Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!
22.7.2013 11:25
Mitä lukemia sen staattorin pitäisi näyttää?
22.7.2013 12:48
Käytä hakua.. Puitu tässä topicissa asiaa jonkun verran. Löytyy reilu 10sovua taaksepäin.
22.7.2013 18:29
Nonnii nyt loppu kotkan pätkiminen
nyt menee 120 välit on 13 50 ja enska vanteet. milläköhän väleillä menis 130-140, koska kohta puoliin pitäis rattaat ja ketjut tilailla?
22.7.2013 19:47
Alkais olla männänvaihdon aika omalla kotarilla. En oo ennen kotarista mäntää vaihtanu, joten olis pari kysymystä:
1. Ostanko 1 vai 2 koon männän? Koneella ajettu 200h ja pelkkää katuajoa.
2. Miten kannattaa tehdä hyvä sisäänajo uudelle männälle? Onko ~300km 3% seoksilla ja vaihtelevilla kierroksilla suurimmaksi osin alta tehopiikin hyvä?
22.7.2013 21:30
Mulla kotari meni enskoilla 135 väleillä 13-42, ja kiihtyki vielä kivasti ja oli muutenki kiva ajaa.
22.7.2013 21:36
osteriossi96 kirjoitti:Nonnii nyt loppu kotkan pätkiminen
nyt menee 120 välit on 13 50 ja enska vanteet. milläköhän väleillä menis 130-140, koska kohta puoliin pitäis rattaat ja ketjut tilailla?
Mistä pätkiminen johtui?
22.7.2013 21:39
juhm97 kirjoitti:Alkais olla männänvaihdon aika omalla kotarilla. En oo ennen kotarista mäntää vaihtanu, joten olis pari kysymystä:
1. Ostanko 1 vai 2 koon männän? Koneella ajettu 200h ja pelkkää katuajoa.
2. Miten kannattaa tehdä hyvä sisäänajo uudelle männälle? Onko ~300km 3% seoksilla ja vaihtelevilla kierroksilla suurimmaksi osin alta tehopiikin hyvä?
1. Mittaa/mittauta pytty ja sen mukaan vasta uutta mäntää.. ei kannata ruveta arpomaan
2. Käytät koneen lämpimäks ja annat jäähtyy kunnolla. Sen jälkeen ihan normaalisti runtuu, mut pari ekaa tankkii vaikka 3% seoksilla.. mut ei enempää ellet haluu että kotaris muuttuu ihan lussuks paskaks kun pa säädin karstottuu
22.7.2013 21:49
Tuo kytkin ongelma josta tänne ulisin aikasemmin on vaan niin outo nyt o.O Tein pientä roadtrippiä ku kävin naapurikaupungissa. Matkaahan tuli siis noin 40km per suunta ja huomasinpahan perille päästyä että se kytkin pelaahan ku unelma. Sitte kauppoihin ja takas kylmälle vehkeelle = Ei toimi/tartu sit ollenkaa ellei anna kiekkoi. Sitte kotii ja taas kun öljyt oli päässy lämpeämää oikein kunnolla, sehän toimi
Eli laatikossa pyöriii noi ohjekirjan mukaset 15w50 motorex. Mihin mie vaihan nyt näitten jälkee? Ei normaalissa 10 minuutin vejättelyssä kuitenkaan aukea se kytkin...
Onko jollai ollut samankaltasta temppuilua?
22.7.2013 23:21
Osaisko joku vastata tähän? Kotari röpötti 1-4 vaihtella, säädin neulaa yhden laihemmalle. Nyt 2 päivän jälkeen tarkistin tulpan ettei kävis laihalla. tulppa kärjestä harmaa = ei laihalla. Vain toisesta kärjen kyljestä hieman vaalea? Laihalla jollain kierrosalueella??? Tulppa kylläkin 8 lämpöarvoa vaikka pitäisi olla 9. Voiko lämpöarvo vaikuttaa tohon? Osaisko joku jeesaa, vähän pieni leipomispelko tällä hetkellä..
23.7.2013 13:42
MarHak kirjoitti:osteriossi96 kirjoitti:Nonnii nyt loppu kotkan pätkiminen
nyt menee 120 välit on 13 50 ja enska vanteet. milläköhän väleillä menis 130-140, koska kohta puoliin pitäis rattaat ja ketjut tilailla?
Mistä pätkiminen johtui?
ensin vaihoin tulpan, ei auttanu mittään. sitten vaihoin kerralla uuden tulpan, tulpanhatun,tulpanjohdon ja puolan, sitten rupes toimimaan, eli jossain nuissa vika.
24.7.2013 2:33
Kertokaas mitensaan mun kotari penkin pois?:D
24.7.2013 10:31
Takaa kurakaaresta ruuvi irti (se on siellä suht ylhäällä) ja sitten vaan penkki irti.
24.7.2013 17:10
Mikähän kotarin etujarrua riivaa, kun ei saanut säädettyä kahvaa tarpeeksi "ylhäällä" ottamaan, vaan jarru alkoi ottaa vasta ihan melkein tangossa kiinni. Eli ei siis säätövara riittänyt siinä tapissa. Eikä ilmaamallakaan parantunut. Pidensin sitten sitä tappia vähän että saa säädettyä kahvan liikkeen sopivaksi. Säädin sen sopivaksi että ottaa tarpeeksi aikasin kiinni mutta vapaaliikettä oli vielä tarpeeksi. Sitten seuraavana päivänä etujarru olikin yhtäkkiä jumissa ja piti löysätä säätöruuvia että saa renkaan pyörimään. Tänään töitten jälkeen sama ilmiö kun oli seisonut päivän auringossa, eli siis samalla tavalla käyttäytyy niinkuin säätöruuvi olis liian tiukalla, mutta miten se aina jonku aikaa pelaa ja sitten lyö yhtäkkiä jumiin? Ei näytä vuotavan mistään jarrunestettä tai muutenkaan vaikuta mitenkään epänormaalilta.
24.7.2013 17:20
Kannattaa vaihtaa nesteet ens alkuun ja ilmata kunnolla, luulis auttavan.
24.7.2013 17:54
Mulla sama robleema eikä auta jarrunesteen vaihto.