikka mitä tekisi putkelle. Jotain pientä muutosta voi saada väännön käyttöalueelle mutta ilman putken teon kokemusta homma menee yritys-erehdys linjalle.
31.3.2014 19:36
Mites osaako Arska tai joku muu vastata voiko Betan sylkkää hoonata vai onko se uutta sylkkäsarjaa, kun öljyä rupee syömään?
31.3.2014 20:22
Sylinteri on pinnoitettu joten sitä ei tarvitse eikä saa hoonata. Jos kone syö öljyä niin männän vaihdolla selviää, öljyn kulutus on merkki siitä että männänrenkaat ja mäntä on kuluneet vaihtokuntoon.
2.4.2014 18:00
Miten tuon kaasuvaijerin kuuluu kulkea tuolla? koitan laittaa tankkia paikalle niin tankin yläpään kiinnikekohtaan jää noin 2cm rako ja jos vähän änkeää niin kaasukahva ei palaudu millään paitsi takaisin kääntäessä, joten jos jollain olisi tankki irti tai muuta niin voiskos räpsätä kuvan tai hyvät neuvotkin kelpaa.
2.4.2014 19:14
Kaasuvaijeri menee tankin etupultin oikealta puolelta ja vaijeri asettuu runkoputken oikealle puolelle. Sulla menee nyt vaijeri vissiin tankin etupultin vasemmalta puolelta ja silloin vaijerit jää tankin ja rungon väliin puristukseen.
4.4.2014 15:02
Kuvista tuli vähän huonoja en tiedä mitä niille kävi mutta jos näistä saa jotain selvää että onko väärin mennyt tuo kaasuvaijeri.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
4.4.2014 15:47
Oiken näyttäisi mevevän, tankin kun laitat paikalleen niin vaijerit tankin etumaisen kiinnityksen oikealle puolelle.
Samalla kun sulla on tankki irti niin tarkista huohotinletkun kunto. Letku on valmistettu väärästä materiaalista ja letku pehmenee ja murtuu useammasta kohdasta. Ei kannata korvata letkua samanlaisella vaan hakee Motonetista, Biltemasta, Etrasta, tai jostain muualta sopivan paksuista mustaa letkua.
4.4.2014 21:58
Katson tota vielä huomenna tarkemmin, mutta kun laitan tankin paikalle niin kaasukahva ei palaudu ollenkaan
21.4.2014 22:11
Nyt on saatu beta kokonaan kasaan, talvella vaihoin ton tk suuttimen 42 kokoon ja nyt kun tossa käynnistelin niin tyhjäkäynti kävi todella rikkaalla, säädin tyhjäkäyntii pienemmälle ja tuntu menevän sopivaks. mut nyt alko vähän epäilyttää et onko ihan normaalia et alkukäyrä kuumenee aika nopeesti tyhjäkäynnillä ihan 30-60sec ja alkaa lämpee kuumaks. En tossa nyt muista että kuinka lämpimäks se on aijemmin lämmennyt mutta ei ole siis muuta kun tk suutin vaihettu ja pakokaasun kierrätys hommeli tukittu, mutta katottiin pakoputkeen ja ei siellä enään mitään kattia ollut revitty ilmeisesti pois jo. Vielä se että millanen on hyvä tyhjäkäyntiääni vieläkin ehkä hieman rikkaalla käy.
24.4.2014 18:13
lusikka6000 kirjoitti: ... ja pakokaasun kierrätys hommeli tukittu, mutta katottiin pakoputkeen ja ei siellä enään mitään kattia ollut revitty ilmeisesti pois jo. Vielä se että millanen on hyvä tyhjäkäyntiääni vieläkin ehkä hieman rikkaalla käy.
En ota tyhjänkäyntiääneen kantaa, mutta millä olet tiiviisti tukkinut pakokaasun kierrätys hommelin? (EGR letku?)
mielummin rikkaalle kuin laihalle!
25.4.2014 17:33
leikkasin sen pillin siitä irti ja hitsasin umpeen siitä päästä ja hitsasin takasin, jätin ne letkut ja muut kiinni niin ei tarvii niitä erikseen tulppailla, mutta kiertää nyt ainakin paremmin
E: ja vielä tohon edelliseen viestiin että toimii nyt normaalisti
6.5.2014 0:19
Voi jeesuksen takajalt!! Rupesipas nyt sitten jo toisen kerran pumppujen stefat vuotamaan,ja pyörällä on ajettu karvan verran yli 10k. Perse..sepäs oli oikeen kalliissa huollossa sitä varten. Rupeen kyllä ite hommaileen sitä seuraavaks kun nyt on aikaa enempi. Elikkä,mistä ja mitä stefoja tähän,sillä alkuperäisiä en enää laita. Saattaa olla myös,että liukuputket ovat vialliset ja siksi stefat rikkoutuu helposti. Toinen kysymys,mikä keula vakion tilalle? Meneekö mikään crossi yms. keula vakion tilalle? Meidän isommissa crosseissa on ainakin niin massiiviset keulat ettei noille t-paloille ole asiaa
Ja niitä vaan kun ei jaksaisi soveltaa isommiksi. Että näin,ajokausi avattu,kaksi kertaa ajettu alle 100 kilsan lenkki ja nyt jo rikki. Ja siittä pitäisi eroonkin päästä
6.5.2014 7:36
Kura on monesti yksi syyllinen keulan vuotoon. Pojan Betaan vaihdettiin stefat keväällä ja parin viikon päästä taas alkoi vuotamaan. Keula auki ja stefoissa oli hienoa hiekkaa ja pelkällä puhdistuksella selvittiin, eipä ole sen jälkeen vuotanut mutta ei ole myöskään ollut kurakelejä.
Tollasia suosittelen jos tulee vähänkään ajettua kuraisissa olosuhteissa, noi pitää kuran pois stefoista ja lisää niiden ikää. Näppärä tekee vastaavat suojat ite neopreenistä:
http://www.shocksox.com/
7.5.2014 0:38
Jos joku tuollaisia hamuaa niin löytyy muistaakseni 24mx.fi
Mutta täytyypä koittaa niitä putsailla. Tuleepahan harjoiteltua keulankin avaamista
16.5.2014 16:10
Mittaristo otti vähän osumaa ja kuoret meni rikki. Saa antaa vinkkiä jos jollain löytyy kuoriltaan ehjä mittaristo.